Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Detroiti Autószalonon még egy fokkal közelebb került a szériagyártáshoz a Honda sportautójának utódja. Az Acura név alatt futó koncepció már valóban azt látszik igazolni, hogy folytatódhat a történet - de örülhetünk, ha a meséből 2015-ig valóság válik.

Gúnyos vigyor: hoztam is, meg nem is - galériaAkár magunkat is ismételhetjük a tavalyi Detroiti Autószalonról: „a Honda már régóta ördögi játékot űz a rajongókkal, hiszen a japánok a várva-várt sportautó ígéretével egyre-másra húzzák el előttünk a mézesmadzagot, ami aztán rendre el is szakad egy ponton. A Detroitban bemutatott NSX koncepció azonban minden hivatalos forrás szerint a sorozatgyártás felé vezető úton jár, s legkésőbb 2015-ben állítólag már a kereskedésekben kelleti magát.

A középmotoros sportautóban ezúttal is egy közvetlen befecskendezéses V6-os erőforrás teljesít szolgálatot, ami már önmagában elegendő lehetne arra, hogy a könnyűépítésű kupéval a mennyekben érezzük magunkat, azonban ezúttal a képletben három elektromotor is szerepel, melyek hatása ismert a végeredményben. Két agymotor az első tengely kerekeit hajtja, míg a harmadik villanyos egység a hátsó tengelyre szabaduló VTEC V6-os munkáját segíti, ami az összkerékhajtású - hangzatosan „Super Handling All Wheel Drive” (SH-AWD) névre keresztelt – hajtáslánc révén végül öt másodpercen belüli sprintidőt, és minden korábbinál közvetlenebb irányíthatóságot szavatol.” A váltásról egy teljesen új, duplakuplungos szerkezet gondoskodik majd.

Hibrid, összkerekes, automata - a jövő szelével jön. Lassan.Mi változott az azóta eltelt egy év alatt? A külső kialakítás terén nem sok, ám a hivatalos nyilatkozatok szerint ezek a formák már gyártás-, azaz szériaérettebbek. Ráadásként már a belső térbe is bekukkanthatunk, amely az „ember és a gép közti szinergiára” fókuszál. A tervezők az előd kedvelt tulajdonságait igyekeztek ide is átültetni: kivételesen jó át- és kiláthatóság, valamint különlegesen jó vezetési pozíció. Ehhez jön egy letisztult vezérlési rendszer, amely lehetővé teszi a sofőrnek, hogy a legszükségesebbre koncentráljon: a vezetésre.

Képzeletben már be is ülhetünk

Belül is kellően kívánatos - galériaMiközben a hangzatos marketing szövegek repkednek, mindenki csak egy dologra gondol: mikor válik majd lehetségessé, hogy az ígéreteket megtapasztalhassa? A nagy blamázs, hogy ezt még sem mi, s valószínűleg a Honda/Acura illetékesei sem tudják. Csak annyit erősítettek meg, hogy az amerikai piacra az ohiói gyár készíti majd a modelleket, míg Európába Japánból érkezik majd a mindenes sportautó. Viszlát a jövő évi Detroiti Autószalonon, akkor majd többet tudunk! – integet lelkesen a japán mérnökök hada.