Van, hogy két dolog nem passzol egymáshoz: hiába a legdivatosabb sportcipő, ha zakóhoz kell felvenni, hiába a legfinomabb olaszrizling, ha vadhúshoz kell fogyasztani, s ugyanígy vannak olyan motorok vagy hajtásláncok, amelyek egyszerűen nem illenek a gazdatesthez. Első blikkre az Opel kis crossoveréhez a dízelmotor tűnik a legjobb választásnak, azonban a slusszkulcs elfordításával egyetemben a korábban felállított hipotézis is szertefoszlik.

Add a comment

Igencsak nehéz dolgom van, ha valami okosat, pontosabban fogalmazva újat szeretnék írni Önöknek az Opel Cascadáról, a villámos márka Astra-alapokra épített, ám a végletekig kigondolt és igényesen átalakított kabriója ugyanis már több ízben is vendégeskedett nálunk. Először Csizsek kolléga áradozott a gyönyörűséges négykerekűről, amelyben egy kétliteres dízelmotor és egy automataváltó gondoskodott a nyugodt élményekről, majd Sütő kolléga újra megénekelte a Cascada erényeit (és persze kisebb hátrányait egyaránt) a motorházban az új magyar büszkeséggel, vagyis a szentgotthárdi 1,6 literes SIDI benzines turbómotor 170 lóerős verziójával, amelyhez kézi váltó párosult. Sőt, mindez nem volt elég, ugyanis már volt alkalmunk egy menetpróba során az utóbbi hazai erőforrás erősebb, 200 lóerős változatát is kipróbálni, most pedig ugyanez az autó egy egyhetes, mintegy 1500 kilométeres nyúzópróbán bizonyíthatta élesben is képességeit.

Add a comment

Rendkívül hosszú nap után jutottam el odáig, hogy kollégám kezéből átvehessem a gondjaimra bízott Škoda Yeti kulcsait, amiben reményeim szerint majd biztonságot és megnyugvást lelek. Az SUV már nem az első cseh modell, ami a kezeim ügyébe kerül, így a beszállás után nem fogadott semmi meglepetés, ami a csalódottság helyett inkább megelégedéssel töltött el, így mosollyal a számon indultam haza, hogy rövid házasságunkból kihozzam a maximumot.

Add a comment

Akármennyire is szeretnék racionális, észérvekkel alátámasztott döntést hozni autóvásárláskor, egyszerűen lehetetlen, hogy az érzelmek kimaradjanak a játékból. Márpedig az emocionális behatások roppant mód meg tudnak kavarni egy objektíven felépített döntési folyamatot, romba döntve törékeny kártyavárunkat. Ideális esetben azonban szívünk és eszünk ugyanabba az irányba lökdös minket.

Add a comment

RS. Az Audi nem gondolkozott sokat azon, hogy milyen nevet adjon sportmodelljeinek: a német Rennsport, azaz versenysport szócska rövidítésével ruházta fel legtöbb izgalmat kínáló részlegét. A két betűcske mögötti tartalom azonban hosszú utat tett meg és sokat fejlődött az első modell óta.

Add a comment

Divatterepjáró. Az elmúlt évtizedben egyetlen más autóipari szegmens sem burjánzott el annyira, mint terepes hangulatot közvetítő modelleké, amelyben nem kevés szerepe volt az éltető fogyasztói táptalajnak. A Nissan Qashqai és a Suzuki SX4 immár a második generáció óta gondoskodik a kategorizálás nehézségeiről. Ezúttal az emelt kompaktok beszálló változatai szállnak szembe egymással, eltérő stratégia alapján próbálva meggyőzni a vásárlókat.

Add a comment

Különleges teszten vesz részt az Autó Pult szerkesztőségében a stuttgarti gyár két zászlóshajója. Múlt és jelen egyszerre elevenedik meg szemünk előtt, egyedülálló időutazást téve az autógyártás és a limuzinok történelmében. Az összehasonlítás célja nem más, mint az időtlen elegancia nagyköveteinek méltó bemutatása, az S-osztály uralkodását megalapozó W116-os és a jelenlegi W222-es kódjelű csúcsmodell összevetése.

Add a comment

Átlagos hétfő reggel. Még félálomban dörzsölöm szememet az irodában. Szokás szerint gépem hamarabb kész a munkára, mint én és lázasan száguldó autó képével üzeni: ideje felvenni a tempót. Gyűjtsünk először motivációt! - próbálok halkan felkiáltani magamban és már nyitom is meg a tesztautó-táblázatot. Rögtön beugranak a Jaguar sajtótájékoztatón hallott szavak. Miután bejelentették, hogy Jaguar XF-et lehet havi 210 ezer forintért lízingelni, Ördög Ibolya, a márka hazai PR vezetője hozzátette: ez bizony egy Škoda Superb lízingdíja. A maradványérték persze más kérdés, de a havi díj, az havi díj és már kötöm is össze a nálunk vendégeskedő két autót a táblázatban. Érdekes hétnek nézünk elébe.

Add a comment

Talán meglepő lehet Önök számára tesztünk alanya, hiszen enyhén fogalmazva sem mondhatjuk, hogy egy új típussal lenne dolgunk, mi több, a Volvo XC90 a piac egyik legkorosabb modellje: egy igazi aggastyán. Az sem titok, hogy a Volvo kínálatának legnagyobbika rövidesen leköszön: az utód már a sorozatgyártás kapujában áll, a svéd gyártó épp a hét elején tett közzé egy tartalmas galériát a második generáció tetszetős utasteréről. Annyi viszont bizonyos, hogy mire a várva-várt trónörökös megérkezik, még rengeteg víz lefolyik a Dunán, és az is elképzelhető, hogy a magyarországi vásárlók idén nem is fognak találkozni a friss jövevénnyel.

Add a comment

Pontosan egy hete jelent meg az Autó Pult hasábjain a Mercedes-Benz E-osztály vásárlási útmutató első része, amelynek ötlete részünkről az importőr által nemrégiben szervezett, és szinte a teljes modellpalettát átölelő menetpróba után fogalmazódott meg bennünk. A csillagos márka klasszikus szériáinak közepes tagja olyannyira sokoldalú és annyiféle változata létezik, hogy némi eligazítás hiányában szinte lehetetlen átlátni a palettát, és meglehetősen problémás vásárlói döntést hozni. Add a comment

Mercedes-Benz. Egy márka, amelyet mindenki ismer és elismer, még azok között is, akik a konkurens német prémiumgyártók vagy más országok termékei mellett tették le a voksukat. A csillagosok által kínált elegancia és luxus már az autózás kezdete óta referenciaként szolgált az iparban, és nincs ez másként ma sem. Nem is beszélve a németek gyári tuningműhelye, az AMG által elkészített sportváltozatok által nyújtott élményről. Erről pedig a zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai pálya aszfaltcsíkjain bizonyosodhattunk meg a Mercedes-Benz Star Experience rendezvénysorozat magyarországi állomásán. Add a comment

Átlagos hétfő reggel. Még félálomban dörzsölöm szememet az irodában. Szokás szerint gépem hamarabb kész a munkára, mint én és lázasan száguldó autó képével üzeni: ideje felvenni a tempót. Gyűjtsünk először motivációt! - próbálok halkan felkiáltani magamban és már nyitom is meg a tesztautó-táblázatot. Rögtön beugranak a Jaguar sajtótájékoztatón hallott szavak. Miután bejelentették, hogy Jaguar XF-et lehet havi 210 ezer forintért lízingelni, Ördög Ibolya, a márka hazai PR vezetője hozzátette: ez bizony egy Škoda Superb lízingdíja. A maradványérték persze más kérdés, de a havi díj, az havi díj és már kötöm is össze a nálunk vendégeskedő két autót a táblázatban. Érdekes hétnek nézünk elébe.

Add a comment

A múltkori találkozójukon kijelentettem, hogy a Toyota Land Cruiserrel elmennék a világ végéig is. Mégis úgy alakult, hogy Namíbia és Botswana meghódítására egy Land Rover Discovery-vel indultunk. Változott azóta valami? A japán versenyző megújult, miközben a brit mindenes nyolcfokozatú automatával gazdagodott – ennyi már éppen elég arra, hogy ismét egymásnak feszüljön a két óriás. Add a comment

Az érzelmek nem válogatnak, szeretet, büszkeség és gyűlölet ugyanúgy jelen van az autózásban, ahogy az élet szinte minden területén. Javarészt imádni vagy utálni szokás a négykerekűeket, amit néhány kivételtől eltekintve leginkább az dönt el, hogy a tulajdonos mennyire elégedett. Talán a büszkeség az, amit legritkábban érzünk egy bádogdoboz iránt, ezúttal viszont mégis együtt dobbant a két szív.

Add a comment

A dízel variáns után a Volvo szépen lassan mindent leváltó új Drive-E motorcsaládjának benzines verziója járt nálunk, az XC60 jól ismert lemezeibe csomagolva. A dicséreteket szép számmal bezsebelő öngyulladós után ismét egy új hajtásláncot magasztalhatunk? Tesztünkből kiderül. Add a comment