.jpg)
A Mercedes nemrégiben jelentette be, hogy az új veteránnak tekinthető G-osztály mind a mai napig olyan sikeres, hogy meg kellett emelni a kockaterepjáró gyártását. A kimondottan magas eladási darabszámok persze elsősorban az ötajtós ’hagyományos’ modellre értendőek, a különleges, rövid tengelytávú Cabrio kivitel viszont lassan feleslegessé válik a kínálatban, ezért a ponyvatetős verzió leköszön.

A nyitható tetejű G-osztály 34 év után lép nyugdíjba, mégpedig az idei év végén. Ahogy azt egy ilyen ikonikus típus esetében illik, a Mercedes egy különleges szériával búcsúztatja a G kabriót. A ’Final Edition’ sorozat mindössze 200 példányt számlál, és az év végéig kizárólag az 5,5 literes, szívó V8-as erőforrással forgalmazza a csillagos gyártó – természetesen összkerékhajtással, hétfokozatú bolygóműves automataváltóval és 387 lóerővel.

A fekete fényezésű ’doboz’ homokszínű vászontetővel, és az ügyfél kívánsága szerint bézs vagy fekete bőrrel borított utastérrel érkezik. A szériafelszereltség szinte mindent tartalmaz, ami el is várható a várhatóan körülbelül 32 millió forintos bruttó alapár ismeretében – ennek ellenére biztosak vagyunk benne, hogy a modell rajongói gyorsan elkapkodják a 200 példányt.

További hír a Mercedes-Benz háza tájáról, hogy a márka az elmúlt hónapban eladási rekordot döntött: 2013 szeptemberét minden idők, vagyis az elmúlt 87 év legjobb hónapjának aposztrofálhatják a stuttgartiak, nem kevesebb, mint 142.994 eladott autóval. A siker elsősorban az új A-sorozatnak (a hazai B-osztállyal és a CLA-val egyetemben), valamint a ráncfelvarrott E-osztálynak köszönhető, ám a többi típus is szépen teljesített. Külön jó hír, hogy a közel 143 ezer autónak a fele Európában talált gazdára, miközben a leggyorsabban fejlődő Mercedes-piac nem más, mint Japán.
