A Citroën tavaly jelentette be, hogy a DS modellcsaládból önálló márkát fejleszt. Az első, kizárólag DS emblémával ellátott típus az idei Genfi Autószalonon bemutatott, frissített DS 5. A franciák természetesen nem állnak meg, és Frankfurtban érkezik a következő saját modell – igaz, ezúttal is csak egy ráncfelvarrás képében.
Elegánsabb és laposabb lett - galériaA gyáriak azonban nem csupán egy alaposabb frissítést, hanem egy új változatot is bemutatnak, méghozzá a manapság igencsak divatosnak számító crossover kategóriát meglovagolva, aminek köszönhetően az alapmodell ezentúl jóval elegánsabb és valamivel laposabb lesz majd.
A normál DS 4-ről és a vadonatúj, emelt hasmagasságú Crossback-ről már két képet is megosztottak velünk a gyáriak, de ezeken kívül is kiszivárgott már pár fotó az internetre, melyeken jól látszik, hogy a prémiumnak szánt kompakt szemből a DS 5 arcát kapja meg – beleértve a LED-del és xenonnal operáló fényszórókat, és a krómmal nem fukarkodó hűtőrácsot. Természetesen a variációs lehetőségek száma is nőtt: 4 új fényezést, eltérő színű tetőt és friss keréktárcsákat tettek elérhetővé a franciák.
A Crossback lesz a vagány tesó - galériaHátul, akárcsak a nagytestvér esetében, kisebb változtatásokat eszközöltek a mérnökök, ahogyan az utastérben sem történtek nagyobb újítások. A februárban már frissült központi rendszert egészítették ki az Apple CarPlay és a MirrorLink funkciókkal. Összességében egyébként 12-vel csökkent a középkonzoli gombok száma az új multimédiás egységnek köszönhetően – összhatás szempontjából azonban mégsem változott sokat a beltér.
A Crossback változat már izgalmasabbnak tűnik: a gyáriak itt a manapság sokak által alkalmazott egyszerű trükköt vetették be egy kis emelés (3 cm) és néhány terepes kiegészítő képében – melyek főként az első és hátsó lökhárítók fekete betétein és a tetősíneken érhetők tetten. Az újdonság persze közel sem nevezhető valódi crossovernek, mégis kínál egy valamivel vagányabb alternatívát az egyébként is elég stílusos, ám inkább elegáns alapváltozattal szemben.
Lesz MirrorLink és CarPlay is - galériaA motortérben sem történtek nagy változtatások, hiszen idén februárban frissült az erőforrások palettája is. A 130 lóerős PureTech és a 165 lóerős THP mellett benzines fronton egyedül a 210 tagú ménest mozgósító 1,6-os jelent majd újdonságot, mely 285 Nm-es csúcsnyomatékkal és a gyári adatok szerint mindössze 5,9 literes fogyasztással kecsegtet minket. Dízelek terén maradt az 1,6-os 120, valamint a 2-literes 150 és 180 lóerős BlueHDI.