- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Új fejlesztésű dízelmotoros hajtásláncát a lehető legjobb formában helyezte el a V40-ben a Volvo. A kompakt modell D4 névre hallgató új erőforrása 190 egészséges lóerőt szolgáltat a mindennapi örömök csúcsra járatásához. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Minél többet informálódok a BMW vadonatúj elektromos-benzines szuperautójáról, az i8-ról, annál hihetetlenebb számomra, hogy a bajorok jövőbemutató büszkesége egyáltalán működik. Az autó - sőt, legyen inkább űrsikló - komplexitása egyszerűen hihetetlen és egyben lenyűgöző, és bár ezúttal sem hibátlan a végeredmény, minden tiszteletünk egyrészt a BMW-jé, hogy gyártásba mert hozni egy ilyen különlegességet, másrészt pedig a mérnököké, akik mindezt megvalósították.
Add a comment- Részletek
- Írta: Simon Sára
A smart (kisbetűvel, igen) érzelmi kérdés. Egy városi autó esetében sem beszélhetünk ilyen megosztó koncepcióról, amely mindenkiből véleményt vált ki. Sokan nem kedvelik a fortwót, divatautóként aposztrofálva, nehezményezve a magas árat és a hozzá tartozó helyhiányt a kétüléses kialakítás miatt. Ez ismert tény, de nem kizáró érv a típus ismerői és kedvelői számára, hiszen például ma nem tudunk ennél jobb autót bemutatni a piacon, ha a legkisebb parkolózseni életműdíjat szeretnénk átnyújtani. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Józanész? Logika? Ugyan! Ezeket a dolgokat már régen elfelejthettük az autóiparban, amikor különböző kategóriákról beszélünk. Ugyanakkor mindez nem jelenti azt, hogy ne lenne értelme újabb és újabb, gyakorlatilag egymás hegyére-hátára érkező szegmenseket alkotni, hiszen a technológia fejlődésével a vásárlók is egyre nagyobb választékra vágynak. Mindezt pedig a BMW fejlesztette tökélyre, amikor a sokak szerint tökéletesen felesleges terepkupéját, az X6-ot hatalmas sikerre vezette, majd gondolt egyet, és megalkotta a GT családot is, melynek kisebbik tagjával, a 3-assal ismerkedhettünk meg ismét közelebbről.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Most már biztos, hogy megőrültünk. Ellenkező esetben miért is hoznánk össze egy ötmilliós Renault-t és egy tizenötmilliós Volvót? Ha azt mondanánk, hogy mindkettő crossover, mindkettő benzines turbómotoros, automataváltós és elsőkerékhajtású, csak első állításunkat bizonygatnánk. De van még egy közös szenvedélyük: a vitorlázás imádata.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Mi, emberek bizony nem vagyunk egyszerű esetek, és ez az állítás autófronton is megállja a helyét. Legyen szó bármilyen újításról, bármilyen innovációról, rengetegen csak legyintenek, hogy lassan vége a jó világnak, minden rosszra fordul, s kétesen fogadjuk a jövőt. Nagyon sokan közülünk egyszerűen félnek az újtól, s úgy gondolják, hogy „bezzeg régen minden jobb volt”. Ennek ellenére sokan vannak, akik fordítva gondolkodnak, s elsősorban nekik köszönhetjük az autóipar fejlődését, ami kétségtelenül fantasztikus lendülettel folyik.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Feszített tempó, újabb és újabb technológiák, teljesítménykényszer és a prémium szegmensbe való kacsintgatás – mindez abszolút jellemző napjainkban a középkategóriára, amely soha nem látott, s talán nem túlzás, ha azt mondom, látens elvárásoknak igyekeszik kényszeresen megfelelni. Nem jár más úton a Peugeot sem, amely az 508 frissítésével próbál színt vinni a leginkább konzervatív modellek társaságába.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Első tesztjén harmatos és kulturálatlan hajtásláncával alaposan felsült nálunk az ígéretes tulajdonságokat felmutató új generációs Renault Twingo. Újabb vizsgájára már az izmosabb turbómotorral felkészülve, bizonyítási vággyal telítődve érkezett az újdonság. Sikerre viszi a mindössze 9 decis erőforrás a Twingót?
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Most már biztos, hogy megőrültünk. Ellenkező esetben miért is hoznánk össze egy ötmilliós Renault-t és egy tizenötmilliós Volvót? Ha azt mondanánk, hogy mindkettő crossover, mindkettő benzines turbómotoros, automataváltós és elsőkerékhajtású, csak első állításunkat bizonygatnánk. De van még egy közös szenvedélyük: a vitorlázás imádata.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Emlékeznek még nemrégiben megjelent összehasonlító tesztünkre, amelyben a kompakt kategória derült égből villámcsapásként piacra érkezett újonca, a Nissan Pulsar rögtön a kategória legjobbja, vagyis a Volkswagen Golf ellen szállt ringbe? A páros hallatán elöljáróban bizony nem sokan fogadtak volna az európai igények alapján megtervezett japánra, viszont a teszt meglepő konklúzióval zárult, hiszen döntetlent hirdethettünk: bár a Golf továbbra is etalonnak számít a kvalitások tekintetében, megállapítottuk, hogy a Pulsar képességei nem annyival szerényebbek, mint amennyivel az autó olcsóbb.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Kisebb változásokkal és nagyobb konkurenciával kezdi meg az újévet az itthon is készülő Mercedes-Benz B-osztály. A prémium egyterű harmóniájával eddig is meggyőző képet mutatott, tesztautónkkal pedig mindez magasan tetőzik. Vajon ez elég a fokozott támadások visszaveréséhez? Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Nissan X-Trail immár jó 13 éve képezi részét a japán gyártó kínálatának, s a hobbiterepes mind a mai napig töretlen népszerűségnek örvend. Manapság megszokott dolog az autóiparban, hogy minden kategóriában óriási harc dúl, s különösen igaz ez a crossoverek illetve SUV-k mezőnyére, hiszen szinte minden gyártó rájött arra, hogy nagy bulinak számítanak az egyre kedveltebb emelt modellek. A helytálláshoz viszont elengedhetetlen a folyamatos fejlesztés, amivel a Nissan is tisztában van. Tavaly, az év második felében lépett színre a vadonatúj X-Trail, ami kiemelkedő tulajdonságokkal igyekszik megnyerni a vásárlókat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Nissan idén májusban szinte derült égből villámcsapásként jelentette illetve mutatta be legfrissebb modelljét, az ötajtós Pulsart; úgy látszik, hogy a konszern mindenható Ura, Carlos Ghosn úgy gondolta, továbbra is komoly potenciál van a C-szegmensben, mi pedig csak helyeselni tudjuk a döntést.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Nissan divatautóját, a rétegmodellsége ellenére komoly népszerűségnek örvendő Juke-ot közel négy év szolgálat után elérte a frissítés szele: idén márciusban, a Genfi Autószalonon bemutatkozott a ráncfelvarrott kivitel, ami a leleplezést követően mintegy fél évvel a magyarországi piacon is felbukkant. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Jó hírünk van: az igazi MINI hangulatát és élményeit ezentúl nagyobb társaságok is kompromisszum nélkül élvezhetik. Megérkezett a nyújtott ötajtós kivitel, amellyel teljesen új mezőnybe katapultál a kisautó. De vajon ott is helytáll?
Add a comment