- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Rolls-Royce háza táján nem csak legenda, hogy a mérnökök élete csupa játék és mese. Fejlesztőként dolgozó barátunktól tudjuk ugyanis, hogy amíg egy BMW egy-egy alkatrészének fejlesztésére 1 euró jut, akkor az a brit márkánál legalább 10, magyarán a takaró gyakorlatilag addig ér, ameddig a konstruktőrök nyújtózkodnak, s a határtalan költségvetés bizony magán a végeredményen is meglátszik. Ezek után képzeljük el, hogy az új Wraith még a cégen belül is mindenből a legjobbat és csakis a legjobbat kapta! Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Miközben ezeket a sorokat körmöljük, már javában úton vagyunk a Genfi Autószalon kiállítótermébe, ahová tegnap délutáni kiérkezésünkkor még lehetőségünk nyílt belopózni. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az Autó Pult rendszeres olvasói bizonyára még álmukból felriasztva is tudják, hogy március 5-én, azaz holnap nyitja meg kapuit a sajtó előtt a világ egyik legnevesebb és egyben legnemesebb autós rendezvénye, az évente megrendezésre kerülő nemzetközi Genfi Autószalon (a nagyközönség március 7-17 között látogathatja a kiállítást).
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Noha a fosszilis hajtóanyagok korának múlásával a jósok már évtizedek óta riogatnak minket, a pánikkal takarózó áremelések satujában a benzincsapok mégsem akarnak elapadni. Mindenesetre az biztosan borítékolható, hogy közlekedési szokásaink és mobilitási igényeink változóban vannak, s az a vállalkozás, amelyik a nem is olyan távoli jövőben gyógyírt talál a nagyvárosok zsúfoltságának, valamint bolygónk környezetterhelésének betegségeire, bizonyosan és végérvényesen leszámolhat konkurenseivel. Kézzelfogható csodának már ma is szemtanúi voltunk, de a mennybemenetelhez olyan alternatívákra van szükség, melyek széles körben képesek kifejteni a hatásukat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Mi, naiv földlakók szeretjük gyakran feltalálni azt a bizonyos spanyolviaszt – néha a közlekedésben is. Aki viszont rendszeresen kalandozik a veterán járművek lenyűgözően sokszínű, sokszor teljesen elfeledett világában, az hamar rájön, hogy a hatékony, tehát a gyorsaság, a kényelem és a biztonság mellett gazdaságos, valamint környezetbarát közlekedés igénye már eleink tudatában is markánsan jelen volt, csak a lépték volt más. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Noha az elnökök általában jól bevált luxusmárkákkal töltik fel az állami flották javát, az Egyesült Államokhoz hasonlóan Oroszország, pontosabban Vlagyimir Putyin sem szeretne német, francia vagy amerikai luxusmodelleket használni, a haza becsületét szem előtt tartva vérbeli orosz limuzint látna szívesen. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Bizonyítékul arra, hogy a szabálysértési bírságok az érintettek lehetőségeihez mérten aránytalanul magas szinten kerültek megállapításra, a bíróságok és a büntetés-végrehajtási intézetek terhelése igencsak megugrott. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Pagani is gőzerővel készül a március első hetében kezdődő Genfi Autószalonra, s ennek alkalmából ízelítő videót tett közzé a gyártó, amelynek értelmében valami igazán különleges meglepetésre számíthatunk az egyedi modelljeiről ismert márkától. Ezúttal nem szupergyors autó, hanem prémium hangrendszer készült az olaszok műhelyében. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Mi tette legendává az ausztrál motorsport fenegyerekét, Dick Johnson-t? Az úriember színes egyénisége, a számtalan filmbe illő sztori, és híres győzelmei miatt vált felejthetetlen ikonná, ám volt egy típus, ami pótolhatatlan láncszemként fogja össze Dick sikertörténetét. Nem kétség, a Ford Falcon XD/XE-k nélkül Queensland sportcsillaga biztos nem írta volna be magát ilyen nagy betűkkel az ausztrál motorsport történelemkönyvébe. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A márka- és típuselnevezéseket övező viták és perek burjánzása már nem okoz meglepetéseket, hiszen nemrégiben éppen a Kia és a kínai Qoros képviselői járultak a bíróság színe elé, hogy megvitassák a koreaiak limuzinjának keresztelőjét. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Gyermek- és ifjúkorom emléke lebeg előttem: bőszen lapozom fel a postaládából frissen kihámozott, izgatottan várt autós újságot, hogy illatából nagyot szippantsak és első körben a képaláírásokkal, majd később a részletekbe merülve a magvas tesztekkel elégítsem ki a vágyott információ iránti éhségemet. S bizony, akkoriban még nem egyszer fordult elő, hogy kőkemény kritika zúzta porrá egy típus hírnevét. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sípos Zsuzsanna
Henrik Fisker nem kis személyiség az autóiparban, hiszen többek között olyan típusok megszületése köthető a nevéhez, mint az Aston Martin DB9 és V8 Vantage, a BMW Z8, a Tesla Model S, az Artega sportautója, s végezetül saját szíve csücske, a Fisker Karma. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
A BMW hírnevét kezdetben repülőgépmotorjainak köszönhette, hisz míg a Daimler a komplikált feltöltéses rendszerekkel próbálkozott, a bajor propelleres márkának 1917-re sikerült olyan karburátort fejlesztenie az ’IIIa’ típusú soros hathengeres, akkoriban igen magas, 6,4:1-es kompressziójú erőforrásához, melyet a repülési magasságtól függően lehetetett szabályozni. Így a repülők keverékképzése ritkább levegőben is hatékonyan működött, vagyis a pilótáknak nem kellett tartaniuk az addig nagy magasságban bekövetkező drasztikus teljesítménycsökkenéstől. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Mielőtt Ferdinand Piëch úgy döntött volna, hogy a Bugattival vesz revansot a Porsche családon, a márkát a Lotus mellett egy olasz vállalkozó, Romano Artioli birtokolta, aki még 1987-ben vásárolta meg a névhasználat jogait. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A brit Top Gear és annak különböző adaptációinak forgatásáról egyvalami ismeretes: nincs az a pénz vagy akadály, ami a szórakoztatás útjába állhatna. Így fordulhat elő, hogy egy sérült Koenigsegg, vagy éppen egy falhoz csapott Porsche csak járulékos veszteségnek tekinthető, miközben a lenyűgöző felvételekről olyan technikai arzenál gondoskodik, amit talán még Hollywood is csak csodálkozva figyelne. Add a comment