Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Akárhogy is nézzük, a stílusminik napjainkban virágkorukat élik, s a retro modellektől kezdve a modern divattörpékig szinte mindent megtalálunk a piacon. Noha a MINI évekkel ezelőtt még egyeduralkodó volt, mára számos kisebb-nagyobb méretű ellenfelet kapott, amelyek közül ezúttal az Opel Adamot fogtuk vallatóra.

Bővelkedik a tetszetős részletekben - galériaMi a legjobb a kis stílusmodellek esetében? Hát a konfigurálhatóságuk. Hiszen nincs annál jobb, mikor szabadon szárnyalhat a fantáziánk és egyedi ízlésünknek megfelelő kedvencet pakolhatunk össze széles mosollyal az arcunkon. Itt már nem csupán a külső fényezés és a kárpit színének megválasztása jelenti a különcködést, hanem a lehetőségek szinte végeláthatatlan tárháza, amely tesztalanyunkra kiváltképp igaz.

A széles palettát szinte felesleges is sorolni, de érdemes megjegyezni, hogy a millióféle belső betéttel, a hűtőmaszk választható színű díszcsíkjával még a jéghegy csúcsát sem tudjuk leírni, a számtalan módon variálható felnik, a megannyi szín és az anyagok tényleg rettentően sok kombináció megalkotását biztosítják, az autó összeállítására fordított időt pedig a matricák, a tető színének kiválasztása csak sokszorozza. Persze észnél kell lenni a válogatásnál, hiszen legalább annyi ízléstelen végeredmény hozható össze, mint ahány jópofa.

Emellé ráadásul az Opel az Adam személyében olyan külsőt ad, amely egyszerre tud komoly és elegáns, igényes lenni, miközben stílusos, vidám és bohókás is.

Igazi kis retróautó - galériaS ha a szívünk választottjának kiemelkedő személyre szabhatósága nem kínál elegendő boldogságot, akkor a használat minden bizonnyal mosolytúltengést okoz. Egyszerűen a vidám Adammal öröm közlekedni, már csak stílusából fakadóan is. Nem csupán mi mosolygunk a volán mögött, hanem szinte kivétel nélkül az összes szemlélő széles vigyorral fogadja a németek mókás törpéjét. Tekintetekből pedig nincs hiány, hihetetlen mennyien nézik meg az Opel büszkeségét. A lemezek alatt viszont már kevésbé fantáziadús a történet, ugyanis az Adam egy tipikus kisautó, amelyet 3,7 méteres hossza is jelez, így ha mindenáron skatulyázni akarunk, akkor a Fiat 500 / Kia Picanto, valamint a MINI/DS3 között kell keresgélnünk.

Közöttük sem árt inkább az alsóbb tartományban gondolkodni: az Adam hátsó ülésein már 180 centinél is szűkös fejteret tapasztalunk, miközben csomagtartója is mindösszesen 170 literes.

A kerekek kategóriákkal feljebb sem kirívóak - galériaHa kell, azonban így is elfér 4 átlagos termetű felnőtt az első blikkre kicsinek tűnő utascellában, a közös utazásnak pedig a finom részletek megosztásának élménye miatt is örülhetünk. Az igényesen működő kezelőszervek, a jól válogatott anyagok, a feláras hangulatvilágítás és a jól szóló audiorendszer mind fenntartja az első pillantás élményeinek színvonalát, ráadásul a kis méretek ellenére jóformán semmilyen modern felszerelésről nem kell lemondanunk.

Az Adam egyik különlegességét modern központi rendszere adja, amely rövidesen a többi Opelbe is beköltözik majd. Az IntelliLink vezérlése érintőképernyővel történik és amellett, hogy gyorsan, szépen és jó felbontásban dolgozik, leginkább a navigációs szolgáltatásai különböznek. Hibát csak néhol a logikájában találunk, ám mindezen könnyű túllendülni, miközben a márka később érkező frissítései bizonyosan segítenek majd a dolgon.

Ha navigálni akarunk, a mindössze 90.000 forintot kóstáló rendszerhez le kell tölteni Androidos vagy iOS-es telefonról a BringGo alkalmazást, amely bár teljes Európa térképpel további 100 euróval terheli meg pénztárcánkat, cserébe mobilon is használhatjuk navigációra, ha éppen szükségünk van rá.

Ígéretes, de vannak apró hibái - galériaInnen már könnyű kitalálni: az előre letöltött térképeken okostelefonunk végzi a navigációt, melynek adatait átadja az Adam központi rendszerének (az iPhone kizárólag kábellel teszi ezt), ami aztán felénk tolmácsolja azt. Magyar nyelvű navigációra is van mód, ha nem is tökéletes minőségben, az egyébként jól használható rendszert pedig végül csak a térkép hibájával tudtuk megakasztani, ám mivel nem a legfrissebb verziót használtuk, ezt sem illetheti éles kritika. Árához mérten jól teljesít a hibrid rendszer, modern kialakítása pedig remekül illik az Adam által diktált irányvonalhoz.

Nincs ez másképp a vezető környezetében csoportosuló kezelőszervekkel sem, minden logikus rendben került elhelyezésre és a működés minőséget sugároz, ahogy az Opel mostani irányvonalától kissé eltérő, látványosabb óracsoport is.

(A második oldalon kiderül, mibe kerül a sok-sok egyediség.)