- Részletek
- Írta: Vajda János
A véletlenek egybeesésével alakult úgy, hogy ebben a néhány napban két autómárka kiemelt figyelmet kap az Autó Pulton megjelenő írások tekintetében: a BMW-ről és a Porschéről van szó. A két márka négykerekűinek tesztjei ráadásul még biztosan folytatódnak. Már jelen cikkünk alanya sem éppen mindennapi, de érdemes lesz velünk maradni. Nem titkoljuk, következő tesztünk egy még érdekesebb jószágról fog szólni – legyen elég annyi, hogy rettenetesen erős, két turbó tölti, propeller díszeleg az orrán és szénszálas teteje van. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A legkisebb BMW a hozzá elérhető legerősebb dízelmotorral. Ezzel az információval azt gondolom, mindenki bizakodva nézett volna elébe a teszthétnek, melyet együtt tölthet a 125d-vel. Természetesen én is pont így voltam vele, és véleményen szerint nem árulok el nagy titkot, ha megsúgom, bizony nem kellett csalódnom a kis méregzsákban. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Dávid és Góliát meséje az egyik legősibb bizonyítéka annak, hogy mindig a legkisebbnek drukkolunk. Sokszor nem hiába: a Mini például az 1964-es Monte Carlo-ralin bizonyította, hogy nem hiába szavazott a közönség neki bizalmat. Az aprócska hős azóta felcseperedett, ereje pedig soha nem látott magasságokba szökött. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Citroën részéről óriási húzás volt 2010-ben a DS sorozat feltámasztása: a prémium termékeket a vásárlók nagy örömmel fogadták, a jelenleg három fő modellből (DS3/DS4/DS5) álló széria pedig olyannyira kinőtte magát, hogy a Citroën idén júniustól már önálló márkaként szegmentálja a DS termékeket. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Olasz sportautó: a szópáros, aminek hallatán még a hozzá nem értők is felkapják a fejüket, hiszen a lélegzetelállító formák és a lenyűgöző teljesítmény garantáltak ebben az esetben. Elsőként persze mindenkinek a Ferrari vagy a Lamborghini ugrik be, de az Alfa Romeo név hallatán sem értetlen tekintetekkel találjuk szembe magunkat, ami nem is csoda. A márka autóinak orrán található háromszög formájú hűtőrács ugyanis legalább annyira beleégett az emberek fejébe, mint a BMW vesék.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bejött a kinevezés, és vele a nagyobb cégautó-keret? Vagy családunknak és magunknak szeretnék a legjobbat megadni, de irreálisnak tartjuk a prémium felárat? Az automataváltó ezen a szinten alap, és nem árt legalább 200 dízel lóerő sem. De mit válasszunk? A Ford Mondeo, a Peugeot 508 és a Volkswagen Passat triója a középkategória krémjeként összecsap, hogy megadja nekünk a választ. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Nem kevesebb, mint 13 év telt el azóta, hogy a BMW feltámasztotta a MINI márkanevet, s a vidám szemléletű márka sikerei a BMW döntését igazolják: óriási húzás volt a brit csöppség reinkarnációja. Azóta töretlen népszerűségnek örvend a MINI, s a rajongók egyre csak gyarapodnak. Mindeközben a BMW-nek sincs könnyű dolga, hiszen túl sok varia nincs a MINI-ben, amennyiben meg szeretnék őrizni a legendás ősök karakterét illetve stílusát – gondolhatnánk mi. A németek azonban hibátlanul variálják a receptet, s mindegyre kitalálnak valami újat, amivel újból meg lehet kívántatni a rajongókkal az autót, s ismét venni fogják az emberek, mint a cukrot. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Ez egy Jeep – hangzott a válaszom százszor, sőt ezerszer, amikor a tesztautóból kiszállva kérdő tekintetetekkel találkoztam mindenfelé. Egy márka, amiről egy egész kategóriát neveztek el, hazánkban mégis kevesen ismerik. Ez persze nem csoda, hiszen az amerikai gyártó típusai nem olyan régóta kaphatóak nálunk, arról nem is beszélve, hogy a céljuktól is igencsak messze állt az európai ízlésvilág kielégítése. Egészen mostanáig. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Azért nem estünk teljesen a fejünkre: tisztában vagyunk azzal, hogy az Infiniti nagyobbik crossovere és a Porsche újdonsült kis divatterepjárója közel sem egymás közvetlen ellenfelei, azonban mindkét modell esetében kétségtelen, hogy nem a konvencionális vásárlókat célozzák meg. Amikor pedig nálunk járt a nemrégiben névváltáson átesett, de már meglehetősen koros Infiniti QX70 (ami eddig az FX típusjelzést viselte), eszünkbe jutott, hogy össze kéne vetni a két négykerekűt egymással. Igazság szerint a QX70 önmagában nem sok újdonságot hoz, hiszen gyakorlatilag változatlan formában már teszteltük az autót – az eltérő konfigurációtól eltekintve régi nevén megtalálható korábbi írásunkban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A korábbi Golf Plus márkanevet sutba dobva, de hasonló recept alapján érkezik a Volkswagen középkategóriásának egyterű változata. A Sportsvan hatalmas elvárások koszorújába pottyant: a kiválóan sikerült VII-es Golf alapjaira épülve csak a legjobb lehet. Vajon megfelel a modell a várakozásoknak?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Azért nem estünk teljesen a fejünkre: tisztában vagyunk azzal, hogy az Infiniti nagyobbik crossovere és a Porsche újdonsült kis divatterepjárója közel sem egymás közvetlen ellenfelei, azonban mindkét modell esetében kétségtelen, hogy nem a konvencionális vásárlókat célozzák meg. Amikor pedig nálunk járt a nemrégiben névváltáson átesett, de már meglehetősen koros Infiniti QX70 (ami eddig az FX típusjelzést viselte), eszünkbe jutott, hogy össze kéne vetni a két négykerekűt egymással. Igazság szerint a QX70 önmagában nem sok újdonságot hoz, hiszen gyakorlatilag változatlan formában már teszteltük az autót – az eltérő konfigurációtól eltekintve régi nevén megtalálható korábbi írásunkban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Szeretünk vezetni. Szeretünk fiatalosak és stílusosak lenni. Szeretnénk némi pluszt, de ezért nem kívánunk felfoghatatlan összeget kifizetni. Indokolatlan kompromisszumot pedig végképp nem akarunk. Azt hiszem, autóvásárlásnál a többségünk így gondolkodik. Ebből kiindulva pedig a BMW 220d Coupé tulajdonképpen mindenkinek ajánlható. Vagy mégsem?
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Manapság szinte minden gyártó rendelkezik tisztességes kínálattal és nyújt korrekt és széles választási skálát, legyen szó benzines vagy dízelmotoros modellről. Azonban bármennyire is megvan mindennek a maga helye, sokszor egymás mellé kerül két verzió, melyek között a vevőnek komoly döntést kell meghozni – ezúttal a dízelmotoros Toyota Versókat hasonlítjuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Volvo V70 harmadik generációja az autóipar mai állása szerint egy igazi matuzsálemnek tekinthető, a svédek ugyanis 2007 nyarán rántották le a leplet a kombi Volvók legnagyobbikáról, ami azt jelenti, hogy mintegy hét éve kelleti magát a márka kínálatában. Ennyi idősen is képes versenyre kelni az erős konkurensekkel? Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Jó az öreg a háznál, tartja a mondás, amely teóriát ezúttal a lehető legjobb tesztalanyon tehettük próbára, hiszen a matuzsálemi korba lépő, nemrégiben leváltott Volvo XC90 után talán a Citroёn C5 a jelenlegi piac egyik legrégebben forgalomban lévő modellje. A 2007 óta egy ráncfelvarrással eléldegélő francia középkategóriás azonban a korral járó hátrányokat egyéb jó tulajdonságaival tudja kompenzálni, kérdés, mennyire.
Add a comment