Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Detroitban nem csupán a V8-asok hördültek fel a minap, hanem a tisztább hajtásláncok is megmutatták erejüket. A CrossBlue személyében a Volkswagen olyan dízel-hibrid hajtáslánccal felvértezett hobbiterepjárót mutat be, amely esetében a konnektorról való tankolásról sem kell lemondanunk.

A formaterven és magán a koncepción ugyancsak jól érződik a tengerentúli életforma szele, ami nem is csoda, hiszen a wolfsburgi szakemberek kifejezetten az amerikai igényekre szabták az autót, amely egyébként akár a Touareg potenciális utódjaként is aposztrofálható.

A tanulmányautót praktikusan a Volkswagen moduláris MQB platformjára építették, ezen alapszik példának okáért a Golf VII is, ám az SUV annál nagyobbra sikerült: hossza 4986 mm hosszú, 2014 mm széles és 1732 mm magas.

Noha a koncepció egyelőre 2+2+2, azaz hatülésesként mutatkozott be, a gyártó közleménye szerint a gyártáskész verzióban a szokványosabb elrendezésű ülések szerepelnek majd, így hét főnek juthat elegendő hely a VW újdonságában.

Ami azonban ennél is fontosabb, az a lemezek alatt rejlő technika, ugyanis a PSA-konszern után szabadon immáron a Volkswagen is kacérkodik a dízel-elektromos hajtással, ám úgy tűnik, a németek okosabban oldják meg a problémát. A 190 lóerőt tudó TDI mellé 54 lovas villanymotor került előre, illetve egy 114 lóerős hátra. A váltásokat duplakuplungos DSG automata végzi, s akár teljesen elektromos összkerékhajtás is rendelkezésre állhat az igényeknek megfelelően.

A konnektorról is tölthető akkumlátorok 9,8 kWh-s kapacitással bírnak, tele töltéssel pedig 22,5 km megtételére képes velük a VW CrossBlue, a teljes hatótávolság pedig a gyártó ígérete szerint ezzel a hajtáslánccal 1024 km-re nyúlik. A combos dízel-elektromos hajtáslánc 7,5 szekundum körüli 0-100-as sprintre képes, a végsebesség pedig 204 km/h, de csupán a villanymotorkkal is képes az autó 121 km/h elérésére, azonban efölött már szükséges a TDI beindítása.