- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Életérzés – talán ez a legjobb kifejezés arra, milyen is egy Subarut birtokolni. A legendás Impreza modellsorozat legfrissebb generációjának kombi verziójaként aposztrofálható Levorg legalább annyira sugározza az egyediség életérzését a motorsportból átszivárgott hangulati elemekkel együtt. Boxermotor, sportos futómű és összkerékhajtás a Fiastyúk égisze alatt – teszten a Subaru Levorg 1.6 GT-S.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Hiába tagadnám, egyszer már beláttam: egy sportosnak szánt kompakt esetében sem feltétlenül szentségtörés a dízelmotor és a kombi karosszéria. A Peugeot 308 GT SW esetében pedig hatványozottan így van ez, hiszen a franciák már a benzines verzió esetében sem a dinamizmusra helyezték a legnagyobb hangsúlyt, hanem egy erős, ugyanakkor a hétköznapokban is kényelmes és praktikus autót szerettek volna faragni a sportos kompaktból – ezt pedig egy remek dízelmotor is tudja biztosítani.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az elektromos autózás, noha csak mértéktartóan, de stabilan egyre csak terjed – manapság igyekszenek a gyártók korrekt ajánlatokkal élni, azonban javarészt a személyautók piacán. Nem úgy a Nissan, aki meglátta a fantáziát abban, hogy valamivel nagyobb kapacitást igénylő városi fuvarozásban is volna igény ilyesfajta alternatívára. A Leaf műszaki alapjainak felhasználásával így született meg az e-NV200, amelyet a furgonos kivitel után ezúttal a hét személyre szabott verzió követi.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A jelszó: egyediség. Gondoljunk csak bele: a mai világban a csapból is az folyik, hogy legyél egyedi, éld a saját életed. Ezt pedig könnyen levetíthetjük az élet minden területére, esetünkben például az autózás világára, de azon belül is a prémium középkategóriára. Utóbbi említésére sokaknak rögtön a német prémiumtrió modelljei ugranak be, pedig van ám rajtuk kívül is választék, méghozzá nem is akármilyen – ennek pedig ékes bizonyítéka a Lexus IS, melyet turbós benzinmotorral teszteltünk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ki akar manapság unalmasnak, egyhangúnak és szürkének lenni, amikor temérdek lehetőség van arra, hogy a szürkeség tengeréből kiemelkedve nem csak színesebben, de örömtelibben éljünk? Tudni kell nemet mondani a hagyományosra, tudni kell nyitni az újszerűre – talán ez az az irány, amit legjobban kihoz az emberből a Kia kompakt méretű crossovere. A Sportage benzines csúcsváltozata, a GT line vendégeskedett szerkesztőségünk garázsában. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Hyundai egyszerű, gyors megoldással váltott belépőt a kiskategóriás crossoverek piacára: jól sikerült kisautójukat, az i20-t megemelték, látványosabb kiegészítőkkel ruházták fel, és utalva a többcélú életmódra, hozzátették az Active utónevet. Ám ezzel egy jóval keményebb, pezsgőbb szegmensbe léptek: vajon elég ide a kisautó tudása? Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Bármennyire erős manapság a középkategória, bármennyire igaz a tény, hogy egyre nehezebb fogást találni a szegmensbe érkező újdonságokon, az optimális, arany középutat jelentő megoldások mégsem gyakoriak a széles mezőnyben. A Kia egyszer nálam már kiérdemelte az arany középút jelzőt, s úgy tűnik, immáron egy kategóriával feljebb is neki kell címeznem ezt a díjat – a benzines tesztjét követően nálunk járt az új Kia Optima, józan dízelmotorral és automataváltóval, vagyis ideálisnak mondható összeállításban. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Hideg a reggel, és lóg az eső lába. Ezeken a napokon legszívesebben meg sem mozdulnék, és egyébként is szinte hegyekben sorakoznak már kedvenc sorozataim elmulasztott epizódjai – de sajnos muszáj elindulni. Szerencsére azért van mibe kapaszkodnom, ugyanis a garázsban egy 3,5 literes V6-os szív várja, hogy gombnyomásra dobbanhasson meg a kedvemért, és ha mindez még nem lenne elég, a tágas utastérben hatalmas fotelek ölelése eleveníti fel bennem az otthon melegét. Így próbálja szebbé tenni a reggeleket a Nissan idősödő SUV-ja, a Murano – és teszi ezt nagy sikerrel. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Aktuális összehasonlító tesztünk alanyai jól ismert, de mégis különleges autók – bár mind az Opel Insignia, mind pedig a Peugeot 508 sok-sok éve tartozik az utcaképhez, a puttonyos verziókból kialakított, kicsit emelt hasmagasságú és számos műanyag kiegészítővel/koptatóval ellátott ’telekjáró’ változatokkal ritkán találkozhatunk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
„911 nincs 10 millió forint alatt… vagy legalábbis csak átmenetileg” – mi sem jelzi legjobban a Porsche 911 ikon státuszát, mint kiváló értéktartása. A világ talán legmegbízhatóbb sportautója felfrissült, de valójában egy teljes korszakot ugrott előre: a szívómotorról első ízben az alapmodelleknél is turbóra váltott. Jól tette? Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Apró lépések sorozata – csak erre van szükségünk, és szinte bármit elérhetünk. Ha úgy érezzük, hogy valami elérhetetlen, túl nagy falat, csak egy lépést kell tennünk felé. Csak erre az egy lépésre kell koncentrálnunk. Majd a következőre, és így tovább. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
1999-ben debütált a BMW X5, a bajorok első SUV-ja. Az elmúlt években, ahogy a többi német prémiumgyártó, a BMW is lefelé nyitott hangsúlyosabban ebben a szegmensben. X5-öt követte a nála egy mérettel kisebb X3, majd jött az X1, az X6 és az X4. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ez egy taxi – vetette a szememre jövendőbelim, leplezetlen csalódottságával a hangjában. Hát igen, a megjelenés témaköre mindig is szubjektív, de a nemrégiben frissült, különleges megjelenésű 500-nál valójában ez nem téma. A bőséges személyre szabhatóság ugyanis garantálja, hogy szívem választottja is megtalálja az igazit. Olyannyira, hogy történetesen az 500-as a kedvenc kisautója. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Aktuális összehasonlító tesztünk alanyai jól ismert, de mégis különleges autók – bár mind az Opel Insignia, mind pedig a Peugeot 508 sok-sok éve tartozik az utcaképhez, a puttonyos verziókból kialakított, kicsit emelt hasmagasságú és számos műanyag kiegészítővel/koptatóval ellátott ’telekjáró’ változatokkal ritkán találkozhatunk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Első ránézésre szinte semmi különös nincs a tesztre fogott fekete Mondeóban – na jó, az elegáns 19 colos felniszett és a gazdag krómozás azért sejteti, hogy ezúttal nem egy hagyományos változatról van szó, de alapvetően csak az első kerékjárati ívek mögött, valamint a hátsó Ford embléma alatt díszelgő Vignale feliratok teszik teljesen egyértelművé, hogy mivel is van dolgunk pontosan. Add a comment