Jól számoltak azok az iparági szakértők, akik már 2019 végén azt jósolták, hogy 2020 a Toyota, és prémium márkája, a Lexus éve lehet. Az elmúlt fél évtizedben világszintű, európai és magyarországi értékesítéseit és piaci részesedését egyaránt folyamatosan növelő japán autógyártó ugyanis a kiterjedt hibrid palettája révén nyerő helyzetből várta a tavalyi évet. A Toyota ugyanis 2020-ban 14008 új autó értékesítésével, 15,8%-os értékesítés bővülést és 12,3%-os piaci részesedést (3,8 százalékpontos növekedés) elérve végzett az első helyen az egyébiránt 20,6 százalékkal visszaeső kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. A 684 új autót értékesítő Lexus ugyan 7,7%-al kevesebb autót adott el a kivonásokkal tisztított hazai újautó piacon mint 2019-ben, piaci részesedését azonban még így is 0,1 százalékponttal, 0,6%-ra tudta növelni.

A teljes, még a később kivonásra kerülő autókat is figyelembe vevő piacon a Toyota 14579 új autó értékesítésével, 9,7%-os piaci részesedéssel  a harmadik helyen végzett a márkák rangsorában a Ford és a Suzuki mögött, a 700 darabot értékesítő Lexusszal együtt 15279 új autó eladásával még 2006-ban felállított történelmi rekordját is megdöntötte a két márka hazai értékesítéséért felelő Toyota Central Europe Kft.

A teljes számrangsorban a Suzuki vezet

Tekintettel azonban arra, hogy tavaly a hazánkban regisztrált autók mintegy 24%-a, azaz gyakorlatilag minden negyedik regisztrált új autó kivonásra került a forgalomból, érdemes megvizsgálni a valóban magyarországi forgalomban maradó autók számát mutató kivonásokkal tisztított újautó piacot is, ahol még ennél is jobban remekelt a Toyota: 14008 új autó értékesítésével, 12,3%-os piaci részesedést elérvel végzett az első helyen, magyarországi történetében először, úgy, hogy januárban megszerzett vezető pozícióját mindvégig megtartotta. A koronavírus járvány okozta általános piaci visszaesés ellenére, azzal szembe menve a Toyota az egyetlen autómárka volt a tíz legnépszerűbb autómárka között, aki növelni tudta eladásait 2020-ban a kivonásokkal tisztított újautó piacon. A magánvásárlók körében egyébiránt így 2020-ban a Toyota volt a második legkedveltebb márka 7001 új autó értékesítésével, éppen csak lemaradva az első helyről, míg a flottapiacon 7008 új autó értékesítésével a harmadik legnépszerűbb márkává lépet elő.

Haszongépjárművek között a Ford vitte el a pálmát

Ha külön-külön vizsgáljuk a személyautó és a kishaszongépjármű piacot, akkor előbbin a Toyota 12259 új autó értékesítésével zárt az első helyen, míg utóbbin 1749 új autó értékesítésével a harmadik helyen végzett. Haszongépjárművekben egyébként a Ford toronymagasan vezeti a hazai piacot, közel az egyharmadát zsebre téve, folyamatos pozitív tendenciát felmutatva.

Jövőre már konnektoros hibridet is kínál a Toyota - ilyen téren kissé lemaradásban van

A Toyota modellek egyébiránt szegmens szinten is remekeltek: a Hilux 38,5%-os, a Yaris 25,1%-os, a Corolla 24,5%-os míg a RAV4 21,9%-os szegmensrészesedéssel végzett kategóriája legkedveltebb autójaként, az Aygo 21,5%-os, a Proace Verso 17,3%-os, a Proace City Verso 16,8%-os, a C-HR 12,4%-os részesedéssel lett szegmense második legnépszerűbb modellje, a Land Cruiser pedig 15,2%-os részesedéssel végzett a harmadik helyen kategóriájában. A márka piacszerzési törekvései az erős és folyamatosan szélesedő palettával cél értek.