Kényelmes kombit szeretne, amiben elfér az egész család? Bivalyerős motort, ami nem fogyaszt semmit? Prémium kialakítást és fejlett extrákat? Összkerékhajtást és automataváltót? Sportcsomagot? Erre is van megoldás szép számmal, igaz, a jót nem adják olcsón. Ezt bizonyítja tesztalanyunk, a BMW frissített 3-as sorozatának képviselője. De érdemes árnyalni a képet. Add a comment

Nem csak ennyi lóerőt, de ekkora élményt sem kapunk 20 millió alatt. Azt gondolnánk, hogy a 421 lóerős V8, valamint az 50 éves legenda önmagában elég mindehhez, de a Mustang sok tekintetben többet tud nyújtani, mint amennyit gondolnánk. Más pontokon pedig csalódást kelt – de ezek egészen addig nem számítanak, amíg a V8-as mennydörgésbe belefeledkezve örökké válnak vele töltött pillanataink. Add a comment

A Range Rover név az idők során egybeforrt a luxussal, az eleganciával és a kiváló terepjárási képességekkel. Az angolok 2005-ben mindezt némi dinamizmussal fűszerezték a Sport verzió piacra dobásával, ám ekkor még nem ért véget a modellcsalád története, hiszen 2011-ben megérkezett a nagytesóknál jóval kisebb és sportosabb, akár háromajtós verzióban is elérhető Evoque, mely amellett, hogy minden hagyományos értéket megőrzött, új kaput nyitott meg a márka történetében. Ennek azonban már 5 éve, így ideje volt egy, a 2013-asnál jóval átfogóbb frissítésre, aminek eredményét nemrég saját bőrünkön is megtapasztalhattuk. Add a comment

Kétliternyi hengerűrtartalom, hat henger két turbó által lélegeztetve, 225 lóerőt és 341 Nm-t csatasorba állítva, egy kompakt modellben. Ugye jól hangzik? Kétségtelenül, azonban teljesen más a helyzet, ha mindez nem egy, hanem két kompaktra oszlik el. Hogy mennyire? Összehasonlítónkból kiderül! Add a comment

Ha egy autómodellből értékesítettek már több mint egymilliót, arra bátran mondhatjuk, hogy népszerű. Ha pedig népszerű, akkor a Kia Cee’d rögtön eszünkbe juthat. A visszaható spirál nem véletlen: az első generáció hozta magával a márka megújítását, magasra katapultálva a koreaiakat. Időközben megérkezett a második generáció modellfrissítése is – mi pedig első ízben a kombi csúcsverziót teszteltük. Lássuk, mire képes egy listaáron közel 9 milliós Cee’d!

Add a comment

Érzéketlennek lenni nem bűn, de tény, hogy nehezebben talál magának párt így az ember – az autózás világában azonban az esetek túlnyomó részében pont az ellenkezője igaz. A közlekedni vágyók leginkább élhető, kényelmes autót választanának, amely magabiztosan végzi feladatát. A Škoda Superb pedig pont ilyen volna, de szerencsére a formatervezők kezeit nem kötötték meg teljesen.

Add a comment

Kétliternyi hengerűrtartalom, hat henger két turbó által lélegeztetve, 225 lóerőt és 341 Nm-t csatasorba állítva, egy kompakt modellben. Ugye jól hangzik? Kétségtelenül, azonban teljesen más a helyzet, ha mindez nem egy, hanem két kompaktra oszlik el. Hogy mennyire? Összehasonlítónkból kiderül! Add a comment

Feltaláltuk az időutazást. Miközben mi a téli zimankóban didergünk, hasznosítani próbálva a Nap fakó sugarait, kollégánk fél évvel korábban, egy tavaszi nap langy melegében kabriózik. Ehhez a kulisszákat a Balaton, a legfontosabb hozzávalót pedig a BMW 2-es kabrió biztosítja. Porszemként a szerkezetbe egy finoman duruzsoló sorhatos helyett négyhengeres dízelmotor kerül.

Add a comment

Legfrissebb 3-as BMW tesztautónk meglehetősen könnyen írási válságba vezetheti az objektív gondolkodású autós szakújságírót. Mielőtt nekikezdtem volna a beszámolónak, jómagam is órákon át morfondíroztam, hogy vajon mit is írjak erről a remek négykerekűről. Add a comment

Telnek-múlnak az évek, változnak az idők. Nem könnyű az erős piaci szereplés, de most a Suzuki hazánkban újra stabil népszerűségnek örvend, miközben márkán belül az erőviszonyok jelentősen átalakultak a Vitara érkezésével. Történt ugyanis, hogy az új, küllemét tekintve az elődhöz nagyon hasonló Swift már nem olyan kelendő, mint annak idején, a divatos SUV kategóriában viszont tarolhatnak, és tarolnak is a japánok.

Add a comment

Mikor a legveszélyesebb egy ragadozó? Amikor zsákmánya számára láthatatlan marad. Úgy tűnik, jól ismerték a természet törvényeit a Jaguar tervezői, amikor megalkották az XF új generációját. Az alapjaiban megújult felső-középkategóriás szedán ugyanis kívül-belül visszafogottabb lett, és ezzel együtt teljesen új rétegeket is megszólít. Add a comment

Bemutatkozott az Astra új generációja, vele pedig új fejezet nyílik az Opel történelmében. A sokat fejlődött ötajtós ezúttal a kínálat egyetlen jó automataváltós hajtásláncával érkezett szerkesztőségünkhöz, bizonyítva, hogy régies megoldással is lehet nagyot dobni. Add a comment

A pickup szegmens egyik legrégebbi és legismertebb tagja a Mitsubishi L200, amely mindinkább finomabb formákkal próbál sikereket elérni ebben a munkára termett kategóriában. A 2016-os modellévű verzió is ebben a szellemiségben készült, ráadásul a legmagasabb felszereltséggel és combos, automataváltós hajtáslánccal vendégeskedett szerkesztőségünk garázsában. Add a comment

Immár 4 éve, hogy a Citroën DS luxusmárkájának zászlóshajója, a DS5 velünk van, de azóta sem tudunk betelni az egyedi stílusú francia modell futurisztikus formáival, az autó egyszerűen megunhatatlan. Korábbi tapasztalataink alapján tudjuk jól, hogy a DS5 számos sebből vérzik – praktikumban például meglehetősen világtalanok voltak a tervezőmérnökök, az egyszerű csatolt lengőkaros hátsó futómű pedig nem méltó az árhoz és a kategóriához –, így akár az objektív összehasonlítások veszteseként is aposztrofálhatnánk a típust, azonban ez a négykerekű nem a racionálisan gondolkodó vásárlókhoz szól.

Add a comment

Az előd alapjaitól teljesen elbúcsúzva újult meg az X1. A BMW crossoverek világába beszállót jelentő modell a 2-es Active Tourer alapjait hasznosítva alaphelyzetben elöl hajt, elődjénél kisebb lett, mégis minden tekintetben javulást ígér. Vajon beváltja a hozzá fűzött reményeket? Add a comment