A BMW-vel közös alapokra épülő Toyota Supra jóformán alig érkezett meg a piacra és máris mechanikus értelemben teljes átdolgozást kapott. A négyhengeres változat premierje kapcsán egyelőre még csak Amerikában jelentették be az új háromliteres változatot, ami rengeteg dologban jobb az eddig árult típusnál.
Ez pedig hidegzuhanyként érheti azokat a vásárlókat, akik már megrendelték az autójukat. A megjelenésében változatlan újdonság háromliteres sorhatos turbómotorja ugyanis az eddigi 340 helyett rögtön 388 lóerő leadására képes. Persze sokan mondják (jogosan), hogy az eddigi Supra modellek teljesítménye is nagyobb volt a 340 lóerőnél, csakhogy itt mechanikus változások is vannak: teljesen új, igényesebb megvalósítású a leömlő, amely jobb hőháztartást biztosít és teljesen újak a dugattyúk is. Az új egység kompressziója 11,0:1-ről 10,2:1-re csökkent.
Itt változott a legtöbb dolog, méghozzá nem csak papíron vagy elektronikusan
Az eredmény: 388 lóerő 5800-tól 6500-ig és 500 Nm nyomaték 1800-tól 5000-ig. Ez azt jelenti, hogy felül nyomatékosabb és erősebb is az új erőforrás, amely az eddigi 4,3 helyett 4,1 másodperc alatt katapultálhatja 100 km/h-s sebességre a nyolcfokozatú bolygóműves automata váltóval szerelt hátsókerékhajtású sportkupét.
Nem csak egyenesben, kanyarban is gyorsabb az új változat
Nem ez az egyetlen változás: a futómű új alumínium segédkerete fokozza a merevséget, emellett pedig a mérnökök módosították a lengéscsillapítást és a futómű végpontjait is. A végeredmény még jobb kanyarstabilitás lett a kényelem változatlansága mellett. Emellett a kormányzást, az adaptív futóművet, a menetstabilizálót és az aktív differenciálművet is áthangolták, melynek eredményeképpen terhelésváltásnál is stabilabban viselkedik a modell.
Sajnos a fenti változásokat utólagosan nem lehet még felár ellenében sem beszerezni a már kiszállított Supra 3.0 modellekhez, így néhányan jogosan lehetnek morcosak – de tulajdonképpen a Toyota sosem ígérte, hogy nem fog változtatni a recepten.
Látványban a négyhengeres kiadás sem szerényebb
Persze jó kérdés, hogy az árakat ez mennyiben változtatja – a tengerentúlon egyébként júniustól már az átdolgozott háromliteres Suprát lehet megrendelni. Hamarosan viszont ez is kiderül: rövidesen megkezdődik ugyanis Európában is a négyhengeres változat forgalmazása, ezzel együtt pedig könnyen lehet, hogy a Toyota bejelenti a csúcsverzió átdolgozását is az öreg kontinensen.