A Rolls-Royce háza táján nem csak legenda, hogy a mérnökök élete csupa játék és mese. Fejlesztőként dolgozó barátunktól tudjuk ugyanis, hogy amíg egy BMW egy-egy alkatrészének fejlesztésére 1 euró jut, akkor az a brit márkánál legalább 10, magyarán a takaró gyakorlatilag addig ér, ameddig a konstruktőrök nyújtózkodnak, s a határtalan költségvetés bizony magán a végeredményen is meglátszik. Ezek után képzeljük el, hogy az új Wraith még a cégen belül is mindenből a legjobbat és csakis a legjobbat kapta! Add a comment

Miközben ezeket a sorokat körmöljük, már javában úton vagyunk a Genfi Autószalon kiállítótermébe, ahová tegnap délutáni kiérkezésünkkor még lehetőségünk nyílt belopózni. Add a comment

Az Autó Pult rendszeres olvasói bizonyára még álmukból felriasztva is tudják, hogy március 5-én, azaz holnap nyitja meg kapuit a sajtó előtt a világ egyik legnevesebb és egyben legnemesebb autós rendezvénye, az évente megrendezésre kerülő nemzetközi Genfi Autószalon (a nagyközönség március 7-17 között látogathatja a kiállítást).

Add a comment

Noha a fosszilis hajtóanyagok korának múlásával a jósok már évtizedek óta riogatnak minket, a pánikkal takarózó áremelések satujában a benzincsapok mégsem akarnak elapadni. Mindenesetre az biztosan borítékolható, hogy közlekedési szokásaink és mobilitási igényeink változóban vannak, s az a vállalkozás, amelyik a nem is olyan távoli jövőben gyógyírt talál a nagyvárosok zsúfoltságának, valamint bolygónk környezetterhelésének betegségeire, bizonyosan és végérvényesen leszámolhat konkurenseivel. Kézzelfogható csodának már ma is szemtanúi voltunk, de a mennybemenetelhez olyan alternatívákra van szükség, melyek széles körben képesek kifejteni a hatásukat. Add a comment

Mi, naiv földlakók szeretjük gyakran feltalálni azt a bizonyos spanyolviaszt – néha a közlekedésben is. Aki viszont rendszeresen kalandozik a veterán járművek lenyűgözően sokszínű, sokszor teljesen elfeledett világában, az hamar rájön, hogy a hatékony, tehát a gyorsaság, a kényelem és a biztonság mellett gazdaságos, valamint környezetbarát közlekedés igénye már eleink tudatában is markánsan jelen volt, csak a lépték volt más. Add a comment

Noha az elnökök általában jól bevált luxusmárkákkal töltik fel az állami flották javát, az Egyesült Államokhoz hasonlóan Oroszország, pontosabban Vlagyimir Putyin sem szeretne német, francia vagy amerikai luxusmodelleket használni, a haza becsületét szem előtt tartva vérbeli orosz limuzint látna szívesen. Add a comment

Bizonyítékul arra, hogy a szabálysértési bírságok az érintettek lehetőségeihez mérten aránytalanul magas szinten kerültek megállapításra, a bíróságok és a büntetés-végrehajtási intézetek terhelése igencsak megugrott. Add a comment

A Pagani is gőzerővel készül a március első hetében kezdődő Genfi Autószalonra, s ennek alkalmából ízelítő videót tett közzé a gyártó, amelynek értelmében valami igazán különleges meglepetésre számíthatunk az egyedi modelljeiről ismert márkától. Ezúttal nem szupergyors autó, hanem prémium hangrendszer készült az olaszok műhelyében. Add a comment

Mi tette legendává az ausztrál motorsport fenegyerekét, Dick Johnson-t? Az úriember színes egyénisége, a számtalan filmbe illő sztori, és híres győzelmei miatt vált felejthetetlen ikonná, ám volt egy típus, ami pótolhatatlan láncszemként fogja össze Dick sikertörténetét. Nem kétség, a Ford Falcon XD/XE-k nélkül Queensland sportcsillaga biztos nem írta volna be magát ilyen nagy betűkkel az ausztrál motorsport történelemkönyvébe. Add a comment

A márka- és típuselnevezéseket övező viták és perek burjánzása már nem okoz meglepetéseket, hiszen nemrégiben éppen a Kia és a kínai Qoros képviselői járultak a bíróság színe elé, hogy megvitassák a koreaiak limuzinjának keresztelőjét. Add a comment

Gyermek- és ifjúkorom emléke lebeg előttem: bőszen lapozom fel a postaládából frissen kihámozott, izgatottan várt autós újságot, hogy illatából nagyot szippantsak és első körben a képaláírásokkal, majd később a részletekbe merülve a magvas tesztekkel elégítsem ki a vágyott információ iránti éhségemet. S bizony, akkoriban még nem egyszer fordult elő, hogy kőkemény kritika zúzta porrá egy típus hírnevét. Add a comment

Henrik Fisker nem kis személyiség az autóiparban, hiszen többek között olyan típusok megszületése köthető a nevéhez, mint az Aston Martin DB9 és V8 Vantage, a BMW Z8, a Tesla Model S, az Artega sportautója, s végezetül saját szíve csücske, a Fisker Karma. Add a comment

A BMW hírnevét kezdetben repülőgépmotorjainak köszönhette, hisz míg a Daimler a komplikált feltöltéses rendszerekkel próbálkozott, a bajor propelleres márkának 1917-re sikerült olyan karburátort fejlesztenie az ’IIIa’ típusú soros hathengeres, akkoriban igen magas, 6,4:1-es kompressziójú erőforrásához, melyet a repülési magasságtól függően lehetetett szabályozni. Így a repülők keverékképzése ritkább levegőben is hatékonyan működött, vagyis a pilótáknak nem kellett tartaniuk az addig nagy magasságban bekövetkező drasztikus teljesítménycsökkenéstől. Add a comment

Mielőtt Ferdinand Piëch úgy döntött volna, hogy a Bugattival vesz revansot a Porsche családon, a márkát a Lotus mellett egy olasz vállalkozó, Romano Artioli birtokolta, aki még 1987-ben vásárolta meg a névhasználat jogait. Add a comment

A brit Top Gear és annak különböző adaptációinak forgatásáról egyvalami ismeretes: nincs az a pénz vagy akadály, ami a szórakoztatás útjába állhatna. Így fordulhat elő, hogy egy sérült Koenigsegg, vagy éppen egy falhoz csapott Porsche csak járulékos veszteségnek tekinthető, miközben a lenyűgöző felvételekről olyan technikai arzenál gondoskodik, amit talán még Hollywood is csak csodálkozva figyelne. Add a comment