- Részletek
- Írta: Vajda János
A Nissan számára minden adott volt, hogy szériagyártásba hozza a városi áruszállítók egyik legérdekesebb példányát, az elektromos e-NV200-at: először is, ott volt a japánok kezében egy szinte tökéletes áruszállító illetve kisbusz az NV200/Evalia páros személyében, ami már számos alkalommal tett tanúbizonyságot képességeiről rengeteg díjat és elismerést bezsebelve. Ráadásképp pedig óriási sikert ért el világszerte különböző nagyvárosok taxi-tendereinek megnyerésével. Továbbá van a japánoknak egy Leaf-je, ami mind a mai napig a legsikeresebb és legjobb ár/érték arányú elektromos autó a piacon. Mivel az NV200 padlólemezét már eleve felkészítették a mérnökök az elektromos hajtás befogadására, az e-NV200 megszületése triviális volt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Kovács úr boldog! Persze ki ne lenne az, aki éppen aznap tudja meg, hogy az előléptetésével együtt 15 millió, plusz-mínusz párszázezer forintig választhat magának céges autót, ráadásul márkamegkötés nélkül. Izgalmas napok állnak tehát főhősünk előtt, aki bár nem szakértője a négykerekűeknek, a férfiak részéről általában tapasztalható gyermeki öröm azért mégis körüllengi, ha egy-egy érdekes járművet vehet éppen szemügyre. A választás pedig sosem könnyű, kivéve persze, ha szerelembe esik az ember…
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Kissé szomorú hatást keltő ábrázattal frissült a Suzuki Grand Vitara, pedig a kilencedik életévét töltő típusnak már kijárna a boldog öregkor. Ő köszöni szépen, vígan megvan még akkor is, ha nálunk már csak benzinmotorral bizonyíthatja rátermettségét. De miért is ne lenne? Bizonyos tekintetben még most sincs riválisa.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Szedán karosszériával már tesztjeinken bebizonyította a Mercedes-Benz C-osztály legújabb generációja, hogy méltán emlegetjük a legjobban között. Tesztünkre most a legerősebb dízel kombi változat érkezett, amely társaihoz hasonlóan a mennyekbe emelt minket, majd sajátos módján, lágyan, de visszaejtett minket a földre.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Azt hiszem, nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a kis crossoverek hatalmas sikereknek örvendenek az autópiacon, amit leginkább – sokszor sajnos csak képzelt – sokoldalúságuknak köszönhetnek. Persze nem kell túlgondolni a dolgot, hiszen ez a fajta sokoldalúság inkább csak a magas padkák legyőzésére, a kényelmes és jó kilátást biztosító üléspozícióra, valamint a praktikus és kifejezetten jópofa megoldásokra vonatkozik, melyek egy kis egyediséggel fűszerezve máris tökéletes receptnek bizonyulnak egy kis városi SUV-hoz. Add a comment
- Részletek
- Írta: Adorján Viktor
Első hallásra tán kissé agyament ötletnek tűnhet összehasonlító tesztünk, azonban ha egy kicsit jobban átgondolják velünk, ki fog derülni, hogy a helyzet érdekesebb, mint gondolnánk. Az összevetés ötlete Szabó kolléga fejéből pattant ki; amikor egy nyugodt pillanatában tesztautó-táblázatunkat vizslatta, örömmel konstatálta, hogy az Opel Insignia OPC és a BMW 428i xDrive Gran Coupé tesztautók épp egyszerre vannak kiírva, majd elgondolkodott: mindkét típus sportos génekkel rendelkezik, mindkettő ötajtós, összkerékhajtásos, alapáruk szinte forintra megegyezik, menetteljesítményeik pedig szintén közel állnak egymáshoz.
Add a comment- Részletek
- Írta: Simon Sára
A japánok ikonikus kisautóját, mely 1999-ben lépett a pástra, és az ezredfordulókor az Év Autója címet is elnyerte, vélhetően nem kell olvasóinknak bemutatnunk. A legfrissebb generáció idén debütált ráncfelvarrott változata azonban tartogat még meglepetéseket, hiszen a gyártó nem titkolt célja szerint nemcsak külső pompáját alakították át a kisautónak, hanem a lemezek alatti hangszerek is áthangoltan kerülnek a nagyérdemű elé. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
November elseje van. Miközben gyertyák ezrei gyúlnak és pislákolnak az éjszakában, az ősz már minden próbálkozását kihasználva távoli emlékké száműzte a nyarat, s csupán az egyre vaskosabb fellegekkel szélmalomharcot vívó, aranyló napsugarak tartják a lelket sokakban a következő tavaszig. Nem kell olyan messzire mennünk, ha az autózás világában a boldogságot, a vidám pillanatokat megidéző napsugarakat keressük. A Citroёn ugyanis a DS modellcsalád által próbál némi csillogást vinni a hétköznapokba, áttörni a mélabún és aranysárga fénnyel bevilágítani a szürke hétköznapokat. Egy kis prémium édes nedűt cseppenteni az esti könyv mellé kikészített, gőzölgő, de kissé kesernyés teába, minek hála, egy csapásra kissé más világban érezhetjük magunkat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Már akkor egyre hevesebben kezdett el dobogni a szívem, amikor a Kultmobil tulajdonosa felhívott engem telefonon: „János, lenne egy érdekesség, amit fel tudunk ajánlani tesztelésre. A BMW Szent Gráljáról van szó, egy M 635 CSi-ről.” A bajor autógyártó modelljei – különösen a „Cápa-éra” típusai - egyébként is közel állnak hozzám, az M 635 CSi betű-szám kombináció hallatán pedig még a hideg is azonnal végigfutott a hátamon. Nem csoda: tisztán emlékszem, hogy első autós kártyáim egyikén szinte mindent vitt a sportkupé. És akkor még nem is tudtam, hogy mennyire különleges példánnyal lesz szerencsém megismerkedni... Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Olykor-olykor alkalmunk nyílik arra, hogy a személyautók világából kilépve a kereskedelmi kategória tagjait is alapos tesztünk alá vethessük. Ezúttal az Opel újdonságát foghattuk vallatóra a kétturbós dízelmotorral szerelt Vivaro személyében, amely a Renault Trafic testvérmodelljeként kíván még nagyobb szeletet kiharapni a piacból. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Annak ellenére, hogy összehasonlításunk első ránézésre érthetetlen ötletnek tűnhet részünkről, a Nissan X-Trail és az új Renault Espace közelebb állnak egymáshoz, mint gondolnák – és nem csak azért, mert belépő 1,6 literes 130 lóerős dízelmotorjaik az utolsó csavarig megegyeznek. Hogy miért? Olvassanak tovább és kiderül! Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bejött a kinevezés, és vele a nagyobb cégautó-keret? Vagy családunknak és magunknak szeretnék a legjobbat megadni, de irreálisnak tartjuk a prémium felárat? Az automataváltó ezen a szinten alap, és nem árt legalább 200 dízel lóerő sem. De mit válasszunk? A Ford Mondeo, a Peugeot 508 és a Volkswagen Passat triója a középkategória krémjeként összecsap, hogy megadja nekünk a választ. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Első hallásra tán kissé agyament ötletnek tűnhet összehasonlító tesztünk, azonban ha egy kicsit jobban átgondolják velünk, ki fog derülni, hogy a helyzet érdekesebb, mint gondolnánk. Az összevetés ötlete Szabó kolléga fejéből pattant ki; amikor egy nyugodt pillanatában tesztautó-táblázatunkat vizslatta, örömmel konstatálta, hogy az Opel Insignia OPC és a BMW 428i xDrive Gran Coupé tesztautók épp egyszerre vannak kiírva, majd elgondolkodott: mindkét típus sportos génekkel rendelkezik, mindkettő ötajtós, összkerékhajtásos, alapáruk szinte forintra megegyezik, menetteljesítményeik pedig szintén közel állnak egymáshoz. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A hétköznapokba bizony hajlamosak vagyunk beleszürkülni. Ilyenkor a jókedvű ébredés hiányával küszködve már reggel úgy érezzük, hogy a legjobb az lenne, ha ki sem kelnénk az ágyból – kiváltképp, ha éppen hétfő reggelről van szó. Az én napom is éppen így indult, és a képet csak az tudta árnyalni valamelyest, hogy egy vadonatúj Kia Soul birtokosa leszek a héten. Akkor azonban még nem is sejtettem, hogy ez a hét teljesen más lesz.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy BMW M3 Coupé, amelynél többet - azt gondoltuk - már nem is kaphatunk. Tökéletesen hangolt alapok és egy egekig pörgő V8-as szívómotor házassága volt ez, egy olyan kapcsolat, amelyről azt hittük, hogy az örökkévalóságnak született. Azonban a dolgok másképpen alakultak...
Add a comment