Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Emlékeznek még nemrégiben megjelent összehasonlító tesztünkre, amelyben a kompakt kategória derült égből villámcsapásként piacra érkezett újonca, a Nissan Pulsar rögtön a kategória legjobbja, vagyis a Volkswagen Golf ellen szállt ringbe? A páros hallatán elöljáróban bizony nem sokan fogadtak volna az európai igények alapján megtervezett japánra, viszont a teszt meglepő konklúzióval zárult, hiszen döntetlent hirdethettünk: bár a Golf továbbra is etalonnak számít a kvalitások tekintetében, megállapítottuk, hogy a Pulsar képességei nem annyival szerényebbek, mint amennyivel az autó olcsóbb.

Benzinessel is jó, de dízellel az igazi a PulsarAmennyiben olvasták a szinte minden részletre kiterjedő tesztet, bizonyára arra is emlékeznek még, amit a konklúzióban olvashattak: azt írtuk, hogy ha a tesztalanyok nem az 1,2 literes turbós benzinmotorokkal (amelyek közül sokkal jobbnak bizonyult a VW erőforrása), hanem a kedvelt, 105-110 lóerős ’kisdízelekkel’ estek volna egymásnak, bizony nagy meglepetés született volna. Voltunk olyan merészek, hogy ezt a kijelentést annak hiányában írtuk le, hogy hosszabban teszteltük volna a Nissant a kis dízelmotorral, vagyis csupán a menetpróba tapasztalataira alapoztunk, viszont annál jobban hajtott minket a kíváncsiság a tesztautó kapcsán. Jelentjük, már a teszthéten is túl vagyunk, a tapasztalatok alapján pedig továbbra is tartjuk korábbi véleményünket, miszerint a kompakt kategória egyik legjobb választása a dízelmotoros Pulsar.

Rengeteg helyet kínál hátul is a Nissan kompaktjaRáadásul ezt a megállapítást most már több mint 1500 együtt töltött kilométerrel a hátunk mögött írhatjuk le, ugyanis az autó egy ausztriai síelésre kísért el minket – igaz, csak két személyt cipelt, de a két főnek minden cuccát/élelmét hozta-vitte, ami egy négy napos síeléshez szükségeltetik (vagyis közel sem volt üres), a tesztkörülmények pedig rendkívül változatosak voltak. A sok-sok együtt töltött kilométer ellenére meglehetősen üres volt tesztnaplóm hiányosságok része, mindössze néhány apró tétel szerepelt: „a motor (főleg hidegen) lehetne halkabb és kicsit kulturáltabb, sajnáljuk a visszagurulás-gátló hiányát, csak a vezető oldali ablakemelő automata, a motorháztető kitámasztása kulturáltabb lenne egy teleszkóppal, idegesítően viselkedő benzinszintjelző”. Szinte minden másban korrekt a Pulsar, ami mindenképp elismerést jelent, a fenti tételek között ugyanis egyetlen súlyos hibát sem találhatunk.

Hátra légbeömlő csak a csúcsváltozathoz járMagáról a típusról nem kívánunk hosszasan nyilatkozni, ugyanis már több alkalommal is olvashattak részletesen az autóról: még szinte meg sem száradt a festék a kompakton, mi máris beleülhettünk hazánkban, aztán jött a menetpróba, utána pedig a már fentebb említett összehasonlító teszt. Így szinte lerágott csont, hogy mennyire jó együtt élni a kompakt Nissannal: az utastere nem hogy a kompakt, de a középkategória átlagát is veri a helykínálat tekintetében, s még öt felnőtt is viszonylag kényelmesen, négy pedig királyi komfortban utazhat. Kényelmesek, ráadásul minőségi kárpitozást kaptak az ülések, jó az ergonómia, a csomagtartó mérete is bőven hozza a kategória átlagát (pedig a pótkereket sem spórolták le a japánok), a feláras, magyar menüs multimédiás/navigációs rendszer pedig szintén kiválóan teszi a dolgát, az opcionális tolatókamera/360 fokos kamerarendszer hasznos.

Hasznosak és megfizethetőek az extrákA Nissan biztonsági pajzsa (ütközésre/követési távolságra figyelmeztető, sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszer) szintén jó dolog, megfizethető és megbízhatóan működik, egyedül kemény havazásban tette fel a kezét a védelmi berendezések többsége, a folyton elkoszolódó érzékelők miatt. Továbbra is szerethető a Pulsar komfortos rugózása (örömteli, hogy nem akar sportos lenni, hanem egy igazi családi járgányhoz méltó módon inkább nyugodtan suhan), autópályán pedig csendben falja a kilométereket.

Kényelmes ülések, finom kárpitozás - galériaTágassága mellett viszont a Pulsar legjobb tulajdonsága egyértelműen takarékossága. Igaz, nem volt leterhelve, de az autó 5 literen belüli tesztfogyasztása már-már pofátlanul alacsony. És nem csupán a fedélzeti számítógép volt optimista, hanem méréseink szerint ugyanúgy 4,9 literes étvággyal jártuk meg az 1500 kilométeres túrát, amiben autópálya, országút, város, mászás, barangolás egyaránt volt, a körülmények pedig közel sem voltak ideálisak, ugyanis mindkét irányba sokáig kemény havazás nehezítette meg dolgunkat. Autópályán, szélcsendben szabályos tempónál 5 liter alatt csipeget a jó öreg, Renault-féle 1.5 dCi egység legfrissebb generációja, mindeközben pedig alulmotorizáltnak sem nevezhetjük az autót.

Jól harmonizál a motorral a hatgangos váltóAz 1461 köbcentiméteres motor 110 lóereje és 260 Nm-es csúcsnyomatéka bőven elegendőnek bizonyult a Pulsar biztonságos mozgatásához, ha pedig előzni kell vagy nagyobb a terhelés, akkor is megfelelő tartalékok vannak az 1.5 dCi-ben: az általunk mért 11 másodperces 0-100 km/h-s sprintidő és a 190 km/h-s végsebesség teljesen elegendő egy ilyen kaliberű négykerekű esetében, a rugalmasság pedig szintén meggyőző. A jól kapcsolható, s természetesen start/stop rendszerrel is ellátott hatsebességes kézi váltó áttételezése remekül sikeredett: hatodikban 130 km/h-nál 2200-at forog a főtengely percenként. 1500/perc alatt azért némileg gyengécske az ’egyötös’, s a pincében a reakciói is hagynak kívánnivalót maguk után, de ne feledjük, hogy egy viszonylag kisméretű erőforrás és egy egészen nagy testű autó párosáról beszélünk, csodák pedig nincsenek.

5 liter körül el lehet járni vele vegyesben - galériaÍgy is jóval kellemesebb közlekedni az 1.5 dCi erőforrással, mint a 2000/perc alatt teljesen nyomatékszegény, ráadásul ezen felül túl hosszú áttételezéssel nyakon vágott 1,2 literes turbós benzinessel, persze kulturáltságban sokkal rosszabbul vizsgázik a dízel szív – főleg hidegen lehetne csendesebb a Renault-féle motor. A nagyon alacsony fogyasztás persze bőven kompenzál a némileg faragatlan működési kultúráért. Odafigyelve nem csak autópályán, de városban is eljárhatunk 5 literből, országúton pedig a 3,5 litert is elérhetjük. A normafogyasztásunk 4,1 literre adódott, ami alig fél literrel magasabb a gyári vegyes értéknél, vagyis több mint tisztességes érték. Némi túlzással akár azt is mondhatnánk, hogy a mai üzemanyagárakkal szinte ingyen autózhatunk a dízel Pulsarral.

Egyetlen dolog idegesített, ami nem más, mint a kis tank, pontosabban az autó pesszimista hatótáv-prognosztizálása. Azt gondolnánk, hogy ilyen alacsony fogyasztáshoz kimagasló hatótáv párosul, ami félig igaz is, azonban sajnos csupán 46 literes tankot kapott az autó, ami önmagában még nem is baj, hiszen ezzel 900 km körüli hatótávolságot lehetne produkálni, viszont a fedélzeti rendszer már alig 40 liter kiautózása után teljesen behisztizik.

Egy épeszű áron kínált korrekt családi autó a PulsarAz üzemanyagszint-mutató is meglehetősen pontatlan, a végén nagyon hirtelen zuhanásba kezd, de mint kiderült, miután az autó azt írja, hogy 0 km van hátra és már a pirosban fekszik a mutató, s ki van nullázva a megtehető távolság, 46 helyett alig 39-40 litert lehet beleszuszakolni a tankba. Ezt bizonyítja, hogy 5 literes átlagfogyasztással számolva tele tankolás után alig 700 km-es hatótávolságot ír ki a számítógép, ami ugye 35 litert adna ki, nem pedig 46-ot. Nem egy nagy hiba ez, de higgyék el, idegesítő.

46 literes tank, 5 literes fogyasztás, alig 700 km hatótávval? Hogy is van ez?

A benzines, 115 lóerős erőforrásnál átlagosan legalább 2 literrel takarékosabb a dCi-vel 100 kilométerenként a Pulsar, ami azt jelenti, hogy 650 ezer forintos felárát Sok-sok extra, megfizethető áron - galériaalig 100 ezer km alatt ledolgozza, s mint már fentebb is írtuk, sokkal alacsonyabban érkező nyomatékának hála használni is kellemesebb, ráadásul ritkábban kell tankolni a kis tankba.

Mindez azt jelenti, hogy a már eleve jó alapfelszereltséggel listaáron 5,44, akciós áron pedig 5,04 millió forinttól lehet beülni a dízel Pulsarba (minden kivitelhez 400 ezer forint kedvezmény jár), a tesztelt csúcsváltozat tényleg minden hájjal megkenve akciósan alig kerül többe 6,5 milliónál, józanul extrázva pedig körülbelül 6 millióval számolhatunk.

Véleményünk szerint megéri a dCi-be ülni (főleg, ha hosszú távra tervezünk vagy sokat autózunk), a konkurenseket elnézve pedig teljesen versenyképesre sikeredett a Pulsar árazása. Nem kérdés, összességében a kategória egyik legjobb ár/érték arányú, és egyik leginkább családbarát autójával van dolgunk.

Néhány szóban

A Nissan Pulsar eddig is számos kiváló tulajdonsággal örvendeztetett meg minket, tágassága, komfortja és racionális árazása révén egy igazi családbarát kompaktot ismerhettünk meg személyében. Már az 1,2 literes turbós alapmotorral is szerettük, viszont nem kérdés, hogy az 1.5 dCi dízellel még harmonikusabban teljesít. A másfél literes gázolajos erőforrás korrekt menetteljesítményekhez segíti az európai tervezésű japánt, miközben pofátlanul keveset fogyaszt, a dízel 650 ezer forintos felára ráadásul nem eltúlzott, s várhatóan belátható idő alatt (kb. 100 ezer km) megtérül. Nem sok hibája van a Pulsarnak, épeszű áron kínált modern extráival pedig szintén plusz pontokat szerez. A szerény, mégis kiváló kompakt remek munka volt a Nissan részéről.

Előnyök: Rendkívül tágas utastér és használható csomagtér; Kellemes belső kialakítás korrekt minőséggel és jó ergonómiával; Elegendően dinamikus, nagyon alacsony fogyasztású motor; Komfortos futás; Jó ár/érték arány és megfizethető (mégis modern) extrák

Hátrányok: Elférne hozzá egy visszagurulás-gátló; Csak a vezető oldalán automata ablakok; Nem pontos és ijesztgető üzemanyagszint- és hatótáv-jelző; Csak a csúcsfelszereltséghez jár hátra középső légbeömlő

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek