- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Jól számoltak azok az iparági szakértők, akik már 2019 végén azt jósolták, hogy 2020 a Toyota, és prémium márkája, a Lexus éve lehet. Az elmúlt fél évtizedben világszintű, európai és magyarországi értékesítéseit és piaci részesedését egyaránt folyamatosan növelő japán autógyártó ugyanis a kiterjedt hibrid palettája révén nyerő helyzetből várta a tavalyi évet. A Toyota ugyanis 2020-ban 14008 új autó értékesítésével, 15,8%-os értékesítés bővülést és 12,3%-os piaci részesedést (3,8 százalékpontos növekedés) elérve végzett az első helyen az egyébiránt 20,6 százalékkal visszaeső kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. A 684 új autót értékesítő Lexus ugyan 7,7%-al kevesebb autót adott el a kivonásokkal tisztított hazai újautó piacon mint 2019-ben, piaci részesedését azonban még így is 0,1 százalékponttal, 0,6%-ra tudta növelni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Bentley azon kevés autómárkák közé tartozik, amely a 2020-as esztendőben tovább tudta fokozni globális értékesítését. A koronavírus a jelek szerint nincs feltétlenül hatással a luxusszektorra, amelyet a brit márka 2019-hez viszonyított két százalékos növekedése is jelez.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Lezártuk a 2020-as évet, vele pedig elkezdtek az első statisztikák is megérkezni az elmúlt esztendőről. Az elektromos autók felfutása a jövő szempontjából meglehetősen fontos adat, igaz, ezt a különböző állami támogatások és a továbbra is szűk (de egyre bővülő) paletta azért alaposan torzítja. Mindenesetre villanyautó szempontjából tavaly a Volkswagen bizonyult a legnépszerűbb márkának, a Kia e-Niro pedig a legnépszerűbb típusnak hazánkban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Évek óta ígérik, az autós társadalom szinte epekedve várta, mégis egyre távolabbinak tűnt mindeddig a Wankel-motortechnológia visszatérése. A Mazda azonban, úgy tűnik, nem üres szavakat hintett el az évek során, hiszen ezúttal már hivatalos közleményben is igazolta, hogy a bolygódugattyús erőforrás ismét szót kér magának.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A Kia Soul tavaly lépett a harmadik generációba - a karakteres alapformák megmaradtak, de a láthatóan értékesebb külső megjelenés mellett a belbecs is óriásit fejlődött. A modell egy ideje már elérhető volt a tengerentúlon hagyományos hajtásláncokkal is, ám az elektromos autók terén itthon piacvezető márka nem hazudtolta meg önmagát: Európába az e-Niróval közös elektromos technikával érkezett meg a Soul, egészen pontosan e-Soul, a típus pedig már rendelhető is itthon.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Ki mondta, hogy a luxusautók gyártói nem környezettudatosak? A Bentley például a tavaly nyáron frissített Bentayga konnektoros hibrid változatával jelentkezett be. Nem kívánunk filozófiai fejtegetésekbe merülni a gyártó motivációját illetően, de tény: ez az első lépés azon az úton, aminek végén a crewe-iak kínálatában csak konnektoros hibridek és elektromos autók maradnak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Egy Wrangler és egy pickup találkozásának egyetlen szerencsés kimeneteleként nem is olyan régen bemutatkozott az új Jeep Gladiator, amely az amerikai terepjárós márka ikonikus modelljének formavilágát és terepképességeinek egy részét örökölve lett a platós munkagép műfaj legkülönlegesebb képviselője. Hogy mennyire különleges is, azt jól szemlélteti a tény, hogy akár a tetejétől is megszabadíthatjuk. Most pedig megkezdődött a hazai forgalmazása is... mondjuk az árakat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Már lassan három éve annak, hogy először találkozhattunk az Aspark Owl elnevezéssel. Azóta az elképesztő számokat felmutató próbálkozás valós, működő projektté nőtte ki magát, olyannyira, hogy a Japánban készülő villámgyors elektromos autót már ténylegesen meg lehet vásárolni - igaz, Európába csak 20 példány jut belőle.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A BMW úgy gondolja, hogy van értelme feljebb srófolni az M5 Competition 625 lóerős teljesítményét. A kisebb testvérekhez hasonlóan az M5 CS – vagyis Club Sport – kivitele is egyet jelent a még nagyobb erővel és a kisebb tömeggel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Véget ért az idei karácsony, és minden bizonnyal ezúttal is sok kisgyermek örvendett a szülőkkel együtt a fa alatt talált Hot Wheels kisautóknak. Azt viszont talán kevesen gondolnák, hogy némelyik igazán ritka apróság 40-50 millió forintos összegekért cserél gazdát a gyűjtők között.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Már rendelhető hazánkban az európai Ford Mustang vadonatúj csúcsváltozata. A Mach 1 a Performance csomagos Mustang GT-hez képest gyorsabb és izgalmasabb, igaz, ennek meg is van az ára.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Fordot könnyű szeretni: amellett, hogy a márka rendszeresen megajándékoz minket sportmodellekkel, az élményhajhász pickup kategóriájának is egyedülálló képviselőt adnak. Mióta pedig megtudtuk, hogy végre az érdekesebb Mustang változatokat is elhozzák Európába, csak még jobban dobog a szívünk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
WALL-E, Star Wars, Terminátor – ikonikus, széles körben ismert filmek, melyekben főszerepet vagy éppen fontos mellékszerepet játszanak a különböző robotok. Ezúttal a Volkswagen is épített egyet, a bemutatkozó videójából pedig nem tudunk nem a fenti trióra gondolni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Nem viccelt a Toyota, amikor a tavalyi Tokiói Autószalonon 2020 végére ígért elektromos autót. A fogadalomban még nem volt szó típusnévről, de most már arra is fény derült: a C+pod megjelölést kapta a szériagyártásba szánt verzió.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Az LEVC (London Electric Vehicle Company) bejelentette a magyar piacra történő belépését: a márkakereskedő a hazai Gablini cégcsoport lesz. A budapesti székhelyű vállalat teljes körű értékesítést és szerviztámogatástcbiztosít az LEVC TX taxi és TX Shuttle, valamint 2021 tavaszától a márka új, elektromos VN5 haszongépjármű modelljei számára.
Add a comment