Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

Gazdag a szériafelszereltség is - galériaRendben, de valahol mégis két motort kapunk, amit bizonyára meg kell fizetni – gondolhatjuk, mégpedig jogosan. Az Auris Hybrid 6,59 millió forintos alapára nem olcsó, viszont ha belevesszük, hogy viszonylag jó felszereltséget (pl. automata klíma, tempomat, elektromosan behajtható tükrök, tolatókamera, Bluetooth-os kihangosító és érintőképernyő is szériában jár), valamint automataváltót kapunk dízeles fogyasztással és benzines kulturáltsággal nyakon öntve, akkor már érthető a plusz.

A konkurenseket elnézve sem járunk feltétlenül jobban. Egy ugyanígy felszerelt, menetdinamikailag az Auris HSD-vel pariban lévő 1.2 TSI VW Golf például 6,47 millió forintot kóstál a listaár szerint, s másfél literrel azért többet is fogyaszt. Nem jobb a helyzet az Opel Astra és a Ford Focus esetében sem, ahol ráadásul automatával kevésbé gazdaságos, és/vagy drágább hajtásláncokat kapunk. A diszkontvételt jelen esetben a Renault Mégane jelenti, amely hasonló szintű felszereltséggel akciósan 5,92 millió forintba fáj – automatával, 110 lóerős dízellel. De a Hyundai i30/Kia Cee’d páros is megmarad kedvezménnyel 6 millió alatt, igaz, azok hajtáslánca kicsit többet fogyaszt.

A központi kijelzőt jobban variálhatjuk, mint a felszereltségetHa pedig mindezt így végigvezetjük, s hozzáadjuk a hibrid mérsékeltebb szervizigényét (pl. a generátor fékező hatása miatt kevésbé kopik a fékbetét, stb.), valamint az Auris legendásan jó értéktartását, akkor könnyen rájöhetünk, hogy bizony anyagilag sem kell kompromisszumot kötnünk. Viszont a felszereltségek terén kénytelenek vagyunk ezt tenni: ha például egyszerűen csak jobb klímára vágyunk vagy épp szeretjük a kulcsnélküli rendszert, akkor akarva-akaratlanul meg kell vennünk a jobb csomagot, amely bár rengeteg hasznos tételt tartalmaz, azért összességében további 750 ezer forintot csal ki a zsebünkből. Egyetlen extraként a metál/gyöngyházfényezés mellett navigációt rendelhetünk az alapcsomaghoz, miközben a drágább verzióhoz még a panorámatető (magasaknak nem ajánljuk) és a bi-xenon kanyarfényszóró (amely 180 ezer forintot biztonsági extraként abszolút megér) társítható.

Néhány szóban

Bár sehol sem szajkózzák, az Auris generációváltásánál a hibrid hajtáslánc fejlődött a legtöbbet. Miközben a kompromisszummentes, bővíthető csomagtartó előnyeit élvezhetjük, a megváltozott orgánum miatt az elnyúló gyorsítások zaja sem zavaró. Immár 70 km/h közelében is károsanyag-kibocsátás nélkül suhanhatunk, 50 km/h körül ráadásul méréseink szerint akár 4 kilométeren keresztül. Így nem csoda, hogy a hibrid Auris étvágya is csekélyebb lett. A csatoltról kettős keresztlengőkarosra váltó hátsó futómű sportosság tekintetében is csodát tett a kompakt Toyotával, miközben a kényelem szinte nem változott. Hátrányok? A belső tér kialakítása megosztja a véleményeket, de morcos pillantásokat leginkább a forma által feláldozott fejtér miatt vethetünk a típusra. A Hybrid a legdrágább változat, de egyben messze a legjobban sikerült Auris is egyben.

Előnyök: Jó anyagok; Könnyed, élvezetes vezethetőség; Remek futómű; Gyors reakciók; Kulturált működés; Jó fogyasztás; Kompromisszummentes csomagtartó; A hibridezés élménye; Remek ár/érték arány

Hátrányok: Üvegtetővel erősen korlátozott fejtér hátul; Egyedi, apró összeszerelési hibák és néhány átgondolatlan részlet a beltérben

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek