Eddig sem ült tétlenül babérjain, de mára már bátorságot is gyűjtött a Toyota és a Lexus. A formatervezők kezei már nincsenek hátrakötve és a mérnökök is jóval többet kísérletezhetnek. Így hiába nem változott nevében, valójában minden porcikájában megújult a Lexus RX új generációja – de vajon jobb is lett? Add a comment

Úgy szeretem, hogy legszívesebben elvenném feleségül. De már megtaláltam az igazit. A BMW 4-es kabriójának talán legfinomabb verziója járt nálunk, amely igazi élményautó tud lenni, úgy, hogy közben semmilyen kompromisszumra nem késztet. Sokoldalúságát pedig ügyesen kamatoztatta a teszthét alatt: a gumifüstben üvöltő sportolóról egy szempillantás alatt kifinomult esküvői meseautóvá változott. Add a comment

A Suzuki manapság virágkorát éli, noha egészen másképpen, mint azt a korábbiakban láthattuk. Míg a ’90-es években az olcsó Swift volt a sztár a hazai utakon, addig ma már az egészen más karakterű Vitara róhatja a sikerei révén a tiszteletköröket. A szélesedő kínálatban pedig hosszú kihagyás után ismételten feltűnt a Baleno típusjelzés, a Vitarához hasonlóan a korábbitól egészen eltérő szerepvállalásban – mi már mindkét motorral tesztre is fogtuk a Suzuki Indiában készülő újdonságát.

Add a comment

Kecskemét büszkesége, a kizárólag hazánkban gyártott Mercedes-Benz CLA szép csendben egy ráncfelvarráson esett át, és még szinte alig száradt meg a festék az első frissített példányokon, szerkesztőségünknél máris kikötött az újdonság. Méghozzá nem is akármilyen kivitelben, hanem a bivalyerős AMG 45 sportváltozaton innen a kínálat csúcsmodelljeként, négyajtós karosszériával – és persze minden földi jóval megkenve, amit csak el tudunk képzelni.

Add a comment

A Renault az elmúlt jó pár év legkomolyabb modelloffenzívájával támadja folyamatosan a konkurenseket: szinte minden kategóriában benne van a három legfrissebb versenyző között a franciák adott típusa. A gyáriak ráadásul helyenként jelentős átpozícionálást is végrehajtottak, amiből talán a Talisman jött ki a legjobban, ami bár a Lagunát váltva továbbra is a középkategóriában kíván harcba szállni, jóval nagyobb méretekkel, komolyabb képességekkel és jobb minőséggel szolgál rá a névváltásra.

Add a comment

A kompakt SUV-k korát éljük, ez nem vitás, hiszen soha nem volt ennyire népszerű a szegmens, mint napjainkban. Épp ezért szinte minden gyártó igyekszik ajánlani valamit a vásárlóknak, eltérő stílusban és eltérő képességekkel. Ezúttal két nagyon különböző, de egy konszernhez tartozó koreai kompakt hobbiterepes járt szerkesztőségünk garázsában, hogy megvizsgáljuk, mit érdemes választani a józan felszereltség és induló dízel, valamint csúcsfelszereltség és csúcsdízel párosából.

Add a comment

Ki hitte volna, hogy egy megmosolyogtató külsejű, parányi kis elektromotorral felszerelt benzines autó ekkora lavinát indít meg? Pedig az 1997-ben piacra dobott első Prius, majd folyamatosan fejlődő utódai a világ legnagyobb autógyártójává tették a Toyotát, és utat nyitottak az elektromos autózás fejlődésének. Most viszont itt a negyedik generáció, amely elődei alapelvét alkalmazza. Vajon elegendő-e ez sokat fejlődött, zöldrendszámos-konnektoros világunkba? Add a comment

Tíz éve még ilyen autó nem létezhetett volna. Már azonban a technológiai fejlődés lehetővé tette: magabiztosságot sugárzó nagy SUV egy kupé vonalaival, 381 lóerővel, ám mégis hatékony, háromliteres dízelmotorral. Mindezt sportos, már-már karikatúraszerűen túlzó kiegészítők teszik kerekké, és Lamborghini-nek is becsületére váló kerekek próbálják úton tartani. Egy hihetetlen technikai vívmány. De kinek van erre mind szüksége? Add a comment

A kisautók két dologról szólnak: a méretükből fakadó praktikumról és a vidámságról. Amikor első ízben hallani lehetett arról, hogy a Renault a miniautója esetében visszatér a múltban oly gyakran alkalmazott farmotor, hátsókerékhajtás felépítéshez, a vidámságfaktor már látatlanban megsokszorozódott, ahogy a nagyfelületű, elhúzható vászontető ugyancsak az élményfaktorra gyúr – a franciák legkisebb, de legtartalmasabb modellje érkezett hozzánk.

Add a comment

Alig több mint fél éve, hogy bemutatkozott, de a vadonatúj Opel Astra kvalitásait már rengetegszer megénekeltük, köszönhetően a magyarországi importőr szorgosságának: az Opel hazánkban olyan bőségesen méri a tesztautókat, hogy azt bárki megirigyelhetné, és a hivatalos bemutató után alig néhány héttel rendszerint megérkeznek hozzánk az első tesztautók.

Add a comment

Ne ringassuk magunkat álomképekbe: a prémium autók piacán, és azon belül is az SUV-k szegmensében a konnektoros hibridek nem elsősorban a hatékonysággal kívánnak hódítani. Noha utóbbi sem elhanyagolható szempont, a modern technológia, a villanyos suhanás – ami egyelőre elég nagy kiváltságnak számít – vagy éppen az impozáns teljesítmény és a luxus az, ami leginkább vonzza a vásárlókat, a zöld rendszámmal járó könnyebbségekről nem is beszélve. A lemezek alatt található technikák komplexitásai és képességei azonban egyszerűen lenyűgözőek, amit a Volvo XC90 T8-as csúcsverziója is bizonyított. Add a comment

Szeretem a nyarat, még akkor is, amikor a hűvös házból kilépve úgy érzem, hogy már az ajtóban elolvadok. Persze nem mindig kellemes ez az érzés, főleg, ha már nincs olyan ruhadarab, amitől a józan ész határain belül megszabadulhatnánk. Ennél talán már csak az rosszabb, amikor az autóban szaunákat megszégyenítő hőség fogad minket. Legutóbbi tesztautómba azonban még ilyen körülmények között is szívesen ültem be, ugyanis pár pillanattal később már szabadon élvezhettem a frissítő szellő simogatását az arcomon – hadd mutassam be Önöknek a vadonatúj MINI Cooper Cabriót! Add a comment

Az Opel Astra legújabb, 'K' generációja sokat ígért, az ötajtós verzió tesztjei alapján pedig már megállapíthattuk: sokat is nyújt. A modell legnagyobb Achilles-sarkát az átlagosnál kisebb csomagtartó adta, ezt a hiányosságot azonban az eleganciára hangolt kombi változat pótolhatja. Ráadásul a Sports Tourer a vadonatúj kétturbós 1,6-os hajtáslánccal érkezett hozzánk, kettős apropót szolgáltatva tesztünknek. Add a comment

A legjobbat, vagy semmit”, szól a Mercedes-Benz szlogenje, ami a vadonatúj E-osztály kapcsán maximálisan értelmet nyer. A Csillagos prémiumgyártó ugyanis olyan magas kvalitásokkal felruházott autóval rukkolt elő, ami talán minden várakozást felülmúlt, márpedig egy új generációs E-osztállyal szemben, amely talán a Mercedes-Benz legfontosabb modellje és a legjobban képviseli a márka filozófiáját, igencsak magas elvárásokat támaszt a világ. Volt miből építkezni, hiszen a modellsorozat 60 éve koptatja az utakat, és az aktuális generáció konkrétan a tizedik felvonás. Add a comment

Kitörő örömmel és nagy büszkeséggel fogadtam a BMW importőrétől az M2 nemzetközi bemutatójára szóló meghívást. Nem csak azért, mert a sportautók szerelmeseként az idei évben az összes négykerekű közül a BMW M2 kipróbálásának a lehetőségét vártam leginkább , hanem azért is, mert Magyarország ad otthont a nívós nemzetközi bemutatónak, ami azt jelenti, hogy a világ 32 országából 300 újságíró érkezett illetve érkezik Magyarországra, hogy a Hungaroring aszfaltcsíkján, valamint a pálya körül közúton is kipróbálhassa a bajorok büszkeségét, amelyről már elöljáróban elmondhatom, hogy maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

Add a comment