Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Rolls-Royce háza táján nem csak legenda, hogy a mérnökök élete csupa játék és mese. Fejlesztőként dolgozó barátunktól tudjuk ugyanis, hogy amíg egy BMW egy-egy alkatrészének fejlesztésére 1 euró jut, akkor az a brit márkánál legalább 10, magyarán a takaró gyakorlatilag addig ér, ameddig a konstruktőrök nyújtózkodnak, s a határtalan költségvetés bizony magán a végeredményen is meglátszik. Ezek után képzeljük el, hogy az új Wraith még a cégen belül is mindenből a legjobbat és csakis a legjobbat kapta!

A 'Fastback' sziluett új a Rolls háza táján - élőben nagyobb, laposabb és nemesebb mint gondolnánk

Noha az újdonság a Ghost alapjaira építkezik, tengelytávolsága 18 centiméterrel lett kurtább, igaz a 3,11 méteres érték ezzel együtt sem fog szűkösségről árulkodni. Az agilitást a futómű finomhangolása is segíti, így például a hátsó tengely fesztávolsága 2,5 centiméterrel lett szélesebb, de a konstrukció velejét mégiscsak a változtatható karakterisztikájú légrugók és az adaptív lengéscsillapítók adják.

Nem sofőrös autó, de hátul is ízig-vérig RollsNem szabad hát meglepődni, amikor a szedános formáit levetkőző légvonalas kupé a kanyarokban is elhúz mellettünk. Mindenesetre a tervezők fantáziája hasonlóan szabadon szárnyalhatott, igaz, a szögletes orr és a Bentley Continentalhoz hasonlítható „Fastback” tetővonal sziluettje némi kontrasztot képez. Noha az 5,27 méter hosszú Wraith C-oszlopa mögött ezúttal is lehetőség nyílik utasként is elrejtőzni, az új modell egyértelműen vezetőközpontú autónak készült, s bizony a 6,6 literes V12-es motor 632 tagú ménese nem is adhat okot a panaszkodásra. A teljesítmény azonban annak ellenére is bagatell jellemző, hogy a Wraith a márka történelmének rekordere,  rugalmasságban és a nagy tömeg repítésekor mégis a nyomatéké a főszerep, úgyhogy tessék erősen megkapaszkodni: 1500-as fordulattól hegyomlásnyi 880 Nm tépi az abroncsokat.

Nem sofőrös autó, de hátul is ízig-vérig RollsNem szabad hát meglepődni, amikor a szedános formáit levetkőző légvonalas kupé a kanyarokban is elhúz mellettünk. Mindenesetre a tervezők fantáziája hasonlóan szabadon szárnyalhatott, igaz, a szögletes orr és a Bentley Continentalhoz hasonlítható „Fastback” tetővonal sziluettje némi kontrasztot képez. Noha az 5,27 méter hosszú Wraith C-oszlopa mögött ezúttal is lehetőség nyílik utasként is elrejtőzni, az új modell egyértelműen vezetőközpontú autónak készült, s bizony a 6,6 literes V12-es motor 632 tagú ménese nem is adhat okot a panaszkodásra. A teljesítmény azonban annak ellenére is bagatell jellemző, hogy a Wraith a márka történelmének rekordere,  rugalmasságban és a nagy tömeg repítésekor mégis a nyomatéké a főszerep, úgyhogy tessék erősen megkapaszkodni: 1500-as fordulattól hegyomlásnyi 880 Nm tépi az abroncsokat.

Teljesítmény: elegendő...

Korábban ezeket az adatokat nem is publikálta a Rolls, mondván, hogy minden „elegendő”, s ilyen tekintetben valóban felesleges is a számháború hadüzenete. Mindenesetre a 2,3 tonnás nagyvad 4,6 szekundum alatt teljesítené a nemességéhez nem is illő 100-as sprintet, s a flúgos futam csak az elektronikusan korlátozott 250 km/órás felső határértéknél ér véget. A fogyasztás pedzegetése már végképp illetlenség, de a gyáriak örökké optimista adatai 14 literes vegyes étvágyat ígérnek, míg városban ’szerény’ 21 litert küld túlvilágra minden kísértetek szelleme.

A patinás felszín csúcstechnikát leplez

A spórolásban egyébként a ZF nyolcfokozatú automataváltójának is szerepe van, ami a típus lemezei alatt minden korábbinál jobban informált, ugyanis az optimális váltások megítéléséhez még a navigációs rendszertől is kap bemenő adatokat (például, hogy egy kanyarkombináció első ívét követő rövid egyenesben nem szükséges felváltani) – zseniális.

Primitívnek tűnik, de csak hagyománytisztelőAmi az utasteret illeti, ott a luxus burjánzása olyan mértéket ölt, hogy a tulajdonosok vélhetően maguk sem tudják majd megfelelően értékelni, mivel is állnak szemben: hosszú napokon át válogatott bőr kárpitok, a világ túlvégéről származó, végtelen folyókon leúsztatott fa alapanyagokból készült borítások a legtapasztaltabb kézműves mesterek tálalásában. Az olyan ordítóan finom megoldásokhoz, mint például a klímakonzol hagyományos kezelőszervei a háttérben csúcstechnológia társul, legyen szó multimédiás központi rendszerről, okostelefonok kompatibilitásáról, vagy éppen intelligens asszisztens berendezésekről.

A patinás felszín csúcstechnikát leplez

A spórolásban egyébként a ZF nyolcfokozatú automataváltójának is szerepe van, ami a típus lemezei alatt minden korábbinál jobban informált, ugyanis az optimális váltások megítéléséhez még a navigációs rendszertől is kap bemenő adatokat (például, hogy egy kanyarkombináció első ívét követő rövid egyenesben nem szükséges felváltani) – zseniális.

Primitívnek tűnik, de csak hagyománytisztelőAmi az utasteret illeti, ott a luxus burjánzása olyan mértéket ölt, hogy a tulajdonosok vélhetően maguk sem tudják majd megfelelően értékelni, mivel is állnak szemben: hosszú napokon át válogatott bőr kárpitok, a világ túlvégéről származó, végtelen folyókon leúsztatott fa alapanyagokból készült borítások a legtapasztaltabb kézműves mesterek tálalásában. Az olyan ordítóan finom megoldásokhoz, mint például a klímakonzol hagyományos kezelőszervei a háttérben csúcstechnológia társul, legyen szó multimédiás központi rendszerről, okostelefonok kompatibilitásáról, vagy éppen intelligens asszisztens berendezésekről.

Az árnak csak a csillagos ég szabhat korlátokat

És az ár? A kérdés önmagában is derogál a forgalmazóknak, s kívánságoktól függően bizonyára csak a csillagos ég adhatna választ, de eltévedt verebek nagyságrendileg 70-75 millió forintnak megfelelő belépőről csiripelnek – ennyi szépségért ez valójában csak aprópénz.