- Részletek
- Írta: Vajda János
Egy olyan tesztautóval vághattunk az újévnek a Volvo magyarországi importőrének jóvoltából, amely amellett, hogy bearanyozta az együtt töltött napokat, egyáltalán nem a kommunikációról vagy a reklámról, mint inkább az örömökről szól - alapvetően akár karácsonyi ajándékként is felfoghatjuk a jószágot, amelynek becsületes neve S60 Polestar.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szöveg: Vajda János; Fotók: Csordás Gábor, Kenéz Tibor
Az év egyik legfontosabb újdonsága az Astra K
Kicsit kisebb, belül mégis tágasabb, sokkal könnyebb, vagányabb, technológiája és hajtáslánc-kínálata friss, nem utolsósorban pedig telis-tele van magasabb kategóriákat idéző extrákkal. Ezzel a rövid leírással találóan jellemezhetnénk a vadonatúj, immár ötödik generációs (K típusjelű) Opel Astrát, azonban ígérjük, hogy szokásunkhoz híven jóval mélyebben beleássuk magunkat a modell képességeibe. Az Óév utolsó, és egyben talán legfontosabb tesztautójaként üdvözölhettük a hazai újautópiac egyik legsikeresebb szereplőjét, a mindentudó Astra egy mindentudó változatát. Tesztünket pontosan egy hete, a 2015-ös év utolsó napjaiban olvashatták az Autó Pult hasábjain, azonban most két okból is felfrissítenénk a cikket: egyrészt az Ünnepek és a szabadságok miatt sokak figyelmét elkerülhette ennek a fontos modellnek a tesztje, másrészt pedig beígértük a 'valós' képgalériát is az autóról, múlt hétfőn ugyanis egy technikai probléma miatt csak korábbi Astra képekkel tudtuk lehozni az írást. Az új fotókat köszönjük Csordás Gábor barátunknak / újságíró kollégánknak. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Hamarosan véget ér a 2015-ös esztendő. Így december végén rendszerint átgondoljuk az eltelt évet, latba vetjük az elérteket, kitűzzük vágyálmainkat, mielőtt átadnánk magunkat az ünnepség önfeledtségének. Ha elbújva, kényelemben szeretnénk elmélkedni, keresve sem találunk jobb helyet tesztünk szereplőinél. A világ talán két legjobb luxuslimuzinja ugyanis utazással is fűszerezi a pihenést - vagy éppen a szórakozást. Az új BMW 7-es és a Mercedes S-osztály ráadásul ennél jóval többre is képes: ámulatba ejt. Igaz, ezt teljesen másképpen teszik. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
„A legfontosabb, hogy férjen el benne a család” – kezdte egyik kedves ismerősöm, amikor autóvásárlási tanácsért fordult hozzám. Egyterűek kizárva, ezt már az elején tisztáztuk, de azért a biztonság fontos szempont, ahogyan a megjelenés is: egy kompakt crossover tökéletes választás lehet. Egy gyors igényfelmérés és néhány fotó után hamar eljutottunk a Renault Kadjarhoz – nem véletlenül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Soha egyetlen MINI nem volt még ilyen nagy. A márka kompaktságát jellemzi, hogy az eddig megszokott keretekből kilépő Clubman még ezzel a jelzővel is épp, hogy csak beér az alsó-középkategóriába, ahol viszont a prémium szegmens új képviselőjeként alaposan felboríthatja az erőviszonyokat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Vannak kategóriák, amelyek korántsem arról szólnak, hogy egy autó megéri-e vagy sem, esetleg különösképp praktikus-e vagy sem. A luxuscikkek felsőbb szintjeit egyszerűen nem az ár/érték arány, hanem a stílus, az érzelmek és az egyéni ízlésvilág határozza meg. És ennek a szintnek a termékeit tekintve – főleg a kevésbé tehetős országokban – az átlagemberek között keményen előugrik az előítélet, a rosszindulat vagy éppen az irigység. Mindez valószínűleg felmerül a Mercedes GLE Coupé kapcsán is, de a tulajdonosoknak szerencsére lesz mivel vigasztalódniuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Finom bőr, precíz varrásminta, frissítő masszázsülés, parázsló hangulatvilágítás – mindeddig a kényeztető pluszok a prémiumok kiváltságai voltak, azonban ma már az elérhetőbb kategóriákba is beszivárognak. A Renault pedig új offenzívájával jellegezetes stílusban hódít, miközben több más területen is igyekezett szintet lépni, s teljesen új filozófia mentén hétszemélyes, már-már prémium családi modellt életre hívni – megérkezett az új Espace.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
GLK helyett GLC. Az elnevezésben csak egy betű, minden másban viszont éles határvonal választja el a vadonatúj Mercedes GLC-t elődmodelljétől. A C-osztály legfrissebb technikájával létrehozott középkategóriás prémium SUV mindentudásával az ígéri, amelyre oly’ sokan áhítoznak: az aranyból készült arany középutat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A japánok sejtenek valamit: az immár hosszú évek óta szinte csak turbóval lélegző Európával szemben a keleti szigetországból származó gyártók sokáig kitartottak az egyszerű, strapabíró szívómotorok mellett, azonban szép lassan ők is kapitulálni kényszerülnek. Ezúttal szinte váratlan meglepetésként - csendes beharangozót követően - a Suzuki 'fújta meg' a friss Vitarát, amit rögvest tesztre fogtunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Kényelmes, stílusos és egy tank üzemanyaggal akár 1400 kilométert is autózhatunk vele. Tökéletes cégautónak vagy éppen családi mindenesnek tűnik az 1,6 literes dízelmotorral az Insignia, amely újdonságként költözött a motortérbe. De vajon elegendő a kis négyhengeres a nagy karosszériához?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Škoda márkanév a Volkswagen csoportnál már a kezdetektől fogva a józanész és a racionalitás szinonimája – a csehek Superb nevű csúcsmodellje pedig egyértelműen a tér szinonimája. Az immár harmadik generációjában járó zászlóshajó mindig az aktuális Passat padlólemezén nyugszik, de a Škoda mérnökei rendszerint találnak még néhány centiméternyi plusz potenciált a tengelytávot és ezáltal a hátsó lábteret illetően illetve néhány litert a csomagtartónál. Mindezeken felül egy-két plusz ötlettel, ügyes fogással igyekeznek saját portékájuk felé billenteni a mérleg nyelvét, amit persze a Volkswagen próbál visszabillenteni, így általában néhány új technikai megoldást nem kap meg a Superb, a formatervezés terén pedig szintén kisebb a mérnökök mozgástere.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Divatos crossover, érintőképernyős navigációval, távolságkövetős tempomattal és duplakuplungos automataváltóval: pár éve még aligha gondolhattuk volna, hogy mindezt elmondhatjuk egy Suzukiról. Most azonban mégis ez a helyzet, ráadásul mindezt a japánoktól megszokott minőségben kaphatjuk meg a Vitara képében – arról nem is beszélve, hogy hazánkban szerelik össze a típust.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Jaguar vadonatúj középkategóriás limuzinjával, az elsősorban a 3-as BMW és társai ellen ringbe küldött XE-vel már több ízben találkozhattak Olvasóink az Autó Pult hasábjain: a britek nem is olyan régen jelentették be a típust, amely szép csendben máris megérkezett a hazai Jaguar kereskedésbe, sőt, mostantól a második bemutatóterem révén immár kereskedésekbe. Amint meghallottuk, hogy Magyarországon elérhető az XE, rögtön rácsaptunk a tesztautókra. Első ízben 240 lóerős turbós benzinmotorral érkezett szerkesztőségünkhöz a kis nagymacska, ami kapóra jött, hiszen épp azokban a napokban vendégeskedett nálunk a BMW friss üdvöskéje, és egyben a sportos változat legnagyobb ellenfele, a mindentudó 330i - az összehasonlítás triviális volt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Hamarosan véget ér a 2015-ös esztendő. Így december végén rendszerint átgondoljuk az eltelt évet, latba vetjük az elérteket, kitűzzük vágyálmainkat, mielőtt átadnánk magunkat az ünnepség önfeledtségének. Ha elbújva, kényelemben szeretnénk elmélkedni, keresve sem találunk jobb helyet tesztünk szereplőinél. A világ talán két legjobb luxuslimuzinja ugyanis utazással is fűszerezi a pihenést - vagy éppen a szórakozást. Az új BMW 7-es és a Mercedes S-osztály ráadásul ennél jóval többre is képes: ámulatba ejt. Igaz, ezt teljesen másképpen teszik. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Hyundai olyan magasra helyezte a lécet az ix35 új generációjával, hogy ezt fémjelezve a modellt már másképpen hívja. A Tucson ezúttal benzines turbómotorral igyekszik bizonyítani, hogy a hagyományos középkategóriás alternatívákkal szemben megéri a beszálló egy magas felépítésű kompakt crossoverbe.
Add a comment