- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ziccert hagyna ki egy gyártó, ha csak a hagyományos karosszériaformákat használva építené fel a kínálatát, ez nem vitás. Az SUV-k és crossoverek példátlan térhódítása alaposabb felkavarta az egész autóipart, aminek eredményeképpen ma már kötelező a divatos kategóriába is delegálni legalább 1-2 tagot. A Honda eddig csupán a népszerű CR-V személyében volt jelen a szegmensben, azonban a HR-V visszatérésének létjogosultsága nem volt kérdés.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Amikor az európai prémium autógyártásról beszélünk, általában mindenkinek a német trió ugrik be először, pedig nem csak ők készítenek kiemelkedő minőségű négykerekűeket az öreg kontinensen. Több példát is hozhatnánk ennek bizonygatására, ám ezúttal a Volvót kell kiemelnünk, ugyanis nemrégiben a svédek középkategóriása tett látogatót a szerkesztőség garázsában, méghozzá a legfrissebb (és legkisebb) benzines-automata hajtáslánccal. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A kisméretű SUV-k szegmense az utóbbi időben hirtelen megduzzadt, s olyan résztvevő márkákkal gazdagodott, akik korábban nem is próbálkoztak ezen a területen. Épp ezért vannak, akik lentről építkeznek, ahogy tette azt például az Opel a Mokka esetében, míg mások, például a SsangYong felülről, a terepjárós tapasztalatukat kihasználva léptek egyet lefelé – így született meg a Tivoli üde színfoltként begurulva szerkesztőségünk garázsába.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Két tesztalanyunk minden bizonnyal egy igazán különös bolygóról származna, ha az autóipar egy önálló univerzum, vagy ha úgy tetszik, galaxis lenne. Az egyre csökkenő népességű bolygót az autóimádók laknák, ahol az ár/érték aránynál és a racionalitásnál sokkal fontosabb szempontoknak számítanának az érzelmek, a vágyak és az őszinteség – na meg persze a vezetés imádata.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Hagyományos, szép egyterű szinte mindenhol elérhető hétszemélyes kialakítással, de mindegyik csődöt vall, ha személyek mellett csomagokat is vinnénk magunkkal. Ilyenkor jön jól a hagyományos dobozforma, amely akár nyolc főt is szállíthat csomagostul, nagy kényelemben. Az Opel Vivaro testvéreként ezúttal a Renault Trafic bizonyítja, hogy a buszos megjelenéshez személyautós vezethetőség is társítható.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Két tesztalanyunk minden bizonnyal egy igazán különös bolygóról származna, ha az autóipar egy önálló univerzum, vagy ha úgy tetszik, galaxis lenne. Az egyre csökkenő népességű bolygót az autóimádók laknák, ahol az ár/érték aránynál és a racionalitásnál sokkal fontosabb szempontoknak számítanának az érzelmek, a vágyak és az őszinteség – na meg persze a vezetés imádata.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A cím árulkodik: összevetettük egymással a prémium középkategória nemrégiben felfrissült éllovasát és a Jaguar legújabb üdvöskéjét, az X-Type-ot nyélből feledtető XE-t. Ha a papírforma vagy a nem német autókat alaphelyzetben elutasító kollégák tesztjei alapján azt gondolnák, hogy egyértelmű győzelem várható, ki kell, hogy ábrándítsuk Önöket: a befutó sokkal szorosabb lesz, mint ahogy azt gondolnánk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
GT - e betűszó ízlelgetése már önmagában is vérpezsdítő reakciókat vált ki, érzékszerveink szinte minden egyebet félredobva várják azt a fajta élményt, amit nem minden autó képes nyújtani. A benzingőzös illat, az Alcantara kárpit tapintása, a piros varrások látványa, de legfőképpen a G-erők hatása az, amire szervezetünk ki van éhezve. Mindezt azonban nem képes megadni a Peugeot 308 GT, hiszen nem is a határtalan sportolásra termett, hanem mindinkább egy kellemesen dinamikus, sportos jegyekkel izgalmasabbá varázsolt modell életre hívása volt a cél a franciák részéről.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Elsőként az Insigniában mutatkozott be az Opel új fejlesztésű, kétliteres dízelmotorja, amely kulturáltságával és fokozott takarékosságával igyekszik magára felhívni a figyelmet. A 170 lóerős egység beköltözött a Zafira Tourer motorterébe is, ahol első ízben tehettük próbára automataváltóval. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A cím árulkodik: összevetettük egymással a prémium középkategória nemrégiben felfrissült éllovasát és a Jaguar legújabb üdvöskéjét, az X-Type-ot nyélből feledtető XE-t. Ha a papírforma vagy a nem német autókat alaphelyzetben elutasító kollégák tesztjei alapján azt gondolnák, hogy egyértelmű győzelem várható, ki kell, hogy ábrándítsuk Önöket: a befutó sokkal szorosabb lesz, mint ahogy azt gondolnánk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Vannak olyan napok, amikor egy fárasztó műszak után kiengednénk a gőzt, vagy éppen egy kis izgalomra vágyunk az unalmas hétköznapokon. Egy autórajongó számára ilyenkor nincs is jobb gyógymód, mint tövig taposni a gázpedált. Ehhez persze a legjobb társ egy vérbeli sportautó lehet, ugyanakkor nem mindenki vágyik folyamatos adrenalin-fröccsökre, ráadásul ez a kategória igencsak nagy lemondásokra kényszeríti az embert. Ennek orvoslására találták ki a sportkompaktokat, amelyeknek egyik büszke képviselője járt nemrég szerkesztőségünkben: a frissített Ford Focus ST. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Néhány centiméter. Első ránézésre ennyi különbözteti meg a Volvo Cross Country modelljeit hagyományos társaiktól. Valójában a differencia sokkal nagyobb, de nem kézzel fogható: egy életérzés. Ezúttal az S60/V60 páros mutatkozott be többcélú megjelenéssel, mi pedig nem haboztunk: tesztre fogtuk az ehhez legjobban illő verziót, egy igazi különlegességet. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Megérkeztünk nagy összehasonlító tesztünk utolsó fordulójához. A hat középkategóriás crossover ezúttal csúcsverziókban csap össze egymással, bizonyítva, hogy vannak olyan ügyesek, hogy megérjenek 8-12 millió forintot. De melyik közülük a legjobb? Nem habozunk elárulni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Körülbelül fél évvel ezelőtt egy négy vadonatúj modellt is bemutató kisautó összehasonlító tesztet olvashattak hasábjainkon, ám azóta újabb kihívók szálltak be a versenybe. Ilyenek például az új generációs Honda Jazz és a frissített Peugeot 208, melyek a szegmens két ellentétes végpontja felé húznak – már ami méreteiket és stílusukat illeti. Legújabb összevetésünkben erről a két autóról olvashatnak, melyek benzines hajtásláncokkal érkeztek meg garázsunkba. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Amint ígértük, máris folytatjuk hatautós crossover összehasonlítónkat, hogy kiderüljön, melyikük a szegmens etalonja, illetve kinek mik az erősségei, gyengeségei. Az előző részben – amelyben elsősorban a karosszériákat, valamint az utas- és csomagtereket vettük górcső alá – megígértük, hogy az összehasonlítást nem csupán egy, hanem rögtön több hajtáslánccal is elvégezzük, hiszen nem mindenki támaszt ugyanolyan igényeket a négykerekűek iránt.
Add a comment