Heves szívdobogás, remegés, nehéz lélegzetvétel – akár betegség tünetei is lehetnének, de most más körülményt írnak le: a szerelmet. Megérkezett az új Mercedes-Benz C-osztály kupé verziója, vele pedig hasonló érzéseket kerülgetnek minket. Külső-belső megjelenésre és látványra kategóriákat fejlődött a modell, de vajon a tulajdonságai is szintet léptek? Utánajártunk. Add a comment

A puszta adatok alapján két, egymáshoz megszólalásig hasonló, a valóságban azonban mégis teljesen eltérő karakterű divatos hobbiterepest hasonlítottunk össze, amelyek közül az egyik a fiatalosabb autót kereső és dinamizmust előtérbe helyező, míg a másik főként a nyugodt, környezettudatos és kényelemorientált vásárlókat kívánja megcélozni: a képzeletbeli kék sarokban a Mazda CX-5, míg a pirosban az új Toyota RAV4 várja az izgalmas meccset – és mindketten különleges, finom hajtásláncokkal szállnak ringbe. Add a comment

Évtizedes trendként megállapítható, hogy az SUV kategória az autóipar slágere. Az emelt modellek iránt egyre nagyobb a kereslet, így nem csoda, hogy a gyártók is egyre több figyelmet fordítanak rájuk. Így tesz a Mercedes-Benz is, amely a 2000-es években még csak érdekes színfoltként megtűrt ML-ből valódi luxusautót varázsolt. A magasabb szinthez új elnevezés is jár: a jelenlegi GLE személyében tulajdonképpen az ML alaposan felfrissített kiadása érkezett tesztünkre. Add a comment

2016-ot írunk és már autonóm közlekedésről, tisztán elektromos hajtásról és egy szebb világról álmodozunk, azonban nem árt kijózanodni, még közel sem tartunk abban az ideális világban, ahová vágyunk. A kijózanodás persze nem jelent egyet azzal, hogy a szürke valóságba visszatérvén magunkba kellene roskadnunk, hiszen napjainkban is vannak üdvözítő kivételek, amelyek képesek feledtetni idilli álomvilágunkat. Add a comment

Sokan még mindig nem hisznek benne, de egyre biztosabban kijelenthetjük: az elektromos meghajtás jelenti a jövőt. A kezdeti próbálkozások, és egy-egy mellényúlás után a villanyos és hibrid technológia már ott tart, hogy a dízelmotorok joggal érezhetik veszélyben magukat. Ezt pedig mi sem bizonyítja jobban, mint a BMW komoly konnektoros hibrid offenzívája, amelynek talán legfontosabb, és egyben legjobb tagja látogatott el szerkesztőségünk garázsába a 330e képében.

Add a comment

A Citroën érdekes koncepcióval állt elő 2013-ban, melyről akkor még botor módon mi is azt állítottuk, hogy soha nem kerül majd gyártásba hasonló formában. A franciák azonban mindenkit megleptek, és néhány részlettől eltekintve szinte egy az egyben rakták elénk két éve a C4 Cactust, mely nem csak formáit, hanem filozófiáját tekintve is igencsak előremutatónak bizonyult.

Add a comment

A Kia hatalmas utat járt be az elmúlt 10-15 évben, melynek eredményeképp mára már szinte minden kategóriában méltó ellenfele tud lenni bármelyik konkurensének, legyen az európai, japán vagy éppen amerikai – sőt, egyes területeken képes túl is mutatni rajtuk. Persze több szempontból is van még hova fejlődniük a koreaiaknak, de az olyan modellek, mint a vadonatúj Optima, tökéletesen példázzák, hogy jó úton járnak, amiről nem szabad letérni. Add a comment

A puszta adatok alapján két, egymáshoz megszólalásig hasonló, a valóságban azonban mégis teljesen eltérő karakterű divatos hobbiterepest hasonlítottunk össze, amelyek közül az egyik a fiatalosabb autót kereső és dinamizmust előtérbe helyező, míg a másik főként a nyugodt, környezettudatos és kényelemorientált vásárlókat kívánja megcélozni: a képzeletbeli kék sarokban a Mazda CX-5, míg a pirosban az új Toyota RAV4 várja az izgalmas meccset – és mindketten különleges, finom hajtásláncokkal szállnak ringbe. Add a comment

A Subaru Outback legfrissebb generációjának piacra lépését nem övezte akkora csinnadratta, mint egy-egy nagyobb gyártó új portékáit. Bár az alapok, így például a padlólemez nagyjából maradt a régi (hiszen a frissen bejelentett új Subaru-platform még várat magára), azért rengeteg aspektusból megváltozott az autó, és nagyon sokat fejlődött. Autóvásárlásnál sokan nem számolnak a konzervatív japán típussal, pedig lehet, hogy érdemes lenne. Add a comment

Mazda CX-5, Subaru Outback és Honda Jazz állt a táblázatban egymás alatt – közülük választhattam társat kétszemélyes hétvégi sítúránkhoz Ausztriába. Előbbi kettő – és különösen az Outback – gyakorlatilag tökéletes választás síeléshez: tágas, csendes, és minden tereppel megbirkózik. Végül mit választottam? Hát az új Honda Jazzt, amely így bizonyíthatta, hogy egy alapvetően városi használatra szánt kisautó mire képes a „fekete” pályán. Add a comment

Olvasóink már megszokhatták, hogy az Autó Pulton nem foglalkozunk tuninggal, tekintettel a műfaj kétséges megítélhetőségére és minőségre. Azonban kár lenne tagadni, hogy szinte minden autórajongónak volt olyan időszaka, amikor egy porig ültetett, vasalódeszkányi szárnnyal és a kerékjárati ívekből kitörő keréktárcsákkal szerelt járgányról álmodozott – és persze vannak olyanok is, akiknél egy életre megmarad ez a rajongás. Mielőtt bárki azt gondolná, hogy szakítunk a hagyományainkkal, szögezzük le, hogy cikkünk főszereplőjén, a Mazda3-on kizárólag a gyáriak által kínált kiegészítőkkel találkozhatunk, és egyben ezek adták tesztünk apropóját is.

Add a comment

Egy új márkát útjára indítani bizony nehéz feladat, még akkor is, ha az alapok már rendelkezésre állnak. A PSA konszern mégis belevágott, és az eddig Citroën név alatt futó DS modelleknek saját emblémát és arculatot kreált a tavalyi évben – persze a különcséggel már azelőtt sem volt gond. Az első fizikai megtestesülése ennek a szétválásnak a DS 5 frissítése volt, de azóta már megérkezett az új DS 4 és a DS 3 is. Ezúttal a középső, kompakt méretekkel rendelkező típust sikerült megkaparintanunk, mégpedig a frissen bevezetett Crossback változatban és a széria legkelendőbb dízelmotorjával.

Add a comment

Megérkezett szerkesztőségünkhöz az Autó Pult történelmének első zöld rendszámos autója, ami ráadásul nem egy sokak olvasatában ’csalós’ zöldrendszámos konnektoros hibrid, mely inkább csak papíron képes néhány elektromos kilométer megtételére (pontosabban a beígért értékek felére, tojáshéjjal a lábunk alatt, 20 fokban, sík terepen), hanem egy, a zöld rendszámra valóban rászolgáló tisztán elektromos modell. Mégpedig nem is akármilyen!

Add a comment

Amatőr sportoló vagyok, de hétköznapi életet élek. Fontos nekem a külső, de a belső értékeket is szem előtt tartom. Sokkal keményebbnek mutatom magam, mint amilyen valójában vagyok. Egy 2-literes turbódízel egység tart életben, de a külvilág felé igyekszem ezt letagadni. Puttonyt hordok a hátamon, hogy az összes csomagom beférjen, ha szükség van rá. Egy Ford Focus ST vagyok. Add a comment

Bár az Autó Pultnál mi mindig az objektivitásra törekszünk, jelenlegi tesztalanyunkat nehéz lenne csupán objektív szempontok szerint vizsgálni. A Jaguar tavaly bemutatott középkategóriás limuzinjának csúcsváltozata, az XE S ugyanis egyáltalán nem az észhez, hanem a szívhez és a lélekhez szól.

Add a comment