Toyota Corolla Furia Concept néven mutatta meg a Detroiti Autószalonon a japán márka a nemrégiben megújult formanyelvében rejlő további lehetőségeket. Milyen lenne a Corolla, ha a formatervezők fellázadnának és elfoglalnák a teljes főhadiszállást? Íme.
Toyota Corolla Furia Concept néven mutatta meg a Detroiti Autószalonon a japán márka a nemrégiben megújult formanyelvében rejlő további lehetőségeket. Milyen lenne a Corolla, ha a formatervezők fellázadnának és elfoglalnák a teljes főhadiszállást? Íme.
Izgalmakkal telítve - galériaA Toyota élesedik, noha csak formailag: jól bizonyítja ezt az Auris új generációja, amelyet menetpróbánk tanulsága szerint is a józan megbízhatóság és a kis lépésekben történő előrehaladás szempontjából fejlesztettek – ám jól tudjuk, hogy ez a szemlélet tartós értéket, ezáltal pedig lefaragott költségeket is szül. Abba nem mennénk most bele, hogy melyik gyártó milyen filozófiája hangzik ígéretesebben, végtére ezúttal a japánok költeménye nem az agynak, hanem inkább a szívnek szól.
A szénszál is csak itt köszön be - galériaA Corolla Furia tanulmány már az új szedán generációt vetíti előre, ám egyértelmű, hogy sokkal-sokkal kevesebb drámára számíthatunk, mire a koncepció eljut a sorozatgyártásig. A forma szubjektív dolog, így ezúttal sem foglalunk egyértelmű állást, ám annyi kijelenthető, hogy a detroiti négykerekű esetében ügyesen futottak a ceruzák.
Lehetetlent pedig nem alkottak: nyilván a 19 colos kerekek és a költséges világítótestek átformálásra szorulnak, de a tanulmány 4,62 méteres hossza, 1,805 méteres szélessége és 1,425 méteres magassága teljesen megvalósítható dimenziókat sejtet, miközben a 2700 mm-es tengelytáv 10 centis gyarapodást jelent a jelenleg futó generációhoz képest.
Hogy az új generáció ténylegesen megvalósuló példányát először mikor pillantjuk meg, azt továbbra is nyitott kérdésként kezeli a márka, ám annyi biztos, hogy egy évnél többet erre sem kell várnunk.