- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Detroiti Autószalonon még egy fokkal közelebb került a szériagyártáshoz a Honda sportautójának utódja. Az Acura név alatt futó koncepció már valóban azt látszik igazolni, hogy folytatódhat a történet - de örülhetünk, ha a meséből 2015-ig valóság válik. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Jean Claude Rude 1978 Augusztusában mindent egy lapra tett fel, hogy a Porschéval összefogva megdöntsék az amerikai kerékpáros - és motorversenyző - Dr. Allan Abbott 1973-ban felállított 223,126 km/h-s sebességrekordját, melyet versenykerékpárjával a Bonneville-sóstó kiszáradt medrében egy speciálisan átalakított 1955-ös Chevy versenyautó szélárnyékában ért el.
Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Detroiti Autószalonon nem akármilyen érdekességgel lepte meg a Cadillac rajongóit: a mérnökök a nemrégiben általunk is tesztelt Chevrolet Volt / Opel Ampera párost alapul véve boszorkánykonyhájukban egy ígéretes elektromos kupét kotyvasztottak, amely egyelőre csupán előzetes formában szellőztette meg magát, ám az illetékesek szerint már nagyon közel áll a szériaállapothoz, és ha minden jól megy, gyártása akár az idei év végén elkezdődhet. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Hyundai mára már a legnagyobbak közé nőtt fel, legyen szó eladásokról, mindőségről vagy a modellpaletta erejéről, ráadásul a modern köntösbe öltöztetett kínálat formatervét sem érheti panasz. Viszont aki haladni akar, annak ki kell használnia a változás szelét és ezt a Hyundai sem teszi másképp, a jövőben megjelő modellek formai irányát és a fontosabb mérföldköveket a Genesis HDC-14 szedánnal jelölik ki. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Toyota Corolla Furia Concept néven mutatta meg a Detroiti Autószalonon a japán márka a nemrégiben megújult formanyelvében rejlő további lehetőségeket. Milyen lenne a Corolla, ha a formatervezők fellázadnának és elfoglalnák a teljes főhadiszállást? Íme. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Kétségtelen, hogy az Audi A7 nagy rajongótábort tarthat magának számon, a legtöbben azonban mégis visszafogottan ujjonganak majd a frissen bemutatkozott csúcsmodell láttán. Az RS7 annyit hoz amennyi tőle várható, se többet, se kevesebbet. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Detroitban nem csupán a V8-asok hördültek fel a minap, hanem a tisztább hajtásláncok is megmutatták erejüket. A CrossBlue személyében a Volkswagen olyan dízel-hibrid hajtáslánccal felvértezett hobbiterepjárót mutat be, amely esetében a konnektorról való tankolásról sem kell lemondanunk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Uram, te ott fent, ki autót adtál nekünk, épp hogy csak felegyenesedő embereknek, hát nem gondoltál rá, hogy ezekkel a technikai vívmányokkal evilági útjainkat naponta többször bevégezve le is kell majd raknunk szeretett vasainkat, midőn e célból fel kellene ruházni mindannyiunkat a parkolás tehetségével? Kérlek téged, nézz le ránk, hogy lásd, amit én látok, és segíts rajtunk. Hazánkban már olyan siralmas a helyzet, hogy tipikus kasztokat vélek felfedezni a parkolási analfabéták széles nyájában. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A napokban egy olyan dokumentumfilm jelent meg az interneten, ami ugyan csak a londoni lakosok kálváriájáról szól, mégis messzebbre vezető gondolatokhoz vezethet. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Ferrari FF bemutatónkra emlékezve rendszeres Olvasóink már tudhatják, hogy a négyüléses maranellói anyósülése felett is található egy digitális tachométer, azaz a tulajdonosok jobban teszik, ha aggodalmaskodó párjukat inkább hátra ültetik, miközben ezzel a kis üveggyönggyel leginkább a szinglik igyekezhetnek dicsekedni vezetői tudásukkal. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az ünnepek során akaratlanul is elszabadult a fantáziánk, hátha az égiek meghallgatják kívánságainkat, s a karácsonyfán lógó díszek között majd a megfelelő álomautóhoz illő slusszkulcs is felbukkan. Mi tagadás, közös szerkesztőségi vacsoránkon arra a következtetésre jutottunk, hogy nincs is izgalmasabb az álmok szárnyalásánál, s ha már így van, miért is ne vonnánk be ebbe az élménybe Önöket is. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Noha egy autó birtoklása már-már természetes kiváltságnak tűnik, a gazdasági folyamatok és az infrastruktúra terhelhetőségének, fejleszthetőségének korlátai mégis arra engedek következtetni, hogy az egyéni közlekedés legnépszerűbb formája hosszútávon nem fenntartható. Talán nem állítunk valótlanságot azzal sem, hogy a gyártók kínálata nehezen alkalmazkodik a megváltozott igényekhez, aminek fizetőképes kereslet hiányában a meglévő járműpark öregedése a következménye. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Élesbe fordult a FUTÁR fantázianevű új BKK-s fejlesztés. A modern FUTÁR-t, vagyis Forgalomirányítási és Utas Tájékoztatási Rendszert múlt év decemberében kezdték tesztelni a szakemberek mozgó autóbuszon, és a tervek szerint 2013 tavaszára elkészül a végleges hálózat is. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Minden jel arra mutat, hogy a kormányzati nyomás, és az Európai Unió minden igyekezete ellenére sem lehet meghazudtolni az emberi ösztönt, ami jelenleg a társadalom kárára is szembe megy a józan ész megfontolásaival. Legalábbis erre utal az a németországi felmérés, ami a Duisburg-Essen Egyetem vezényletével a személygépjármű-állomány átlagos teljesítményszintjét vizsgálja. Az emelkedő üzemanyagárak és a magasabb adóterhek ellenére ugyanis egyre több paripa költözik a motorháztetők alá, hiszen a 2011-es adat a tavalyi évben két egységgel 137 lóerőre emelkedett.
140 lóerő még nem is tűnne soknak, de itt többről van szó..
Ez persze még nem is lenne meglepő, de amennyiben belegondolunk, hogy a teljes flotta mutatója egyetlen esztendő alatt növekedett ennyivel, bizony vonhatunk le következtetéseket arra vonatkozólag, hogy az „Autobahn” belső sávjaiban még inkább kiéleződik a harc. Mondanunk sem kell, hogy a személyautók piacán a helyi gyorsforgalmi utaktól eltekintve a teljesítmény utáni hajsza szinte értelmetlen, hiszen a mindennapokban jó, ha a tulajdonunkban lévő gépjárműveinkben rejlő képességek töredékét kamatoztatni tudjuk.
Erről nem szívesen mondanánk le, de ésszerűen gondolkodva ritkán mutathatja ki a foga fehérjét
Más kérdés, hogy a puszta számadatok sokszor ellentmondanak a tapasztalatoknak, hiszen tesztjeink alatt sem ritkán vonjuk le azt a következtetést, hogy a papírforma szerint erőteljes autók a valóságban még kehesnek, rugalmatlannak is bizonyulnak. A vásárlók mohósága azonban nem is az elégedetlenség számlájára írható, mint inkább az autóipar dübörgő marketinggépezetének sikerességét dicséri, hiszen a környezettudatosság eszméinek hangoztatásával már csak a kontrasztos sportosság igéi szólnak hangosabban.
Igaz, az autók a legkifinomultabb műszaki megoldásoknak köszönhetően egyre hatékonyabbak lesznek, azért az örök igazság élni fog, mely szerint a nagyobb teljesítményhez több bevitt energiára is szükség van, miközben az alternatív hajtóanyagokat hasznosító járművek egyelőre nem képesek felvenni a harcot füstölgő felmenőikkel.
Vajon meddig van helye az egyénileg birtokolt személyautóknak az utakon?
Noha a realitások talajára autórajongóként igencsak nehéz leereszkedni, az igazság mégis az, hogy a mobilitási igények növekedésével és a komfort iránti vágyak térnyerésével az egyéni közlekedés jelenlegi formájában lassan már csak az infrastruktúra fejlesztési korlátai miatt is megszűnik életképesnek lenni, azaz az ésszerűség érdekében a saját autó birtoklásának privilégiuma kényszerűen is luxuscikknek minősülhet.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Noha a majdani tulajdonosok java bizonyosan nem teszi majd ki hasonlóan kemény, hosszú és változatos próbatételnek a Land Rover termékét, a brit prémiumgyártó ezúttal látványos és romantikus próbatétellel bizonyítja az új Range Rover rátermettségét. A zászlóshajó egy stílusos Airstream lakókocsit húzott el Angliából. Add a comment