Nem lehet egy szavunk sem a Nissanra, a mély szürkeségből tisztességes offenzívával próbálnak kievickélni a japánok, amiben a Qashqai sikerein túl nagy szerepet szánnak a nemrégiben bemutatott X-Trailnek is, de nyilvánvalóan a legfontosabb fronton, az alsó-középkategóriások szegmenségen a Pulsar viszi a márka zászlaját.
A hátsó traktus kissé unalmas lett - galériaMár-már közhely, hogy a kompaktok között ádáz küzdelem dúl, noha való igaz, hogy piaci részesedése révén ez volna a legerősebb és ebből fakadóan a legkompetitívebb szegmens. Sok a szereplő, s a gyártók jobbnál jobb megoldásokkal állnak elő, azonban egy-egy üdítő kivétellel jól meg lehet kavarni a lapokat. Személyes véleményem szerint a Pulsar pont ilyen üdítő kivételnek tűnik, hiszen számos ponton eltér a többiek által kijelölt irányvonaltól, amivel bizony előnyt tud kovácsolni magának.
Persze mindeközben a VII-es Golf trónja nincs veszélyben, hiszen a Nissan nyíltan kimondja, inkább az olcsóbb modellek ellen indul harcba a Pulsar, jó esélyekkel, a ’megfizethető technológia’ szlogennel egybekötve.
Elöljáróban annyit érdemes tudni az autóról, hogy a Nissan még az X-Trailnél is nagyobb hátsó helykínálatot alakított ki a kompakt modellben, egészen pontosan 692 mm-es, kategóriaelső lábtérről beszélünk, miközben a kategória átlaga 562 mm. A csomagteret illetően ugyancsak nincs szégyellnivalója a Nissan újdonságának a maga 385 literes poggyászterével, ami igény esetén az ülések döntögetésével 1,4 köbméteresre bővíthető.
A hátsó lökhárító karbon betéte már sok - galériaA nagy helykínálat nem meglepő, hiszen alaposabban szemügyre véve az autó sziluettjét, jól látható, hogy a Nissan rajzmesterei nem feltétlen a formát részesítették előnyben: a kategóriában megszokott, a sportosan eső tetővonal helyett ezúttal hagyományosabb kiképzést preferáltak, aminek a hátsó fejtés és a tetőig jobban pakolható csomagtér látja meg az előnyét. Noha a forma megítélése szubjektív dolog, személyes véleményem szerint a Pulsar tetszetősre sikeredett, a Qashqai esetében megjelent orrkiképzés a kompakt modellnek is jól áll, a domborodó motorháztető pedig ugyancsak szép megoldás. A fent említett tetőkiképzés miatt a autó kevésbé sportos megjelenésű, de ez nem feltétlenül baj, hiszen jobbára családi használatra szánt járműről beszélhetünk.
A tapasztalatok pedig igazolják a Nissan által felsorakoztatott számokat, ugyanis elöl-hátul tisztességes helykínálattal szolgál a Pulsar, amely a műszerfal kialakításával még tovább fokozza a teret. Ugyanis a japánok műszerfala nem tolakodik be olyannyira a vezető környezetébe, mint sok kategóriatársnál, nem folyik a sofőr és utasa köré, hanem messzebb húzódik és laposan. A széltében végighúzódó betét mintája is kellemes a szemnek, a műszerfal formái pedig a Qashqaiból ismerősek. Jellemző a jó ergonómia és a könnyű kezelhetőség, az összeszerelési minőség pedig általánosságban jó, míg az anyagok színvonala a kategória átlagát hozza.
Vezethetőségben talán a legüdítőbb a Pulsar, ugyanis a dinamikus, kupés tetőív elhagyása mellett a futómű hangolása sem ment el a felesleges sportosság irányába. Ugyan a megszokottnál picivel nagyobb az oldaldőlés, cserébe kényelmesen átlépi az autó az úthibákat és még a dinamizmus sem ismeretlen számára, hiszen jó kanyartempóra képes a Nissan büszkesége.
A műszerfal kiképzése dicséretes - galériaMotorok tekintetében a 110 lóerős 1.5 dCi (gyári fogyasztás: 3,6 liter/100km), illetve a 115 lovas 1.2 DIG-T (gyári fogyasztás: 5,0 liter/100km, automataváltóval 5,1 liter/100km) került nagyító alá. Mondanom sem kell, a korábban már bizonyított motorok ezúttal sem véreztek el. Persze a teljesítmény szerény, de a lendületes közlekedéshez mindkét erőforrás esetében elégséges. A kissé kemény járású, de cserébe igen takarékos dízelmotort a nagyobb távok bajnokainak, a benzines turbót pedig a kifinomult, halk motorok kedvelőinek ajánljuk. Utóbbit egyébként forgatni kell a 115 ló előcsalogatásához, de mindez szerencsére nincs ellenére. Ráadásul a kanyarban az aktív ívmeneti szabályozás is segítségünkre van, amely az ívbelső kerekek fékezgetésével tudja fokozni a sebesebb fordulást.
Elektromos kisbusz a Nissantól: e-NV200
A Nissan ez alkalommal az e-NV200 személyében egy kis meglepetéssel is szolgált, ugyanis az elektromos kisáruszállítók mezőnyébe lépő modell immáron hazánkban is kapható lesz. A technika egy az egyben a Nissan Leafből érkezett, tehát ezúttal is a 109 lóerős villanymotorral, illetve az ebben a kasztniban 170 kilométeres hatótávot nyújtó akkumulátorral van dolgunk. Noha mindez kevésnek hat, tudva levő, hogy a felhasználók 69 %-a átlagosan 100 km alatti távot teljesít egy nap, míg a kisáruszállítók 35 %-a sosem tesz meg 120 km-nél többet egy nap alatt.
Szállító elektronok - glaériaA raktérre ugyancsak büszkék a japánok, hiszen mintegy 4,2 köbmétert lehet megtölteni áruval, s összesen 770 kg az elektromos modell terhelhetősége. Mindez a szegmensben egyedülállóan 2 szabvány raklap vagy 20 szabvány doboz cipeléséhez elségséges. Az autóból készül a furgon mellett 5 személyes verzió is - előbbi nettó 8 mmilió forint körüli árcédulát kap majd, míg a személyszállító variáns felára 300.000 körül alakul. Az alapfelszereltséget a magas vételár miatt bővebbre szabták, ennek megfelelően ülés- és kormányfűtés, intelligens kulcs és számos apróság foglaltatik a csomagban. A forgalmazó kalkulációja szerint a kategóriatársakhoz mérten magasabb vétlár nagyjából 100.000 km alatt térül meg, hiszen mindösszesen 5 forintból tehetünk meg az elektromos e-NV200 volánja mögött egy kilométert.
A későbbiekben 190 lóerővel és kézi váltóval kapható lesz a Jukeból már jól ismert 1.6 DIG-T, 6 literes ígért étvággyal. Noha az erősebb motorok hiányoznak a palettáról, a vásárlók igényeit javarészt lefedi a fent említett két erőforrás, minek tükrében nem sopánkodhatunk a szerény tagot számláló paletta láttán.
Listaáron 4.790.000 forintról indul a Nissan új kompaktja, amire a forgalmazó rögtön 400.000 forintos kedvezményt csap rá, biztos, ami biztos, de bizonyos finanszírozási forma esetén már kerek 4 millióért is vihető a Pulsar az 1,2 literes turbómotorral. A dízel verzió felára 650.000 forint, ami leginkább csak a nagy éves futásteljesítmény esetében jó választás, hiszen ez az összeg csak lassan térül meg. Az Autó Pult normafelszereltségi kritériumainak megfelelő, közepes Acenta szint 400.000 forintos felárral bír, míg a biztonsági pajzsot és minden jót magában foglaló csúcsverzió a benzines esetében 6,3, a dízel esetében 6,94 millió.
