A konnektoros hibrid a követendő irány – jelenlegi szabályozásával nagyjából azt mondja ki az EU. Valahol igazuk van: csendes, helyi emisszió nélküli elektromos közlekedés a nagyvárosokban és takarékos benzines/dízel a hosszú utakra. Cikksorozatunkban három kategóriában három konnektoros hibrid modell tesztjével bizonyítjuk, hogy a helyzet nem ilyen egyszerű. Ám ennek ellenére is címszereplőinkre, a Peugeot 508 és a 3008 különösen izgalmas konnektoros változataira érdemes odafigyelni.

Add a comment

FF, mint Ford Fiesta és SS, mint Suzuki Swift, ráadásul mindkét kiskocsiból a jelenleg elérhető legpotensebb hajtás érkezett hozzánk, sportos miliővel fűszerezve – ezt tudja a Fiesta ST Line és a Swift Sport, amelyek örvendezve vágtak bele összehasonlító tesztünkbe. Nem is ok nélkül, hiszen a sportos kiállás mellett hasonló menetteljesítménnyel és árazással csábítják a dinamikus kisautók szerelmeseit.

Add a comment

Ahogyan három feltétele van az égésnek (éghető anyag, égést biztosító közeg, gyulladási hőmérséklet), úgy fogalmazhatjuk meg a villanyautózás három kritériumát: megfelelő teljesítmény elfogadható áron és tisztességes hatótávval karöltve. A teljesen elektromos Honda e esetében az erőre nem lehet panaszunk; az ár és a hatótáv tekintetében azonban árnyaltabb a kép. A tónusok boncolgatása előtt azért pillantsunk rá a teljesítményre.

Add a comment

A platós autókkal mindig is hadilábon álltunk. Okkal: a nálunk óriásinak számító munkagépeknek már hivatásuk szerint is nagyjából mindenre meg kell felelniük, de mivel nálunk sokan kizárólag személyautónak használják őket, itthon még annál is több területen kell jól teljesíteniük. A mindent akarás pedig nyögést szül, azaz jelen esetben hatalmas kompromisszumokat. Ezek (részleges) feloldását kínálja a SsangYong Musso – érdemes szem előtt tartani, ha platós modelleket nézegetünk.

Add a comment

Az elektromos autózás ma már a mindennapjaink része, kis túlzással már beleolvadnak az utcaképbe a kipufogó nélküli, zöld rendszámos járgányok, meg persze a svéd bútorüzlet előtt is megszokottá vált a töltőkön csüngő villanyautós sor. Noha az autóipar elektromos előfutárát a Nissan játszotta, a Kia sem tétlenkedett sokáig és az e-Niroval a hibrid modellek mellett élhető teljesen villanyos alternatívát kínál a mindennapokra – ezúttal a nagy akkucsomaggal szerelt verzió járt szerkesztőségünknél.

Add a comment

Emlékeznek még korábbi Volvo V60 tesztünkre? Nézzék csak meg, a déjà vu erős lesz. Az a kombi ugyanis nem csak ugyanolyan ruhába öltözött kívül-belül, de még csak alkotórészeiben is azonos ezzel. Ikertestvérek? Kétségtelenül. De különbségek azért itt is akadnak.

Add a comment

A konnektoros hibrid a követendő irány – jelenlegi szabályozásával nagyjából azt mondja ki az EU. Valahol igazuk van: csendes, helyi emisszió nélküli elektromos közlekedés a nagyvárosokban és takarékos benzines/dízel a hosszú utakra. Cikksorozatunkban három kategóriában három konnektoros hibrid modell tesztjével bizonyítjuk, hogy a helyzet nem ilyen egyszerű. Ám ennek ellenére is címszereplőinkre, a Peugeot 508 és a 3008 különösen izgalmas konnektoros változataira érdemes odafigyelni.

Add a comment

Nincsenek könnyű helyzetben az autógyártók, hiszen egyre szigorúbb széndioxid-kibocsátási normáknak kell megfelelniük úgy, hogy az SUV-k iránti kereslet nemhogy csökkenne, egyre csak növekedik. E két hatás önmagában is komoly feladványt jelentene az iparág számára, egymást erősítve kiváltképp hatalmas kérdőjelet varázsol a termékfejlesztésért felelős szakemberek feje fölé. Az ’Ezt most mégis hogyan oldjuk meg?’ kérdésre elméletben a tesztre kapott, enyhe hibrid technológiás dízelmotorral szerelt Kia Ceed SW lehet az egyik helyes megfejtés. Egy autó, amire a leghangosabbak szerint nincs szükség, valójában pedig nagyon is van.

Add a comment

FF, mint Ford Fiesta és SS, mint Suzuki Swift, ráadásul mindkét kiskocsiból a jelenleg elérhető legpotensebb hajtás érkezett hozzánk, sportos miliővel fűszerezve – ezt tudja a Fiesta ST Line és a Swift Sport, amelyek örvendezve vágtak bele összehasonlító tesztünkbe. Nem is ok nélkül, hiszen a sportos kiállás mellett hasonló menetteljesítménnyel és árazással csábítják a dinamikus kisautók szerelmeseit.

Add a comment

Rendesen beszűkült a Suzuki SX4 S-Cross motorválasztéka: az ezres benzines eltűnése után 2020-ban kizárólag az 1,4 literes Boosterjettel vehetjük meg a crossovert, mégpedig a 48V-os hibrid rendszerrel megtámogatva. Így nem elég, hogy gyenge a forint árfolyama, még a ’nagy’ motor magasabb árát is ki kell fizetnünk, amit ráadásul tovább növel az enyhe hibrid rendszer magasabb előállítási költsége. De vajon rossz ez nekünk? Aligha – ehhez persze érdemes elegánsan átsiklani a vételár kérdésén.

Add a comment

A Peugeot az új 208-cal olyat csinált, amire nem lehet nem odafigyelni: sokadik alkalommal ismét nagy szívet és lelket hozott a kisautók kategóriájába, miközben a mögöttes tartalomról sem feledkezett el. Ha pedig ugyanezt megkapjuk kiscsaládos méretben, még igényesebb körítéssel, akkor érdemes odafigyelni. A 2008 szakítva elődjével már nem kíván feminin sokadik autó lenni: mindenkire céloz.

Add a comment

Kategóriájuk koronázatlan királyai a Volkswagen konszern középkategóriásai, ez nem vitás, ezúttal azonban még tovább szaladt a ló. A frissült Passat GTE mellé immáron megújult konnektorról tölthető hibrid Superb iV is begördült, még több tudást és képességet becsomagolva a lemezek közé – gyorsak, takarékosak, tágasak és zöld rendszámot is kaptak. A céges ügyfelek kedvencei, azonban magánszemélyeknek is csábítóak lehetnek. Lássuk, mit tud egymás mellett, illetve ellen a konszernóriás két mindentudója!

Add a comment

Az új Opel Corsa olyan teljesen elektromos hajtásláncot kapott, amely egészen csábítóvá teszi az elektromos átállást: 330 kilométer egyetlen feltöltéssel, 10 perc alatt 90 kilométeres tankolás, csend, lóerők, nyomaték, parádés reakciók. Annyi minden került a serpenyőbe, hogy felsorolni is nehéz. A valaha készült legjobb Opel Corsa? Nem feltétlenül és nem ilyen áron.

Add a comment

Az autó, amit a nagycsaládosoknak találtak ki, és nekik érdemes leginkább rápillantani. Ízig-vérig modern kori Dacia, annak minden előnyével és hátrányával együtt. Méretes és praktikus, ráadásul a konszern egyik legújabb erőforrása dohog benne, tényleg az államilag támogatott vételek egyik legjobbika, ám nem való mindenkinek.

Add a comment

A minap szereplő teherautó után ezúttal a Toyota Proace City Versót, vagyis a francia-japán együttműködésben fogant többcélú jármű személyszállító változatát ültettük a vallató fényben fürdő gyóntatószékbe. Elsődleges célunk a hétszemélyes egyterű értékeinek önmagában való vizsgálata, de a melegváltás miatt néhol a puritán testvérével is összevetjük tulajdonságait.

Add a comment