Nyár van, forró nyár, melegrekordok dőlnek sorra, a nap sugara kíméletlenül támadja bolygónkat, okozva ezzel örömöt és fájdalmat egyszerre. A nyár a kabriózás évszaka, ez egyértelmű, napközben mégsem nyithatjuk fel a gyilkos UV-sugaraktól óvó vászontetőt, tehát csukott állapotban sem tűrhetünk kompromisszumokat. Az Opel Cascada lépett a vallatószobába.
Tejüvegszerű, formás hátsó lámpa - galériaEgy gombnyomás – ezúttal mindössze ennyi elég ahhoz, hogy új érzések kerítsenek hatalmukba, s okozzanak hosszantartó örömöt. Az élvezetek hajhászását megelőző vetkőzéshez pedig alig 17 szekundum szükséges, de szinte elröppen ez a néhány másodperc, amíg kiszemeltünk leveti ruháit. Gyönyörű. Ahogyan felöltözve is kecsességével, finom vonalaival nyert meg, úgy ruháitól megszabadulva talán még kifogástalanabb szépségével csavarja el a halandók fejét. Csak őt akarom, az édeskés napfényben aranybarna bőre még puhábbnak, még finomabbnak hat. Csitt – most ne szólj, mert elszáll a varázs!
A kabriózás egyszerűen vonzó élmény, szinte senki sem tagadhatja, megfordult már a fejében egyszer-kétszer, milyen kellemes lehet végigsuhanni a nyáresti langyos szellőben a főutcán, majd elhagyva a városhatárt jelző táblát, hagyni, hogy a menetszél összekócolja a tükör előtt beállított frizurát.
Mégis, a kabriók pont az általuk felállított kompromisszumok miatt luxuscikknek számítanak. Leginkább akkor tud igazán sikeres lenni egy nyitható tetejű autó, ha fel tud mutatni valami olyan újdonságot, amit más még nem tudott, vagy ha képes a kompromisszumok a lehető legjobban elnyomni. Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a Cascada utóbbi tekintetben képes igencsak felülemelkedni a hasonszőrű riválisokon.
Prémium kategóriába kívánkozik a Cascada - galériaHiszen az Opel fémszorbrászai a lehető legjobban oldották meg feladatukat, ami már első látásra is egyértelmű. Munkájukat dicséri, hogy mind csukott, mind nyitott tetővel kecses, arányos és szemet gyönyörködtető a Cascada. Sehol egy zavaró túlnyúlás, a keménytetős kupé-kabriók esetlen, orrnehézséget eredményező aránytalanságai mintha sohasem léteztek volna.
Ritka, hogy objektivitásunkat félrelökve ennyire egyhangúan kiállunk egy autó szépsége mellett, azonban az Opel vászontetős kabriója megérdemli, hogy így kezeljük. Ezt a tényt a szemlélők véleménye ugyancsak alátámasztja, akik egyöntetűen szerették és csodálták a rüsselsheimből érkezett aranybarna kabrió idomait.
Noha az alapokat tekintve a Cascada az Astra padlólemezére épül, méretei kapcsán akár azt is gondolhatnánk, az Insignia testvére, ugyanis 4696 mm-es hossza, 2700 mm-es tengelytávolsága már-már a középkategóriába sorolja tesztalanyunkat.
A barna belső igazán ízléses, passzol a külsőhöz - galériaÖsszehasonlításképp: az ötajtós Astra 4419 mm hosszan nyúlik el és tengelytávja 2685 mm, míg a lépcsőshátú Insignia 4830 mm-esre nőtt, tengelyei között pedig 2737 mm-nyi tér húzódik. Ahogy sejthető, ilyen méretekre azért volt szükség, hogy a szokásos kabrióbetegséget, azaz a hátsó üléssor csekély használhatóságát elkerülje az Opel.
A Cascada amilyen zseniális a küllemét illetően, legalább olyan pozitív benyomást kelt az utastérben is. Amit elsőként kiemelnék, az a kompromisszumok hiánya, azaz a viszonylagos tágasság, amely a szépen kidolgozott, kellemes anyagokkal párosulva otthonos, szerethető enteriőrt eredményez. Az már nem meglepő egy mai modell esetében, hogy elöl bőségesen elférünk, de a Cascada hátsó sorában 175 centiméteres magasságommal is könnyedén beférek magam mögé – zárt tetővel nagyjából ez a magasság a maximum, a kupésan ívelő vászontetőbe a termetesebb utasok fejének búbja már beleér.
Egy személyautónál ez átlagos képességnek számít, de egy kabriónál mindenképpen tisztességes produkció. Emellett az ülések jól formázottak, s kényelmesek, elöl kihúzható combtámasz, állítható deréktámasz és opcionálisan választható elektromos ülésállítás, valamint ülésszellőztetés (215.000 Ft egy csomagban) gondoskodik a kényelemről. Az elektromos rendszerek esetében pont egy alapszintű műszer, a tankszintjelző viselkedett kissé pontatlanul, ám mindez a tesztelő számára nem meglepő - a mai tesztautók között sajnálatos módon számos példány produkál hasonló viselkedést.
A kezünkbe adja - galériaAz Opel ráadásul olyan igényes apróságokkal kedveskedik, mint a biztonsági övet a kezünkbe nyújtó kar, a hangulatvilágítás vagy a komoly autókhoz méltóan bőrrel borított, tetszetős barna kontrasztvarrással kiteljesedő műszerfal. Az összeszerelés méltó a felhasznált anyagokhoz, egyedül a kesztyűtartónál fedezhető fel egy kissé elnagyolt illesztés, illetve az utastér világításának háza lötyög.
Egyedül a csomagtér mérete az, ami gátat szabhat egy négyfős vakációnak, de a csukott tetővel mért 350 literes, illetve a nyitott tetővel elérhető 280 literes kapacitás tisztességesnek számít. Inkább a csomagtérbe hajtott tető az, ami megszabja a bepakolható poggyászokat, ugyanis így csupán a laposabb holmik férnek be. A csomagtérben vaskos akasztók várják a szatyrokat, a bővíthetőséget pedig a két ülés csomagtérből való nyitásával oldották meg az Opelnél.
A második oldalon kiderül, milyen élmény kabriózni a dízelmotoros Cascadával...




