Két autó, amelyekről, ha vendégségbe megyünk, legfeljebb a formákról vagy a belső térről kapunk faggatózó kérdéseket. Tesztautóink már-már hibátlanul rejtik el a bennük rejlő teljesítményt. Pedig a 180-190 lóerő nem is olyan régen még sportkompaktos nívót képviselt. Mi lesz itt, ha összecsapnak?

Add a comment

A kabriózás minden kétséget kizáróan olyan életérzés, amire minden halandó képes vágyakozni, noha az ezzel járó pozitívumok mellett szinte alig kerül előtérbe ennek kompromisszumossága. Épp ezért bizonyos gyártók köztes megoldásokkal igyekeznek ellátni a piacot, annak reményében, hogy olyan vásárlók is megízlelik a tető nélküli autózást, akik a teljes mértékben kabriónak készült modellekkel nem tudnának feltételek nélkül együtt élni. A Citroën az ő számukra készítette el a DS3 vászontetős verzióját, amely ezúttal a PSA konszern 1,2 literes turbómotorjával szerelve gördült be szerkesztőségünk garázsába.

Add a comment

Hiába bizonygattuk, egyszerűen nem hitte el. Az közös fotózás során hozzánk csapódott érdeklődőnek hiába bizonygattuk, hogy a Mazda CX-3 és az Opel Mokka egy kategória. Ha nekünk nem is, a centinek érdemes hinni: mindkét modell a manapság egyre népszerűbb kis crossover kategória képviselője, abból is nem akármilyen. De melyik a jobb?

Add a comment

A világ egyik legjobb autója. Aki ezzel nem ért egyet, azt 431 lóerő elemi brutalitása döngöli a földbe. Az új generáció minden tiszteletet és odafigyelést megérdemel. Ha ezt megadjuk neki, tudását kihasználva az autózás élményének bőségszaruját kapjuk, mindezt lényegi kompromisszum nélkül a használhatóság terén. Add a comment

A Toyota az elmúlt időszakban felébredt Csipkerózsika-álmából, és fontos modelljeinek – mint az Auris vagy az Avensis – frissítésével bizonyította, hogy nem elégszik meg a világ legnagyobb autógyártója címmel, és igenis fontosak nekik a vásárlói igények. A lendület pedig olyannyira elkapta a japánokat, hogy hétszemélyes hibridjüket, a Prius+-t is egy kisebb ráncfelvarrásnak vetették alá, melynek részleteivel nemrég közelről is megismerkedhettem. Add a comment

Az Avensis jelenlegi generációja már 2009 óta van a piacon. Hiába frissítette fel a Toyota három éve, a továbbra is szívómotorokkal, és régi vágású dízelekkel elérhető modell begubózott a folyamatosan fejlődő konkurensek között. Ha nem is generációváltással, de átfogó megújulással a japánok elindították az evolúciót: a lepke végül kikelt – legalábbis, ami tesztautónkat illeti.

Add a comment

Hiába bizonygattuk, egyszerűen nem hitte el. Az közös fotózás során hozzánk csapódott érdeklődőnek hiába bizonygattuk, hogy a Mazda CX-3 és az Opel Mokka egy kategória. Ha nekünk nem is, a centinek érdemes hinni: mindkét modell a manapság egyre népszerűbb kis crossover kategória képviselője, abból is nem akármilyen. De melyik a jobb? Add a comment

Papíron szinte azonos tudásúak, mégis, jóformán aligha lehetnének különbözőbb egyéniségek a mindennapok során. A családi kompaktok között ma már mérhetetlen népszerűségnek örvendő, kisebb dízelmotorral szerelt alsó-középkategóriásokat fogtunk összehasonlító tesztre, ezúttal a francia-japán tengely mentén haladva: az egyik sarokban a Citroën C4, míg vele szemben a Honda Civic áll, mindketten 1,6-os turbódízellel. Lássuk, hogyan feszül egymásnak két tesztalanyunk. Add a comment

Papíron szinte azonos tudásúak, mégis, jóformán aligha lehetnének különbözőbb egyéniségek a mindennapok során. A családi kompaktok között ma már mérhetetlen népszerűségnek örvendő, kisebb dízelmotorral szerelt alsó-középkategóriásokat fogtunk összehasonlító tesztre, ezúttal a francia-japán tengely mentén haladva: az egyik sarokban a Citroën C4, míg vele szemben a Honda Civic áll, mindketten 1,6-os turbódízellel. Lássuk, hogyan feszül egymásnak két tesztalanyunk. Add a comment

Egy teraszon ülök, a szőlőtőkék felett, előttem a távolban a Balaton terül el. Az arcomat melegítő napsugarakat lágy szellő csitítja kellemessé. Poharamban Lőczedombi Olaszrizlinget kevergetek, a legutóbbi korty utóízei még nyelvemen játszadoznak. Ennél kellemesebb dolgot el sem tudnék képzelni, ám most a zsebemben lapuló aprócska tárgytól mégis nehéz gondolataim támadnak. A gyufás skatulyányi műanyag ugyanis nem más, mint aktuális tesztautóm, a BMW 640d Gran Coupé kulcsa. Add a comment

Némi késéssel ugyan, de a Mazda is küldött egy divatos versenyzőt a városi crossoverek egyre népesedő csapatába. „Jó munkához idő kell” – tartja a mondás, s a japánok is ehhez tartották magukat, sokat dolgoztak az újdonságon. Az együtt töltött egy hét után kijelenthetem, hogy megérte fáradozni, a CX-3 szuperül sikeredett, szinte nagyítóval kell keresni a hibáit, így tovább erősíti a Mazda modellpalettáját, ami ezzel kiteljesedett és már-már pofátlanul ütőképes.

Add a comment

Alig két és fél éve próbálhattuk már hazánkban a Toyota Auris új generációját. A sportosabbra váltó kompakt hajtásláncai között és belső terében találhattunk hiányosságokat, a gyors frissítéssel viszont orvosolták a japánok a lemaradást. A kívül-belül megújult újdonságot a Toyota aktuális kínálatának első benzines turbómotorjával vetettük górcső alá.

Add a comment

A Volvo előrelépett, és dízeles beszálló modelljének 1,6 literes motorját lecserélte egy visszafojtott kétliteres egységre. Nem is akármilyen motorra, a sokoldalú négyhengeres ugyanis bizonyos modellekben akár 225 lóerőt teljesít, persze utóbbi esetben már egy helyett két turbóval lélegeztetve. A nem akármilyen erőforrásnak hála pedig a V40 D2 nem akármilyen prémium beszálló dízelmodell lett. Add a comment

A kompakt egyterűek megpróbálnak mindent egybesűríteni, legyen szó a praktikumról, a szállítható utasok vagy épp csomagok mennyiségéről, méretben is igyekeznek nem túlzóak lenni, miközben bizonyos variánsok még a dinamikus haladás ütőkártyáját sem restek bedobni. A kompromisszumok sokaságából nehéz jól kijönni, lássuk, mire megy tesztalanyunk, a Citroёn Grand C4 Picasso az izmosabb benzinmotorral felvértezve.

Add a comment

Bár a Porsche Boxster nem titkoltan a kedvenc négykerekűm a járműgyártás mai világából, picit morgolódtam magamban azt követően, hogy a Porsche megtisztelt minket az új Spyder csúcsmodell nemzetközi menetpróbájára való meghívással, amit hálásan köszönünk. Azért nem bolondultam meg teljesen, volt némi okom a morgolódásra: a múlt pénteki firenzei látogatást a tér-idő, valamint a gépmadaras csatlakozások végett 16 órányi bruttó utazással tudtam abszolválni, ráadásul pénteken éjfél előtt nem sokkal landolt a gépem úgy, hogy a hétvégére családi balatoni nyaralást terveztünk, ahova végül éjjel 1-re értem le, halál fáradtan. És tudtam, hogy néhány órányi autózásért kell ennyit utaznom. De utólag visszagondolva szégyellem magam, ugyanis akkora élményben volt részem az új Boxster Spydernek köszönhetően, amit soha nem fogok elfelejteni. És ha megismétlődhetne az egész, ezért a néhány óráért akár kétszer ennyit is örömmel utaznék...

Add a comment