A Volvo érdekes megoldást alkalmazott az XC90 új generációjának – és egyben a márka új formai irányvonalának – bemutatására: első ízben az újdonság belső teréről rántják le a leplet. Még augusztusig eltart, mire teljes valójában látjuk a nagy SUV-t. Addig sincs okunk panaszra, az első adag finomra sikerült.
Rendkívül finom anyagok - galériaMa veszi kezdetét a vadonatúj Volvo XC90 piacra lépése, amely a legutóbbi évek talán egyik legnagyobb várakozással övezett modellbevezetése, hiszen az új típus egyben a márka új filozófiai irányvonalát is első ízben mutatja meg. A Volvo Car Group bevezetési stratégiája szerint az autó leleplezése belülről kifelé haladva, mától augusztusig tart, így a folyamat a belső tér újdonságainak felfedésével indul, és a nyár végére a teljes külső bemutatásával teljesedik ki.
Az előző XC90 modell bevezetésére 2002-ben került sor. Ez az autó a térkihasználás, a sokoldalúság és a biztonság egyedi kombinációjával a sport-szabadidőautók (SUV) szegmensének erős versenyzője lett, és az eladási adatok tekintetében is globális jelenséggé vált. A következő generáció esetében sem céloz meg kisebb magaslatokat a Volvo: nagy dobásra készülnek.
Végtelenül letisztult - galériaA Volvo által tervezett belsők közül eddig ez a legfényűzőbb, az ihletet pedig a Volvo szülőhazájából, Svédországból meríti. Igaz, első pillantásra a tagolásról és az alapformákról könnyen beugorhat a Jeep Grand Cherokee, de a részletek elárulják, hogy nála is igényesebb kialakítással lesz dolgunk. A skandináv formatervezést világszerte elismerés övezi a minőségi anyaghasználat, a letisztult, elegáns formák és a legmodernebb technológia ötvözéséért, a Volvo pedig ezen a vonalon haladva igyekszik meggyőző lenni.
„A legátütőbb jellegzetesség a tablet-szerű érintőképernyős középkonzol, amely az autó belső irányítórendszerének a szíve” - mondja Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezési alelnöke. A rendszer ténylegesen gombok nélkül működik, az autó vezérlésének újszerű felfogását képviseli, és internet alapú eszközök és szolgáltatások széles köréhez biztosít hozzáférést.
Az új XC90 belső tere olyan anyagokat vegyít, mint a puha bőr és a kézműves részletekkel gazdagított fa, vagy például az Orreforrs - a híres svéd üvegműves márka - kristályüveg gombos sebességváltója, és a gyémánt metszetű Start/Stop és hangerő-szabályozó gombok.
Sötét színekben is jól mutat - galéria„Ezek a részletek úgy lettek kialakítva, hogy ékszerként díszítsék a belső teret. Sokkal inkább egyfajta fényűző játékosságot, mint pusztán színtiszta funkcionalitást képviselnek” – mondta Robin Page, a Volvo Cars belső design igazgatója. „Az új belső felépítés letisztult és logikus elrendezésű, miközben azt a kifinomult önbizalmat és formalitást sugározza, amit a luxus szabadidőautók vásárlói elvárnak” – tette hozzá Peter Mertens, a Volvo Cars kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.
A szépség mellett a kényelem is fontos, amiben kiemelkedő szerepük van az üléseknek. A gyári sajtóanyag szerint különösen kényelmes székeket sikerült megalkotni az XC90 számára, amelyek vékony kialakításuk miatt hozzájárulnak a tér még ügyesebb kialakításához, ezáltal pedig az akár hét utazó kényelméhez.
„Csakúgy, mint a klasszikus skandináv székek, az új üléseink is azt igazolják, hogy a kényelemhez nem feltétlenül szükséges a vastag párnázottság. Az ülés ergonomikus kialakítású belső vázának egésze az emberi gerincoszlopra hasonlít. A rengeteg beállítási lehetőségnek köszönhetően valamennyi felhasználó megtalálhatja a számára ideális ülőhelyzetet” – mondja Robin Page.
Az alapfelszereltségnek számító Comfort ülések elektromos vezérléssel felszereltek, amely az állítható oldaltámaszokat, a szélesíthető ülőfelületet, a több irányban állítható deréktámaszt és a fejtámlák függőleges beállítását irányítja. A választható új Contour ülések a kialakításuknak köszönhetően a vállaktól a combokig terjedően nagyobb oldaltámasztást biztosítanak.
Szoborszerű megoldások - galériaA második sorban három különálló, állítható háttámlájú ülés található. A középső üléssor csúsztatható, opcionálisan középső ülésbe épített emelőpárna kérhető a gyermekek számára. A harmadik sor akár elektromosan is dönthető ülései 170 centiméteres testmagasságig kínálnak kényelmet, és emeltebb mivoltuk okán jó előrelátást engednek. A második sor ülései alatt kialakított lábtér tovább növeli a kényelmet és a teret. A harmadik sor esetében különleges figyelmet kapott a ki-és beszállás megkönnyítése, a könnyebb kezelhetőség, és ennek köszönhetően a gyáriak szerint a legjobb harmadik üléssort sikerült létrehozni a szegmensen belül. Ennek legkésőbb az októberi Párizsi Autószalonon utánajárunk.
Mind a hét ülés hárompontos, övfeszítővel felszerelt biztonsági övvel rendelkezik, oldalütközés vagy borulás esetén pedig valamennyi ülést függönylégzsákok veszik körül.
Kifogásolhatatlan minőség - galériaA vezetés közbeni közérzet szempontjából igazán lényeges a kellemes és friss klíma. A Volvo XC90 új generációja felszerelhető négyzónás klímarendszerrel, amely az első ülések és a második sor utasainak egyedi beállításokat tesz lehetővé. A harmadik sor különálló légkondicionáló egysége egyes piacokon alapfelszereltségnek számít, más piacokon pedig külön rendelhető. A Volvo Cars ClearZone légtisztító rendszere a külső levegővel bejutó apró és ártalmas részecskéket és polleneket még hatékonyabban befogó új filterrel fejlődött tovább.
A páratlan hangélményekről felár ellenében a brit Bowers & Wilkins nevével fémjelzett hangrendszer gondoskodik, melynek beszállítója a Harman csoport.
A vadonatúj XC90 az első olyan modell, amely a Volvo méretezhető termékarchitektúrájával készül. Az új platform a nagy SUV-ben amellett, hogy sokkal tágabb formatervezési lehetőségeket biztosít, javítja a vezethetőséget és lehetővé teszi a legfrissebb biztonsági megoldások és az internetre csatlakoztatható technológiák beépítését, ráadásul a belső teret megnöveli.
A XC90 új generációjában található technológiai újításokról – beleértve a futóművet és a hajtásláncokat – július közepén olvashatunk majd, míg a legfrissebb biztonsági újításokról és a belső levegőminőségről szóló anyagokat július végén-augusztus elején teszi közzé a gyártó. Végül az autó külső leleplezésére augusztus végén kerül sor, a nagyközönség pedig először várhatóan az október legelején kezdődő Párizsi Autószalonon találkozhat majd az újító svéddel.