- Részletek
- Írta: Vajda János
Hosszas gondolkodást illetve várakozást követően a Lexus úgy döntött, hogy nem hagyja ki piaci jelenlétét a közepes méretű prémium crossoverek szegmensében és egy vadonatúj fejlesztésű modellel kívánja megtörni a kategóriában a német és svéd gyártók egyeduralmát. A sikeres RX-sorozat kistestvérét NX típusjelzéssel hozták ki a japánok, s a tesztautó máris megjárta az Autó Pult szerkesztőségét. Az együtt töltött egy hét és mintegy 800 km után megállapíthatjuk, hogy a márka újdonságának egészen jól áll a szekere rúdja, s ügyes utat választottak a fejlesztők: az NX úgy tud mind külső-belső formatervét, mind pedig viselkedését tekintve más lenni, mint a többiek, hogy közben ugyanúgy erős csomagot képez.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Egy ideig azt hittük, sosem jön majd el a pillanat, amikor a BMW végleg megtörik az autóipar nyomasztó satuja alatt, de azért mélyen belül mindenki tisztában volt vele, hogy a bajorok sem tarthatnak ki a végtelenségig az eddig megtörhetetlen tradícióik mellett. A családi autóba csomagolt elsőkerekes hajtáslánc azonban csak az első lépés volt, hiszen idén – rákontrázva ezzel generációs lemaradásukra a csillagosokkal szemben – bemutatták az első hétüléses prémium egyterűt is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Elegáns, kifinomult luxus túrakupé. Dízelmotorral. 20 colos malomkerekekkel. És sportcsomaggal. A laikusok számára ez maga a mennyei Nirvána, a vérbeli autóőrülteknek pedig maga a pokol. A BMW viszont tagadhatatlanul kihozta belőle a legjobbat. De miért válasszuk egy Porsche 911 ellenében? Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Nissan 2010-ben lapot húzott 19-re, amikor bemutatta a Juke-ot. S mégis nyert vele. A japánoknak azonban önmagában nem volt elég az egyedülálló, és egyben igencsak megosztó formákkal megáldott aprócska crossover, amit ezért a Nissan sportrészlege, a Nismo vett kezelésbe – létrehozva ezzel a kategória első gyárilag megvadított modelljét. A típus tavalyi frissítésekor pedig természetesen a sportos változat sem maradt érintetlenül, mely sokat sejtetően megkapta az RS utónevet.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A középkategóriában boldogulni sosem volt könnyű feladat, a technológia folyamatos fejlődése mellett pedig csak még inkább kiéleződött a verseny. Az utóbbi egy-két évben a szegmensben részt vevő márkák közül szinte mindegyik vagy frissítette, vagy vadonatújra cserélte saját versenyzőjét. A Mondeo ötödik generációjának bemutatásával látszólag a Ford is beállt a sorba, az amerikaiak azonban csaltak egy kicsit. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Nissan Qashqai igazi sikermodellje a japán márkának, ez nem vitás, hiszen a típus rátermettségét az első generáció remek eladásai mellett az ugyancsak népszerű utód bizonyítja. Noha az 1,2 literes francia forrású turbómotor személyében már élesített szerethető és takarékos benzinmotort a kompakt crossoverhez a gyártó, egy izmosabb erőforrás mindeddig hiányzott a motorpalettáról – ezt a restanciát pótolta ezúttal a Nissan, terítéken az 1.6 DIG-T.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Minden relatív, tartja a mondás, ám tesztalanyunk esetében abszolút értelemben is mindenképpen kijelenthetjük, több, mint amire szükségünk lehet. Mindez azonban nem jelenti egyben azt, hogy céltalan volna a bajorok kompaktjának kellőképpen erős, összkerékhajtású verziója, amely még dízelmotorja és rideg személyisége ellenére is képes megdobogtatni a férfiszívet. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Manapság igen fontos szerepet játszik egy autó életében a modellciklus felénél esedékes ráncfelvarrás, hiszen előfordulhat, hogy néhány zavaró hiba kijavításával rengeteget fejlődik az összkép. Noha a Honda CR-V már eddig is kiváló családi igáslónak bizonyult, néhány tekintetben bizony ráfért a változás a közepes SUV-ra. Ezt pedig tudták a japánok is, és nemrég bemutatták a CR-V frissített verzióját, mely már szerkesztőségünk garázsába is megérkezett. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ha csak egyféle autót lehetne gyártani a világon, nem bánnánk, ha ő lenne az. Szép, mégsem radikális formák, jó anyagok, fejlett rendszerek, használható hét ülés, kellemes dízelmotor jó fogyasztással, bőséges extrázottság, egész ügyes összkerékhajtás, automataváltó, ehhez mérten pedig megfizethető ár. Az új Kia Sorentónak mindene megvan a sikerhez. Mégsem lesz világautó.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem tudni, hogy aranyhal segítette-e őket, de tény: a BMW ezúttal is csodát tett. Nem szimplán megcsinálták a világ legkulturáltabb háromhengeres dízelmotorját, de olyannyira jól szigetelték, hogy saját palettájukból is pozitív irányba lóg ki. A kérdés ettől még ott lebeg: vajon volt értelme a downsizingnak? A kérdést az 1-es frissített verzióját tesztelve igyekszünk megválaszolni. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Könnyen legyinthettünk, mikor elkezdtek szivárogni a hírek, hogy a második generációjába lépett Soul elektromos változatot kap. Akkoriban még átlag alatti, 170 km-es hatótávról szóltak a hírek, viszont a sorozatgyártásra váratlanul nagyot lépett a Kia, és beletette a világ legfejlettebb akkumulátor-csomagját. Ez egyben azt is jelenti, hogy a világ egyik legjobb elektromos autója a Soul EV?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A koreai székhelyű, különféle terepjárók és crossoverek gyártására specializálódott SsangYong az elmúlt években több alkalommal is jelezte az autóiparnak, hogy érdemes komolyan venni a céget. Hozzátennénk, hogy távol-keleten és a hazai, koreai piacon így is komoly sikereknek örvend a márka, azonban a vezetőségnek ennél nagyra vágyóbb tervei vannak, történetesen többek között Európába is be szeretnének törni, mégpedig jól látható darabszámokkal.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ha van tökéletes definíció az oximoron szóra, tesztautónk jó eséllyel pályázik rá. A leginkább biztonságos, kényelmes, családi és letisztult jelzőkkel jellemezhető Volvo modelljein túlzásként hatna a tűzbe hozó, vörös fényezés, de nem ezúttal. Aktuális V60 tesztalanyunk ugyanis a piros színe mellé sportos köntöst és ehhez illően nem kevesebb, mint 306 lóerőt kapott. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Rosszul nem járhatok, hisz már az amúgy középszerűnek mondható 1,4-es szívómotorral szerelt verzió is képes volt a hosszú napokat konstans mosolygással felüdíteni. Az alap ugyanaz, de a turbó és a körítés jóval sportosabb egyéniséggel ruházza fel az Opel törpeautóját, az alapjáraton is rendkívül vidám Adamot, amelyben ráadásul a kategória legerősebb tagját is tisztelhetjük egyben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Igazi feladvány Mazda tesztautónk ebben a konfigurációban. Kívül lilametál színű, belül fekete-fehér a kárpitja, melyet piros díszítő csíkokkal dobtak fel, valójában mégsem ettől színes a karaktere. Játsszunk csak el a gondolattal, ha letakarnám a képeket és csak kérdezgetnének a kocsiról, vajon hány modellt, stílust és kategóriát lehetne belelátni ebbe a pöttöm négykerekűbe.
Add a comment