Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Opel Cascada már megjárta szerkesztőségünk garázsát, azonban dízelmotorjával egyértelműen nem a legkellemesebb választásnak bizonyult. Sebaj, a szentgotthárdi SIDI turbómotorok már úton vannak. Nemsokára próbára tesszük a 170 lóerős verziót, de a legkellemesebb Cascada talán a 200 lóerős 1.6 SIDI Turbóval szerelt lehet, amely most ünnepli premierjét.

Hazánk büszkeségei közé immáron felsorakozhat a 200 LE teljesítményű, 300 newtonméteres nyomatékmaximummal bíró SIDI turbómotor, amellyel a Cascada és 235 km/órás csúcssebességre képes. Az Adamban bemutatkozó egyliteres, háromhengeres turbóval egyetemben az új Opel-motornemzedék a Frankfurti Autószalonon debütál.

A legerősebb benzines kabrió a dupla kipufogójáról lesz felismerhető. A korábbi, 180 lóerős turbós négyhengereshez viszonyítva az új erőforrás 11 százalékkal nagyobb teljesítményű és (túltöltéssel) 70 newtonméterrel nagyobb nyomatékú. A fogyasztás vegyes üzemben 6,7 literre adódik (158 g/km). A SIDI Turbo a modern erőforrások tökéletes példája: alapját a 130 báros égési csúcsnyomást elviselő motorblokk adja, a 170 lovas verzióhoz képest változtattak a dugattyúkon és a sűrítési arányt 10,5-ről 9,5-re csökkentették.

Az Opel ezúttal métán büszke, hiszen benzines csúcsverzió gördül az eddigi legerősebb BiTurbo dízel mellé. Utóbbi 195 lóerővel és 400 Nm-rel szolgálja a rüsselsheimi vászontetőst.

A sima járást optimalizált  szívó- és kipufogórendszert segíti, reméljük, hamarosan mi is próbálhatjuk, mérhetjük a halk alapjáratot, s megtapasztalhatjuk az ígért kellemes melódiákat. Az új, manuális és automatikus váltóművek szintén a Frankfurti Autószalonon mutatkoznak be, s ezekkel kiegészülve a Cascada 1.6 SIDI Turbo 200 lóerővel ősztől lesz rendelhető.