Joggal szomorkodhatnak a benzingőzzel fokozottan fertőzött Hölgyek, férfiak és gyerekek, az idei évben ugyanis egy gyönyörű korszak ért véget a BMW-nél: a többek között fantasztikus motorjairól is híressé vált M sportrészleg valószínűleg végleg elbúcsúzott a legendás, egekig forgó szívómotoroktól, az M GmbH ugyanis a trendeket követve, pontosabban a környezetvédelmi előírásoknak megfelelve turbókra váltott. A sor az X5/X6 M-mel kezdődött, aztán a fantasztikus V10-es helyét V8-as turbók vették át az M5/M6 párosban, nemrégiben pedig véglegessé vált, hogy a negyedik generációs M3-ast váltó M3/M4 is egy biturbós hathengerest kap.

Add a comment

Emlékszem, milyen pozitív meglepetésben volt részünk, amikor Szabó kollégával a márciusi Genfi Autószalonon beültünk a ráncfelvarrott Jeep Grand Cherokee foteljaiba. Az autó kimondottan igényes hatást keltett, utastere jóval szebb és modernebb lett a frissítés előtti szériáénál, s az egész belső igazán kellemes hatást keltett. Amikor megtudtuk, hogy a megújult külső-belső mellé átdolgozott, és immár 250 lóerős dízelmotor, valamint egy ZF-féle zseniális nyolcfokozatú automataváltó is társult, rögvest felírtuk telefonunkba, hogy amint megérkezik hazánkba az autó, beszélnünk kell az importőrrel egy tesztidőpont egyeztetése céljából.

Add a comment

Szembemenni az árral nem bátortalan cselekedet, főleg, ha az ár óriási lendülettel jön, és bár az iránya itt-ott tán megkérdőjelezhető, még sincs túl nagy jelentősége hitvitákat generálni helyességéről, mivel masszív vásárlói igények táplálják.

Add a comment

Történetünk pontosan 40 éve kezdődött. 1973-at írtunk, amikor egy olyan ötlet vált valóra egy maroknyi eltökélt Porsche mérnöknek köszönhetően, amit az igazi autórajongók azóta is áldanak, és szinte imájukba foglalnak: megszületett az első utcai Porsche versenyautó. 911 Carrera RS 2.7 – egy típusnév, melynek hallatán a benzingőzzel fertőzötteket garantáltan kirázza a hideg, a gyűjtők szíve pedig azonnal megdobban. Az első 911-es bemutatását követően úgy 10 évvel, ezzel a modellel egy új sorozat vette kezdetét a Porschénél, ami azóta is nagy tiszteletnek örvend; talán a legnagyobbnak. Add a comment

A tempomat rángat, a kipufogó búg, az ülés nyom, az USB akad, autópályán 8,4 litert fogyaszt” – így hangzott az a belső berkeinkben csak hiszti SMS-nek becézett üzenet, ami szerkesztőségünk irányelveinek megfelelően már a vallatás alatt vitára bocsátja a tesztalanyainkkal kapcsolatos fenntartásokat. Az ilyen tőmondatos levelezéseknek köszönhetően szűrhetőek ki az olyan kritikus megjegyzések, melyek csupán egyéni szájízünk szerinti hibákra hívnák fel a figyelmet, miközben képesek lehetnének hamis képet festeni egy-egy autó valódi egyéniségéről.

Add a comment

A Peugeot hatalmas kedvezményeket kaphat a radírgyártóknál. A mérnökök jóformán mindent kitöröltek a tervezői asztalról: a megszokott formák, a megszokott megoldások, de még a megszokott platform is eltűnt a rajzlapról, hogy végül egy teljesen új autó álljon össze a régi néven. Megszületett a Peugeot 308 új generációja. De milyen lett? Add a comment

Az Opel legújabb, 2012-ben a Párizsi Autószalonon debütált négyszemélyes kisautója átütő erővel érkezett az újdonságok kedvelőinek nagy örömére.  A vonzó formaterv, az egyediség és a kényelem kombinációját vonultatja fel, miközben a végtelen számú dizájnelem variációjának lehetőségét nyújtja, és ezzel a feltűnés és stílusos kitűnés kombinációját teremti meg.

Add a comment

A hétköznapok munkás forgatagát elfeledve néha jólesik az embernek ellazítani és csak úgy álmodozni egy kicsit – az álmodozás tárgya sokrétű lehet, de a benzingőzös fertőzöttség révén nem csoda, hogy esetemben vissza-visszatérnek az autós tartalmú témák. A napokban épp azon morfondíroztam, hogy vajon mit tartalmazna egy számomra ideális garázs. Most akár szívdöglesztő Ferrarikra vagy fényűző Aston Martinokra is asszociálhatnának, de nem, ez esetben félig-meddig elérhető álomra gondoltam, néhány évet előretekintve, s a kicsit nagyobb valószínűség miatt persze használt paripákkal.

Add a comment

Egy hiánytalanul felszerelt 5-ös BMW-ből nem is kell akkorát rugaszkodnunk, hogy ebben a 7-esben landoljunk. De belépőmodellként vajon eléri-e azt a szintet a 730d, amivel az élők Valhallájává válhat? S hova lettek a finom benzinmotorok a legfinomabb kategóriából? A frissített BMW 7-es sorozat legújabb szerkesztőségünkhöz gördülő példánya jelenlétével komoly kérdéseket indukál, tekintélyével pedig kitörölhetetlen benyomást tesz.

Add a comment

Becsúsztak a négyes ikrek? Együtt utazna mindig a nagycsalád? Van megoldás. Az új Ford Tourneo Custom például kiviteltől függően 8 vagy 9 embert és csomagjaikat is képes gond nélkül szállítani. De milyen kompromisszumok árán? Cikkünkből kiderül, a friss típus legmagasabb felszereltségű változata ugyanis 8-személyes kivitelben, rövid tengelytávval, és a legerősebb motorral vendégeskedett nálunk. Annyit már elöljáróban elárulunk, hogy igencsak nehéz jobb utazóautót találni nála a nagycsalád részére.

Add a comment

Az alábbi teszt receptje a következő: végy egy Smart-ot, adj hozzá még egyet, ízesítsd különböző hajtásláncokkal, felszereltséggel, helyezd el egy cikkben és a tetejét díszítsd egy nővel. A végeredményt az útmutató után láthatják.

Add a comment

Összehasonlító tesztünk előző részében vérre menő csata folyt. Fogak hulltak, sebek szakasztottak, miközben hősök, s nem vesztesek születtek. A kisméretű crossoverek első összecsapásának zajából az Opel Mokka/Chevrolet Trax testvérpáros győzelmi kiáltása szűrődött ki. De elég ez a győzelemhez? A második fordulóban a motorpalettákat vizsgálva jutunk el a végső konklúzióhoz.

Add a comment

Sajnos nekünk, magyaroknak jelen helyzetben nem sok jóval kecsegtet a hazai futballélet, bizonyos mélyben rejtőző, alapvető problémák okán már évtizedek óta képtelenek felvenni hazánk fiai a nemzetközi tempót. Nincs más lehetőségünk, szomorú módon a múlt dicső eseményeiből kell táplálkoznunk, noha a legendás 6-3 ezúttal új aspektusban tűnik fel lelki szemeim előtt.

Add a comment

A vadonatúj Toyota Corolla szeptember közepén érkezett meg hazánkba, a tesztautó pedig máris megjárta szerkesztőségünket. A Corolla-kínálat legkiegyensúlyozottabb tagjához volt szerencsénk az 1,6 literes benzinmotorral illetve a fokozatmentes CVT automataváltóval szerelt példány személyében, a szedánhoz ugyanis az alapokat biztosító ötajtós Aurissal ellentétben nem rendelhető a remek hibridrendszer. A sokat autózók számára természetesen inkább a 90 lóerős 1,4 literes dízelváltozat lehet biztos befutó, ám az ’egyhatos’ benzines mindenki másnak jó választás, főleg a remek automataváltóval; a nyomatékszegény 1,3 literes indulóváltozatot pedig jobb elfeledni.

Add a comment

Az alsó-középkategóriába a gyártók kisméretű crossoverekkel igyekeznek újabb életet lehelni. Az elmúlt évben a semmiből kialakult szegmens rögtön négy új belépővel gazdagodott. A siker előre borítékolható: kompakt méretben és elérhetőbb áron egy teljes család számára elegendő helyet nyújtanak, divatosak, és 'nyomokban' még terepre is vihetőek. De melyikük hasíthat ki nagyobb szeletet a tortából?

Add a comment