Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Budapestre érkezett a Nissan Pulsar! Az állítás az ősszel már magától értetődő lesz, most azonban még értetlen szemek övezik a jövőmodell jelenlétét. A májusi bemutatkozás után senki nem gondolta, hogy ilyen hamar közénk kerül a Nissan kompaktja. Ez viszont bekövetkezett, mi pedig kaptunk az alkalmon és alaposan megvizsgáltuk a típust.

Idő előtt lestük meg - galériaA Nissan korábban az Almera személyében már gyártott népszerű kompakt modellt, azonban azóta hosszú évek teltek el és a japán gyártó nehezen találta a formáját. Az utóbbi években egyedül a Qasqai volt igazán népszerű, azonban az új SUV, valamint a vele szoros összefüggésben érkező Pulsar megváltoztathatja a képet. 

A Pulsarnak új fiúként olyan szegmensben kell helytállnia, ahol a Ford Focus az Opel Astra vagy épp a Volkswagen Golf már régóta versenyez, s akkor az Év Autója díjat elnyerő Peugeot 308-ról, valamint a vonzó és sikeres Mazda3-ról nem is beszéltünk. Nem lesz könnyű dolga, de rendelkezik aduásszal, amire első találkozásunk is rámutatott.

Ismerős elemek - galériaA Nissan kifejezetten az európai igényekre, az öreg kontinens lakóinak ízlésvilágához igazította a Pulsart a fejlesztés során. Az autó frontja egyértelműen a gyártó új formai irányzata szerint készült, a jellegzetes, befelé nyilazott LED-es nappali menetfények és a fényszórók, valamint a hűtőmaszk formája a remek, új Qashqai és a nemrégiben debütált X-Trail orráról már ismerős.

Hátul kis túlzással táncolni lehetne - galériaA Pulsar impozáns, 2700 mm-es tengelytávval érkezik, ami már önmagában is sokat sejtet, miközben hossza 4385 mm – ilyen értékektől meglehetősen tágas utasteret várunk. A Nissan kiemeli, hogy a lábtér és a válltér tekintetében rögtön a kategória élére ugrik az újdonság - és nem téved. Első üléspróbánkon bebizonyosodott, hogy bizony a Pulsar kategóriaverő lábtér tekintetében, sőt, a legtöbb nagyobb, középkategóriás és felső-középkategóriás modellre is rápirít. Ekkora teret hátul még nem láttunk kompakt autóban és külön dicséretes, hogy az összképhez elegendő fejtér, viszonylag magasra felnyúló fejtámla és végre még hátsó légbeömlő is társul. Ha hozzáadjuk az első ülések kényelmét, akkor bizony hatalmas piros pont jár a Nissannak.

A műszerfal ugyancsak a Qashqaiból ismerős, letisztult, egyszerű elemekkel operál, mégis kellemes összképet mutat. Anyagminőségben és összeszerelést tekintve komoly hiányosságról annak ellenére sem tudunk beszámolni, hogy előszériás modellt vettünk a kezeink közé. A műszerfal lebegő hatást keltő középső része jó ötlet, a végigfutó betét viszont meglehetősen sötét összhatást kelt, ráadásul csak ránézésre különleges, egyébként felülete sima. A zongoralakk manapság divatcikk, mi továbbra is csak mértékkel szeretjük könnyen koszolódó mivolta miatt. Az ergonómia rendben van, mindenhez könnyen hozzáférünk, jól könyökölhetünk és a körpanorámával sincs gond.

360 fokos kamerarendszert is találunkBiztonsági asszisztensekből sincs hiány, a Nissan holttérfigyelővel, sávtartóval, ráfutásgátlóval és mozgó tárgy figyelővel tömte meg az új kompaktot. A műszerfalon a NissanConnect rendszer figyel, ám annak előző generációja, így az új Qashqai-hoz viszonyítva kisebb képernyővel kell beérnünk, amely mellett kevesebb gomb segíti az eligazodást.

A motorháztető alatt újdonságra nem számíthatunk, de ennek ellenére tisztességes motorpalettával jön a Pulsar: az alapot az 1.2 DIG-T turbómotor adja 115 lóerővel, de 2015 első felében már jön az 1,6-os turbós benzines 190 lovas verziója, amely példának okáért a Juke-ban már vendégeskedett nálunk.

Dízelfronton a takarékos 1.5 dCi nyit 110 lóerővel és 260 Nm-rel, mindösszesen 3,6 literes étvágy mellett, de várhatóan hamarosan a 130 lovas 1.6 Energy dCi is megérkezik majd a kínálatba. Minden motorhoz alapvetően hatfokozatú kézi váltót társít a Nissan, de opcionálisan a japánoktól megszokott fokozatmentes CVT automata is elérhető lesz.

Mi előbbibe, vagyis egy alap dízel változatba ülhettünk bele. Egyelőre álló helyzetben vizsgálgattuk a modellt - így beindítva megfelelő mértékű hangszigetelésről számolhatunk be, a kis dízel hangját ügyesen csillapította a karosszéria.

Az Európában, nevezetesen Barcelonában készülő típus hazai premierje szeptemberben esedékes - ekkor már menet közben is vizsgáztathatjuk a típust. Amennyiben az árakkal mértékkel bánik a Nissan, akkor a Pulsar személyében kvalitatív tekintetben erős visszatérője lesz a kompaktok mezőnyének, képességeit tekintve az első randevú alapján nem lesz komoly akadája a modell érvényesülésének. Ahogy mondani szokták, a puding próbája az evés, mi pedig alig várjuk, hogy a Pulsar az első összehasonlító tesztjén megmérettesse magát a konkurensekkel szemben.