Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Detroiti Autószalonon nem akármilyen érdekességgel lepte meg a Cadillac rajongóit: a mérnökök a nemrégiben általunk is tesztelt Chevrolet Volt / Opel Ampera párost alapul véve boszorkánykonyhájukban egy ígéretes elektromos kupét kotyvasztottak, amely egyelőre csupán előzetes formában szellőztette meg magát, ám az illetékesek szerint már nagyon közel áll a szériaállapothoz, és ha minden jól megy, gyártása akár az idei év végén elkezdődhet.

A dögös ELR alapját a Volt/Ampera páros adjaAz ELR névre keresztelt típus a 2009-ben leleplezett Converj tanulmány szellemét viszi tovább. A fent megnevezett ’elektromos párostól’ örökölt padlólemezbe a jól ismert T-alakú, 16,5 kWh-s lítium-ionos akkucsomag került integrálásra, amely a gyári információk szerint teljes feltöltést követően 56 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít. Az autó közepén 1,6 méter hosszan végighúzódó ’akkumulátorpakk’ különben nem kevesebb, mint 198 kilogrammot nyom a mérlegen, és tapasztalataink szerint teljes feltöltése otthoni hálózatról közel 6 órát vesz igénybe. Az akkumulátorra a gyártó 8 éves/100 ezer kilométeres garanciát fog vállalni.

Amennyiben lemerültek az akkumulátorok, az ELR esetében sem kell megijednünk, ugyanis egy aggregátor-funkciót betöltő 1,4 literes négyhengeres benzinmotor szükség esetén azon munkálkodik, hogy visszatöltse az akkumulátorokat. A benzinesről egyelőre nem láttak részletesebb információk napvilágot, de elképzelhető, Nem lesz olcsó, de vezetni élvezet lesz - galériahogy az Amperában is látott 87 lóerős Ecotec egységet köszönhetjük vissza a Cadillac-ben, bár nincs kizárva, hogy feljebbtornázták a mérnökök a motor teljesítményét. Vegyes használatban különben hosszú távon 4-5 liter közötti átlagfogyasztással számolhatnak.

Az Ampera/Volt párossal összehasonlított jelentősen kisebb hatótávolságban a lényegesen nagyobb teljesítmény a ludas: miközben a Cadillac testvéreiben egy 150 lóerős villanymotor dolgozik, a sportos ELR 210 lóerőt teljesít (370 helyett 400 Nm-es csúcsnyomatékkal), aminek köszönhetően az amerikai kupé 9 szekundum helyett 8 másodperc körül teljesítheti a 0-100 km/h-s sprintidőt.

Az élvezetesebb vezethetőségről és a jobb tapadásról elöl az Opeltől származó HiPer Strut nevű függőcsapszeges felfüggesztés gondoskodik, ám a helyrabló akkumulátorok miatt egy igényesebb többlengőkaros hátsó futómű helyett a leendő vásárlóknak be kell érniük az egyszerűbb csatolt lengőkaros megoldással, ám a rendszert a fejlesztők az Opel Astránál látott és bizonyított Watt-kitámasztással (keresztrúddal) fejelték meg.

Az utasokat tejben-vajban füröszti az ELRAz ELR utastere 2+2 személyes kialakítást kapott, a hírek szerint pedig modern korunk fejlett vívmányai közül minden fontos biztonságtechnikai és kényelmi felszereltséget megtalálunk majd az autóban – persze az amerikaias ’giccses’ fények/’showelemek’ sem hiányozhatnak. Ahogy fentebb említettük, még az idei év végén megkezdődhet az ELR szériagyártása, európai forgalmazásról pedig ugyan még nincs hír, de nagy valószínűséggel az öreg kontinensen is megvásárolható lesz az innovatív kupé.