A kompakt méretű crossoverek egyre növekvő népszerűsége mellett az autóipar számára továbbra is kiemelten fontos szereppel bír az alsó-középkategória, hiszen a konzervatívabb vagy éppen a magas üléspozíciót kevésbé kedvelő vásárlóréteg ezt a szegmenst érezheti igazán magáénak. Ez pedig nem is csoda, ugyanis ezek a négykerekűek felelnek meg a legszélesebb körű elvásároknak és kompakt külső méreteik ellenére családi autóként is megállják a helyüket. Add a comment

A távoli japánból érkezik a duó, mérsékelt referenciával, ám annál nagyobb ambícióval. A kategória trónján jelenleg ülő Mercedes-Benz C-osztályt a Lexus IS hibrid hajtáslánccal és izgalmas formákkal, az Infiniti Q50 pedig világújdonsággal és a saját fegyverével igyekszik térdre kényszeríteni. Benzines, dízel, hibrid – különböző fegyverekkel küldjük az arénába őket. De ki jön ki győztesen?

Add a comment

A Nissan Note érdekes területen lavírozik: bár a gyártó az új pozicionálás alapján praktikus kisautónak nevezi, kategóriáját tekintve valójában valahol a városi B-kategóriás modellek (Opel Corsa, VW Polo és társaik) és a mini egyterűek (Kia Venga, Opel Meriva, Citroen C3 Picasso stb.) között mozog. Éppen ezért sok esetben épp két szék közé, a pad alá kerül a vásárlási döntések során, pedig objektíven nézve valójában egy ideális kisautót tisztelhetünk személyében, amely akár a családi autó feladatkörét is gond nélkül betölti. Igaz, hogy vagy félarasznyival nyúlánkabb a kicsiknél, ami miatt egy hajszálnyival nehezebb vele manőverezni, cserébe viszont komoly praktikumot és középkategóriát súroló helykínálatot kínál.

Add a comment

A kompakt méretű crossoverek egyre növekvő népszerűsége mellett az autóipar számára továbbra is kiemelten fontos szereppel bír az alsó-középkategória, hiszen a konzervatívabb vagy éppen a magas üléspozíciót kevésbé kedvelő vásárlóréteg ezt a szegmenst érezheti igazán magáénak. Ez pedig nem is csoda, ugyanis ezek a négykerekűek felelnek meg a legszélesebb körű elvásároknak és kompakt külső méreteik ellenére családi autóként is megállják a helyüket.

Add a comment

A távoli japánból érkezik a duó, mérsékelt referenciával, ám annál nagyobb ambícióval. A kategória trónján jelenleg ülő Mercedes-Benz C-osztályt a Lexus IS hibrid hajtáslánccal és izgalmas formákkal, az Infiniti Q50 pedig világújdonsággal és a saját fegyverével igyekszik térdre kényszeríteni. Benzines, dízel, hibrid – különböző fegyverekkel küldjük az arénába őket. De ki jön ki győztesen?

Add a comment

A távoli japánból érkezik a duó, mérsékelt referenciával, ám annál nagyobb ambícióval. A kategória trónján jelenleg ülő Mercedes-Benz C-osztályt a Lexus IS hibrid hajtáslánccal és izgalmas formákkal, az Infiniti Q50 pedig világújdonsággal és a saját fegyverével igyekszik térdre kényszeríteni. Benzines, dízel, hibrid – különböző fegyverekkel küldjük az arénába őket. De ki jön ki győztesen?

Add a comment

Bármennyire is racionális döntésnek kell lennie egy autóvásárlásnak, az érzelmi szál, a szimpátia szinte sosem maradhat ki a körből, legfeljebb akkor, ha látatlanban, egy vaskos összehasonlító táblázat adataiba temetkezve próbál a vásárló döntést hozni. Ilyen azonban természetszerűleg nem létezik, hiszen valamennyicske egyediségre mindenki vágyik – a Citroёn pedig a kisautók szegmenségen próbál megfelelni a különlegességet kereső vevők igényeinek.

Add a comment

Miniszterelnökünk kimondottan kedveli a nagyterűeket: Orbán Viktor különféle csúcskategóriás zászlóshajók helyett inkább Volkswagen Multivan-jében falja legszívesebben a kilométereket, amely négykerekű nem kérdés, hogy számos szempontból (például tárgyalások lebonyolítása, helykínálat) bőven felülkerekedik bármilyen puccos luxus szedánon, anélkül, hogy a komfort terén kompromisszumokat kellene hozni. Ha pedig luxus nagyterű, eddig nem volt túl sok alternatíva, hiszen a Volkswagen portékája szinte egyeduralkodóként trónolt a kategória élén. Néhányan meg-megpróbálták bevenni, azonban a Multivan mindig könnyűszerrel lepattintotta ellenfeleit. Eleddig.

Add a comment

Behunyom a szemem, lassított tempóban peregnek előttem a másodpercek, miközben a pulzusom gyorsul, s minden szekundum elteltével egyre több adrenalin ömlik a vérembe. Bal lábammal a féket, a jobbal a gázt nyomom tövig mély, fortyogó kipufogóhang kíséretében. Nincs más dolgom, csak leugrok a fékről és elszabadulnak a paripák, a Dunlop abroncsai mélyen belemarnak az aszfaltba: megkezdődik a vágta.

Add a comment

Az érzelmek világában néha olyan útvesztőkre lelhetünk, melyekből magunk sem találunk kiutat, ami talán nem véletlen, hiszen ezekben a nem ritkán egymásnak ellentmondó sugallatokban elveszni olykor igazán jóleső érzés. Mindez pedig még élvezetesebb, ha a világ tetejéről tehetjük meg, ahol úgy érezzük, senki nem akar és nem is tudna bántani, körülleng bennünket a nyugalom és a biztonság megnyugtató fellege, és nem akarjuk, hogy mindez megszakadjon.

Add a comment

Az SUV-k és crossoverek divatrengetegében ma már egyre kevesebben választják a néhány évvel korábban még újnak és felkapottnak számító egyterűek szegmensét, holott családi autónak talán mégis inkább a klasszikus értelemben vett egyterű modellek a legmegfelelőbbek. Eljárt felettük az idő? Ugyan. Ezúttal a Kia Carens bizonyítja a szegmens létjogosultságát.

Add a comment

A 2014-es Genfi Autószalon kétségkívül a legapróbb modellek ünnepe volt, hiszen számos kisautó debütált a kiállításon: a Peugeot 108 mellet a Citroën C1 és a Renault Twingo legfrissebb kiadása is megmutatta magát. Nem maradt ki a jóból a Toyota sem, s az ígéretes Aygo új generációja a tavaszi seregszemle után megérkezett garázsunkba. A teszthét során rengeteg örömet és néhány kék foltot okozott. Add a comment

Felmordul a négy henger, szusszan egyet a turbó, s ujjbegyeim máris Sebastian Vettelt megszégyenítő módon tapadnak a méretes váltófülekre, felkészülvén a szélsebes kapcsolásokra. A középkonzolra pillantok, ahol a piros lámpák kialszanak, majd zöld utat kapok: a még hideg gumiabroncsok az aszfaltba marva indítják meg a kék élménydobozt.

Add a comment

A kategória-alapító és a kategória-első. Egy ilyen rangos küzdelmet nem lehet egyetlen párharccal eldönteni, így a Mazda CX-5 összes dízeles hajtáslánca ad randevút az új Toyota RAV4 teljes öngyulladós palettájának. Nem babra megy a játék: a két közepes SUV a mindentudás ígéretét kínálja. Vajon megalapozottan?

Add a comment

Órákat töltve a számítógép előtt, az új és használatautókat böngészve a megfelelő kategória után - így teltek a napjaim nemrégiben, amíg meg nem kaparintottam tesztünk alanyát, az Opel Astra GTC-t. A kompakt kupék szegmense pedig bevette magát a szívembe, mint egy fertőző vírus, melyet talán csak az idő gyógyít be. A csepp alakú formák, az agresszívra húzott részletek és a mindezek ellenére viszonylag jól használható utastér olyan vonzó összhatást keltenek, melynél húszas éveimre nem is kívánok többet.

Add a comment