Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Hyundai mára már a legnagyobbak közé nőtt fel, legyen szó eladásokról, mindőségről vagy a modellpaletta erejéről, ráadásul a modern köntösbe öltöztetett kínálat formatervét sem érheti panasz. Viszont aki haladni akar, annak ki kell használnia a változás szelét és ezt a Hyundai sem teszi másképp, a jövőben megjelő modellek formai irányát és a fontosabb mérföldköveket a Genesis HDC-14 szedánnal jelölik ki.

Erőteljes formatervvel jelöli ki az utat a Hyundai - galériaPersze a legfontosabb út, amely megnyílik előttünk a látványos tanulmányautó által, az a 2014-es Genesis szedánhoz vezet, amely a későbbiekben a felső-középkategóriában veti meg lábát. A koncepción természetesen a karakteres, éles vonalak, a markáns formák vonzzák legjobban a tekintetet, így például az orrot uraló ötös osztású hűtőmaszk vagy a kristályszerű fényszórók, de nem mehetünk el szó nélkül az egyetlen zsanérra függesztet hátsó ajtó mellett sem, amely a könnyebb bejutás jegyében ezúttal hátrafele nyílik.

Természetesen a szokatlan megoldások java a szériaéretté válás folyamatában minden bizonnyal elveszik, így kész modellen visszafogottabb hűtőmaszk és konvencionális ajtónyitás szerepel majd várhatóan, de a formák java és maga a stílus marad.

A tanulmány egyébként jól reprezentálja a Hyundai prémium irányú törekvését is, elég csak a finom bőrrel igényesen leburkolt felületekre vagy az ízlésesen elhelyezett fabetétekre nézni, ám a látványos háromdimenziós felületeket is csupán a koncepció tudhatja magáénak.

Hangsúly a részleteken - galéria"A HDC-14-et úgy állítottuk össze, hogy az egy prémium-sport négyajtós kupé megfelelője legyen. Ugyan a könnyed és légies sziluett nem a legáramvonalasabb, de az áramlások szempontjából precíz illesztések és a felület minősége magában hordozza a természetesség érzetét" - mondta Christopher Chapman, a Hyundai észak-amerikai formatervezői csapatának vezetője.

Az amerikai igényekhez igazodva a motorháztető alatt V8-as erőforrás mordul fel, a Tau névre keresztelt ötliteres nyolchengeres közvetlen befecskendezéssel és kétoldali változó szelepvezérléssel rendelkezik, a nyomatékot pedig nyolcfokozatú automataváltó közvetíti a hátsó kerekekhez.

A technika hadszínteréről mindemellett olyan különlegességek érkeztek, mint a bizonyos funkciók tekintettel vagy gesztusokkal történő vezérlése, illetve az intuitív felhasználó felület próbál segíteni abban, hogy a sofőr szeme mindig az úton legyen. A HCD-14 továbbá azt is jelzi, hogy a koreaiak a prémium szegmenshez elengedhetetlennek tartják a hátsókerékhajtást, így nagy valószínűséggel erről a jövőben sem kell lemondanunk.