Kicsi a bors, de erős – tartja a mindenki által jól ismert mondás, mely sok esetben az autózás világában is megállja a helyét. Kiváltképp, ha az új generációs MINI legkeményebb, John Cooper Works változatának sportüléseibe süppedve halljuk, miközben eszelős tempót diktálva lépünk ki a hétköznapok unalmas forgatagából, hogy egy jó adag adrenalint pumpálva véráramunkba, hatalmas mosollyal az arcunkon szálljunk ki az autóból a célállomáson. Remélem ezek után Önök is velem tartanak egy rövid utazásra a MINI JCW elbűvölő világába. Add a comment

Lóerőből és térből sosem elég, szól az autós bölcselet. A Fordnál jól tudták ezt, így olyan tesztautó kulcsát nyújtották át, amelyik a kompakt kategória mércéjével mérve nem fukarkodik egyikben sem. Az apropó: a C-Max megújulása, amely a jelenlegi Focus alapjaiból próbálja a legtöbbet kihozni a helykínálat és a praktikum tekintetében.

Add a comment

Nehéz újat írni a ráncfelvarrott Toyota Aurisról, hiszen a japánok legfontosabb európai modelljéről a hazai importőr szorgosságának köszönhetően immár több ízben is volt alkalmunk beszámolni: először júniusban vezettük a ráncfelvarrott Aurist, nem sokkal később máris próbára foghattuk a friss 1,2 literes turbós benzinmotorral az ötajtóst, utána pedig a hibrid vendégeskedett nálunk, puttonyos felépítéssel.

Add a comment

Képzeljék magukat egy autógyártó vezetőségének a helyébe, akik azt a feladatot kapják, hogy alkossanak meg egy sikeres modellt! Azt hiszem, nem tévedek nagyot, ha azt mondom, szinte mindenkinek egy kompakt crossover jutna eszébe, mely nélkül manapság már egyik népszerű márka sem létezhet. Valahogy így történhetett ez a Renault háza táján is, ráadásul a franciáknak a fejlesztéssel sem kellet bajlódniuk, hiszen kéznél volt a Nissan Qashqai – és így született meg a Kadjar.

Add a comment

Kisautót tesztelni mindig öröm: ezek a négykerekűek jobbára vidám teremtések, amelyek természetüknél fogva sarkallják őszinte mosolyra a használókat és a szemlélőket. A Pegueot 208-as hasonlóan mókás szerzet, amely szerkesztőségünknél már több ízben is bizonyította rátermettségét – ezúttal takarékos és méretéhez képest erős dízelmotorral, különleges köntösben gördült be garázsunkba.

Add a comment

Azt gondolom, hazánkban mindenki jól ismeri a Suzukit, már csak azért is, mert a japán gyártó több modelljét is Esztergomban szerelik össze. Éppen ezért úgy érzem, nem kell hosszasan bizonygatnom, hogy a márka leginkább a praktikumra és az ár/érték arányra helyezi a hangsúlyt modelljei megalkotásakor. Elöljáróban annyit elmondhatok, hogy nem volt ez másként a vadonatúj Celerio esetében sem, de nézzük, hogy mitől is – a Suzuki szavaival élve – XL-es a japánok városi minije.

Add a comment

Megértek mindenkit. Pompás érzés a V8-Istenhez elmormolni egy imát, majd 575 lóerővel 2,5 tonnát a végtelenbe parittyázni – magunkkal a volán mögött. Ám az már kérdéseket vet fel, ha az élvezettől tébolyodottan hahotázunk, miközben mindenki más csak halkan retteg körülöttünk, vagy esetleg a fejét csóválva elhatárolódik az eseményektől. Add a comment

A Renault az Espace első generációjával olyat művelt, amiről a legtöbb autógyártó csak álmodik: kategóriát alkotott. A receptet egyre tovább finomító utódok nem véletlenül voltak népszerűek, egyértelmű céljuk – akár hét személyt a lehető legnagyobb kényelemben utaztatni – sokak számára volt tökéletes eszmény. A franciák csavartak egyet ezen. Fogták mindazt, amelyet az Espace négy generációja felépített, és lesöpörték a tervezőasztalról. Az üres vázlatokon létrejött újdonságot új pozícióban, divatosabb felépítésben hozták ki. Lapot húztak a 21-re? Add a comment

A Nissan töretlen népszerűségnek örvendő közepes méretű crossoverét, a tavalyi évtől kapható X-Trailt fiatalsága ellenére jól ismerjük, hiszen a jól sikeredett modell már több ízben járt nálunk; ha jól számolom, ma adtuk vissza a harmadik új X-Trail tesztautót, ezúttal viszont azért lehet érdekes a beszámoló, mert igencsak meglepő konfigurációban érkezett hozzánk az autó. Nem tudjuk, hogy a kínálat friss benzinmotorjával, az 1,6 literes 163 lóerős turbós szívvel hajtott elsőkerékhajtású, kézi váltós verzió mennyire lesz sikeres nálunk, de az együtt töltött bő 500 kilométer után kijelenthetjük, hogy a benzines X-Trail meglepően harmonikusan viselkedik.

Add a comment

Az újságírásban, sajnos beleértve az autókkal foglalkozó szeletet is, rendszerint túl gyakoriak a klisék. A szakma nehezen és lassan fogadja be az újat, márpedig köztudott, hogy a világot – persze az egészséges hagyományőrzés és -tisztelés mellett – mindig az ’új’ viszi előre. Persze az autógyártók is jól ismerik a szakmabeliek begyepesedett hozzáállását, így a tervezőknek mindig nehéz dolguk van, ha valami újat szeretnének véghezvinni. És mi ezt tiszteljük nagyon bennük, hogy ennek ellenére ezt mégis, újra és újra megteszik, csak azért, hogy jobb legyen nekünk, a fogyasztóknak – és persze nekik.

Add a comment

Csendben ülök a székemen, üveges tekintettel bámulok bambán, miközben magam sem értem, mi történt velem. Bár foghatnám valamiféle tudatmódosítóra, de nem, az Auris Hybrid képes volt, ha csak egy hétre is, de teljesen más embert formálni belőlem. A sietségből megfontolt lépések lettek, a rám jellemző hangulatingadozások hullámai elcsitultak, s talán békésebbnek is tűntem az élet egyre gyorsuló sodrásában. Add a comment

Két autó, amelyekről, ha vendégségbe megyünk, legfeljebb a formákról vagy a belső térről kapunk faggatózó kérdéseket. Tesztautóink már-már hibátlanul rejtik el a bennük rejlő teljesítményt. Pedig a 180-190 lóerő nem is olyan régen még sportkompaktos nívót képviselt. Mi lesz itt, ha összecsapnak?

Add a comment

A tökéletesség általában nem mozgatja meg az érzelmeket. Ha egy autó megalkotásakor arra törekszik a gyártó, hogy minden szempontból feddhetetlen legyen, akkor nagy valószínűséggel az izgalmakat is nélkülözni fogja. Szerencsére vannak olyan márkák is, amelyek foggal-körömmel küzdenek ez ellen. Ilyen például a MINI, mely amellett, hogy őrzi az ősök hagyományait, folyamatosan képes újat mutatni: ezúttal egy háromhengeres dízellel. Add a comment

Néha olyan érzésünk van, hogy a Volkswagen az utóbbi időben némileg elrontotta a Škoda pozícionálását. Eleinte a németek az újjáélesztett cseh márka termékeit elsősorban azoknak szánták, illetve szánnák manapság is, akik különösen racionálisan gondolkodnak, fontosnak tartják a helykínálatot és az okos részleteket egy autóban, viszont a formatervezés vagy a minőség terén a Volkswageneknél egy hajszállal alacsonyabban is beérik. A valóság viszont azt mutatja, hogy a Škodánál a jó ötletek sora és a remek technika valóban megmaradtak, ráadásul a formák és a minőség terén sem szükséges kompromisszumot kötni. Add a comment

Ha megkérdezné valaki tőlünk, hogy melyik tesztautó érkezését vártuk leginkább az idei évben, gondolkodás nélkül rávágnánk a választ: egyértelműen a Volvo XC90-et. De nem csak mi voltunk kíváncsiak a svédek büszkeségére, hanem minden bizonnyal Olvasóink is, hiszen nemrégiben az Autó Pult Év Autója 2014 választás abszolút győztesének szavazták meg a típust Önök. Add a comment