A BMW-s alapok a szokottnál nagyobb rugalmasságot biztosítanak a GR Supra motorizáltságában, a Toyota pedig úgy döntött, hogy a Japánban már forgalmazott kétliteres változatot elérhetővé teszi Európában is: a japán-német sportkupé így lefelé nyit, az újdonság pedig hazánkban is rendelhető. A lépéssel minden eddiginél kedvezőbben lehet Suprához jutni, de ahogy mostanában az autóiparban lenni szokott, rossz hír is van.
Az igazi élménybomba persze a tesztünkben is jól szereplő háromliteres változat marad, viszont annak közel 21 milliós alapára a múlté: a 340 lóerős kiadás most már 22,76 milliótól elérhető, vagyis őt is utolérte az általános autóipari áremelés. Ha már szóba került, érdemes megemlíteni, hogy a hathengeres változat nem csak erősebb motort, de nagyobb fékeket, önzáró hátsó differenciálművet, 18 helyett 19-es kerekeket és jobb felszereltséget is kap, így nem csoda, hogy jóval drágább, mint az új alapváltozat, ami 17,565 milliótól elérhető.
200 darabos limitált szériával startol az európai forgalmazás
Utóbbi egyébként a BMW-nél 30i néven becézett hajtásláncot kapja meg, azaz a kétliteres, kettős megfúvású turbófeltöltővel lélegeztetett egység izmosabb kivitelét – kizárólag nyolcfokozatú automatával. 258 lóerő és 400 Nm nyomaték szavatolja, hogy a szerényebb hangaláfestés mellett a menettulajdonságok rendben legyenek, amit az 5,2 másodperces 0-100-as sprint és a 250 km/h-ra leszabályozott végsebesség is bizonyít.
Dinamikai tekintetben előnyben van a kisebb motor: közel 100 kilogrammal könnyebb, mint az üresen 1,5 tonnás 340 lóerős változat, miközben tengelyek közötti súlyelosztása is közelebb van az ideális 50:50-hez. Kár, hogy a sperrdiffi nincs a fedélzeten.
Közel egy mázsával könnyebb és a súlyelosztása is jobb - galéria
A felszereltségek egyébként nem variálhatók, csak feláras színek vannak az opciós listán. Az alapszín a sárga, amelyet 160 ezer forintért cserélhetünk vörösre, vagy 315 ezerért fehér, szürke, fekete vagy kék árnyalatra.
Belül nincs érdemi változás - galéria
Időközben a testvérmodell, a nyitható tetejű Z4 is drágult, de mivel ott jóval szerényebb az alapfelszereltség, így a BMW 15,338, valamint 19,512 millió forinttól elérhető - igaz, ugyanúgy felszerelve egyértelműen drágább. A tengerentúlon egyébként már bemutatkozott a hathengeres kiadás új változata, de elképzelhető, hogy a 388 lóerős verzió a károsanyag-kibocsátási előírások okán az európai piactól távol marad.