Az autózás beszállókártyáját egyre drágábban mérik manapság, így közel sem mindegy, hogy belépőszinten mit kapunk a pénzünkért, bár szép lassan ezt a kategóriát is kihalófélbe taszítják a gyártók. A pozicionálásban felfelé kacsintgató Škoda palettáján a Fabia mindig is kedvelt induló modell volt, amely ezúttal szinte csúcsra szerelve érkezett hozzánk: 150 lóerős turbómotorral, automataváltóval és stílusos külsővel már 11 millió felett borzolja a kedélyeket.

Add a comment

A Mercedes-Benz modellkínálata talán sosem volt annyira gazdag, mint manapság. Ez ugyan hamarosan megváltozik a kompakt paletta szűkítésével, de tény, hogy a csillagos márka különösen a luxuskategóriában brillírozik. A számos csúcspont közül most talán a legérdekesebb érkezett hozzánk: a négyajtós AMG GT csúcsváltozata, amelynek 843 lóereje még annál is jóval több, amire általában már felkapjuk a fejünket. Ilyen erős Mercedes-Benz eddig még sosem készült. A küldetése pedig sokkal többrétűbb, mint hogy katapult legyen: teljesítményközpontú konnektoros hibridként az affalterbachi sportmodellek jövőjét vetíti elénk.

Add a comment

Bár a Toyota neve összeforrt a hibrid technológiával, a konnektoros verziókat sokáig nem erőltették. A prémium márkatestvérnél egészen 2022-ig kellett várni az első tölthető hibridre, így joggal vártunk érett viselkedést a Lexus NX450h+ PHEV-től. Nem is okozott csalódást, ráadásul a relatíve nagy, 18,1kWh-s akkumulátora 60-70 km-es elektromos hatótávval ruházza fel, vagyis az átlagos pluginekhez képest másfélszer messzebbre képes eljutni tisztán árammal.

Add a comment

Nincs nyár, ami elmúlhatna Mazda MX-5 nélkül, így idén különösen hálásak voltunk, hogy a kisebb frissítések miatt ismét volt apropója tesztre fogni a világ egyik legikonikusabb nyitott autóját. Jó hír, hogy az immáron korosodó modell utódja is belsőégésű motorral él majd tovább, addig azonban élvezzük a jelen generációt, hiszen bőven van okunk szeretni a kis nyitható tetejű japánt, amely egy kis okossággal fejlődött az idei modellévre.

Add a comment

A szocialista autókat bemutató, kissé ironikus 100 Folk Celsius dalt kisgyermekes apukaként jól ismerem. Kíváncsi voltam, hogy a dal a vadonatúj, minden esetben háromhengeres Dacia Joggerben úgy folytatódik-e, ahogy a refrén szól: „Tifitöfi, Tifitöfi...”

Add a comment

Amikor a DS9 formatervét először megláttam, egy kicsit hiányoltam a nagy előd DS 21 és az újkori DS-ek formai játékát, a „retró revolúciót”. Személyes találkozásunk alkalmával viszont már az elegancia volt szembetűnő: a limuzin nincs túlrajzolva, retrósítva, finom ecsetvonásokkal kerül rá formai játék, kristály és króm, amitől kitűnik vele az ember a tömegből. Az ajtót kinyitva pedig ott lakozik a kisördög azokban a bordó bőr fotelokban és varrott bőrbelsőben: megkísérti és elcsábítani hivatott a vásárlót a prémium konkurensektől. Lássuk, sikerül-e!

Add a comment

Az egyterűek szegmense kétségkívül haldoklik, a prémium egyterűek kategóriája pedig sosem létezett igazán. Persze ezt kikérhetné magának a BMW, még ha jó eséllyel a nemrég második generációjába lépő 2-es Active Tourer lesz is az utolsó egyterű modelljük – ahogyan a Mercedes-Benz is beszántja majd a három generációt megélt B-osztályt. A 2-es Active Tourer azonban egyelőre él, és nyugodtan mondhatjuk, hogy virul is – nemrég a konnektoros hibrideket leszámítva a legerősebb verzió, a 223i Active Tourer járt nálunk teszten, hogy bizonyítsa ezt.

Add a comment

A szeretetnyelvek ismerete segít megérteni embertársainkhoz fűződő kapcsolatainkat. Gary Chapman egyénekre vonatkozó megfigyeléseit kiterjeszthetjük ember és gép kapcsolatára is. A járművek persze nem a gazdájukra szánt minőségi idővel fejezik ki vonzalmukat, hanem például a megbízhatósággal. A testi érintést az autó által biztosított vezetési élmény helyettesíti, és megnevezhetjük még a költséghatékonyságot is a helykínálat, illetve a presztízs mellett. A Volkswagen Multivan T7 eHybrid vásárlói aligha kívánkoznak önfeledt kergetőzésre (viszlát, vezetési élmény!), a maradék négy tulajdonság azonban mélyebb analízist érdemel.

Add a comment


Az elektromos autózás terjedése sok-sok hozadékkal járt együtt, ám talán a Cupra mutatta meg ezúttal, mennyire más az aktuális irány, mint 10 vagy épp 15 éve. Az egyediségre építő márka kompakt modellje, a Born járt ezúttal szerkesztőségünk garázsában, 204 lóerővel és 58 kWh-s teleppel. Lássuk, mire képes a VW konszern dögösségre építő elektromos húzómodellje.

Add a comment

Kicsit elfogult vagyok; de miért is ne lennék? Közel harminc esztendeje szolgálnak Opelek a családban és a baráti körben egyaránt, sőt ,még a jogosítványomat is egy réges régi dízel Asconával szereztem. Megfordult nálunk az Astrák szinte teljes palettája ez idő alatt, az F-től a J szériáig, de volt Vectránk is, szépen A-B-C sorrendben. Amikor nemrég megjelent idehaza az új Opel Astra legújabb „L” generációja, egyből felcsillant a szemem.

Add a comment

Először egy összehasonlító teszt készítését terveztük, amikor kiderült, hogy egymás után kapjuk meg a vadonatúj Peugeot 308 1.5 dízel és 1.6 PHEV hibrid modelleket, hiszen kézenfekvő lett volna összevetni a két spórolós verziót. Aztán amikor leadtam a kis dízelt és átültem egyből a plug-in hybrid tesztautóba megváltozott az elképzelésünk. Ez egy teljesen más autó, más világ. Az árán és számos részletén érezni lehet, hogy a Peugeot más vevőkört céloz meg, illetve próbál elcsábítani a prémium szegmensből is ritka magas felszereltségével, anyaghasználatával és nem utolsó sorban szépségével.

Add a comment

Ahogy 10 évvel ezelőtt a kompaktok szegmense volt a legnépesebb és legfontosabb kategória az autózás világában, úgy manapság talán a kompakt crossoverek, SUV-k kínálata a legszélesebb, s talán a vásárlók is ebben a kosárban turkálnak a legszívesebben. A Nissan Qashqai pedig jó árával és korrekt képességeivel mindig is kellemes tagja volt a mezőnynek, ám az új generáció érkezésével a japánoknál is felkavarodott az állóvíz.

Add a comment

Nem meglepő, hogy napjainkban minden hétre jut egy elektromos autós teszt, s ahogy az időben haladunk, úgy érződik a teszthét egyre kompromisszum-mentesebbnek. Ezúttal az emelt, s  picit frissített BMW iX3 vendégeskedett nálunk, amely prémium SUV-ként jó ár/érték arányával jelent egyre vonzóbb alternatívát.

Add a comment

Christian Dior, Luis Vuitton, Chanel – csupán néhány ismert név a nemzetközi divatot meghatározó francia márkák közül. Citroën 2CV alias „kacsa”, Citroën DS, Peugeot 205 GTi, Peugeot 406 coupe, csak hogy pár személyes kedvencemet említsem az autós divatot meghatározó franciák sorából.

Add a comment

Az Autó Pulton mindig az objektivitást helyezzük előtérbe, és ebből nem szeretnénk engedni, de van az a szint, ami felett már nem lehet kihagyni az egyenletből az érzelmeket. A prémiummárkák csúcskabriói pedig bőven megugorják ezt a szintet, amit a nemrég nálunk járt BMW M850i xDrive Cabrio modell is kiválóan szemléltetett – én pedig most bármilyen nehéz is, megpróbálom átadni, hogy mire is gondolok ezalatt.

Add a comment