- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem is volt olyan hosszú az út, amelyen haladva a Renault sportrészlegének terméke a kategória egyik leggyorsabb és legélvezetesebb termékév vált. A Mégane RS hatos összehasonlítónkban már idestova négy éve bizonyította a képességeit. Ezúttal a legfrissebb, még gyorsabb változat segítségével vizsgáltuk, hogy tovább lépett-e az evolúció. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Több évnyi tesztelés után bizton állíthatom, hogy páratlan és ritka alkalom olyan modellt megkaparintani, amely sziklaszilárd bástyaként áll ellent a kérdések ágyúgolyót formáló ostromának. Azonban úgy tűnik, az Audi a stílusos A3 szedán életre hívásával a tökély közelébe férkőzött. Már a dízelmotoros variáns próbája során is alig találtunk fogást a négykarikások büszkeségén, legutóbbi tesztalanyunk pedig még jobban teljesített. Az már csak hab a tortán, hogy egy igazi hungarikummal van dolgunk, hiszen a modell teljes gyártását szorgos győri kezek végzik.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Nem kevesebb, mint 1800 kilométeren keresztül volt hűséges társam a puttonyos Honda Civic 1,6 literes dízelmotorral szerelt változata egy erdélyi kirándulás során, ám annak ellenére, hogy sok-sok tapasztalatot sikerült összegyűjteni az autóval kapcsolatban, nem sok újat fogok tudni elmondani róla.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Széles rétegeket szólít meg az elektromos autózás igézetével a Mitsubishi: összkerékhajtású, tágas, automataváltós SUV-crossover, elektromos hajtáslánccal, benzines erősítéssel, elérhetőbb áron. A végeredmény mégis nagyon szűk réteget érint nálunk. Hogy lehet ez?
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Rideg fém, puha bőr, kellemes illat – mindez csupán előszobája az érzékek játékának, a valódi izgalmak átéléséhez a fülünkön és a mellkasunkon át vezet az út. Hátborzongatóan selymes V6 gurgulázás és markáns gyorsulás emeli ki a prémium tömegből a hibrid szívű Infinitit, amely a kategória páratlan képviselőjeként aposztrofálható.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Egy kimondottan mozgalmas, fáradtságos munkahét utolsó óráiban vehettem át a tavaly frissített Mercedes-Benz E-osztály kulcsát, hogy amilyen gyorsan csak lehet, a Balaton felé vegyük az irányt, és a péntek délutáni, állandó torlódásokkal tarkított csúcsforgalom ellenére lehetőleg még sötétedés előtt lehessen pancsolni egy jót a média ’vészmadárkodása’ ellenére meglehetősen tisztának tűnő vízben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
200 lóerő, jó futómű, 19 colos kerekek sport abroncsokkal – 10 éve ez még bőven elég lett volna ahhoz, hogy tesztalanyunk jegyet váltson a teljes értékű OPC járművek klubjába. Az Opel sportrészlege mégsem áll a magyar szívvel hajtott Zafira Tourer mögött. Ennyit változtak az idők, vagy ennyit lanyhultak a lóerők?
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A kategória-alapító és a kategória-első. Egy ilyen rangos küzdelmet nem lehet egyetlen párharccal eldönteni, így a Mazda CX-5 összes dízeles hajtáslánca ad randevút az új Toyota RAV4 teljes öngyulladós palettájának. Nem babra megy a játék: a két közepes SUV a mindentudás ígéretét kínálja. Vajon megalapozottan? Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A kompakt crossoverek sikerein felbuzdulva az elmúlt 5-6 évben a prémium autógyártók is rájöttek arra, hogy komoly potenciál van a 4,5 méter alatti hobbiterepesekben, s a divathullámot meglovagolva sorra bocsátották piacra portékáikat. Az úttörő a BMW volt az előző generációjú 3-as sorozat alapjaira épített X1-essel, kicsit később az Audi és a Land Rover folytatta a sort a Q3-mal és a Range Rover Evoque-kal, tavaly év végén pedig a Mercedes-Benz lépett színre a GLA-val. Mindegyik típusban közös, hogy a Range Rovert leszámítva valójában egyik sem alkalmas még a legenyhébb terepre sem, alapáron mindegyik csak két kereket hajt, s általában gazdaságos 4-hengeres motorok mozgatják őket – ja, nem mellesleg pedig mindegyik modell aranyáron kelleti magát.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Felfrissülve, új, magyar gyártású szívvel érkezett hozzánk a kis egyterű kategória legsportosabb képviselője. A Meriva konkurenseinél többet kínál, igaz, magasabb áron is. Elég ez az aranyéremhez?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A kompakt crossoverek sikerein felbuzdulva az elmúlt 5-6 évben a prémium autógyártók is rájöttek arra, hogy komoly potenciál van a 4,5 méter alatti hobbiterepesekben, s a divathullámot meglovagolva sorra bocsátották piacra portékáikat. Az úttörő a BMW volt az előző generációjú 3-as sorozat alapjaira épített X1-essel, kicsit később az Audi és a Land Rover folytatta a sort a Q3-mal és a Range Rover Evoque-kal, tavaly év végén pedig a Mercedes-Benz lépett színre a GLA-val. Mindegyik típusban közös, hogy a Range Rovert leszámítva valójában egyik sem alkalmas még a legenyhébb terepre sem, alapáron mindegyik csak két kereket hajt, s általában gazdaságos 4-hengeres motorok mozgatják őket – ja, nem mellesleg pedig mindegyik modell aranyáron kelleti magát. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Ha akarom, olcsó, ha akarom, racionális, ha akarom, igásló, ha akarom, izgalmas! De vajon akarom? Higgyék el, nem teljes képzavar a felütés, mert a Dacia modelljeit csak akkor lehet megérteni és higgadtan értékelni, ha a feltételes módot racionális feltételekre váltjuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Amikor megláttam egy Opel Astrát, előtört bennem egy kis hiányérzet, hiszen hiába járt már szerkesztőségünk körében számtalan változatban a németek kompaktja, még sosem volt szerencsém tüzetesebben szemügyre venni, mire is képes a villámos modell. Miután legnagyobb ellenlábasait már volt alkalmam kipróbálni, egyre inkább égett bennem a vágy, hogy személyesen is utánajárjak, vajon mire képes az Astra a nálánál sokkal frissebb ellenfeleivel szemben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Divatterepjáró. Az elmúlt évtizedben egyetlen más autóipari szegmens sem burjánzott el annyira, mint terepes hangulatot közvetítő modelleké, amelyben nem kevés szerepe volt az éltető fogyasztói táptalajnak. A Nissan Qashqai és a Suzuki SX4 immár a második generáció óta gondoskodik a kategorizálás nehézségeiről. Ezúttal az emelt kompaktok beszálló változatai szállnak szembe egymással, eltérő stratégia alapján próbálva meggyőzni a vásárlókat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ez felsőkategóriás, igaz? – kérdezték sokan tőlem a teszthét során. Nem hibáztatom őket: középkategóriás méret és C-s felségjelzés ide vagy oda, a Mercedes legkisebb szedánja nem véletlenül kelti a luxus kategória hangulatát. Az új generáció fejlesztésénél ugyanis teljesen eltérően gondolkoztak a fejlesztők. Nem azt nézték, hogy a konkurensek mit tudnak és próbáltak valamivel többet adni, hanem azt vették alapul, hogy mit tud jelenleg a márka zászlóshajója, az S-osztály és ebből igyekeztek az adott keretből minél többet beletömni a C-be is.
Add a comment