Felfrissült a Jaguar XF: belül különösen látványos változások történtek. Kissé karcsúbbá tett LED-es fényszórók és feketében is kérhető, egyébként krómozott gyémántmintás hűtőrács árulkodik azonnal a megújulásról. Meg persze a megváltozott modellpaletta, amely egyelőre csak négyhengeres motorokat tartalmaz.

Az utastér legfeltűnőbb újdonsága az 11,4 hüvelyk átlójú, nem mellesleg ívelt érintőképernyő. Az új Pivi rendszer intuitív használatot ígér, emellett szériában jár hozzá az Apple CarPlay / Android Auto funkció, továbbá a járművet minden oldaláról figyelő kamerarendszer is. A frissített modell sajátja továbbá a második felszereltségi szinttől a teljesen digitális műszercsoport, valamint a forgótárcsa helyére kerülő hagyományos előválasztó kar is.

Digitális műszerfalat, 11,4 hüvelykes érintőképernyőt és hagyományos előválasztókart hoz a frissítés

Hátsókerékhajtású lesz az egyszerűbb benzines hajtáslánc, ahol kerek 250 lóerőre, illetve 365 Nm nyomatékra képes a kétliteres turbós erőforrás. Összkerékhajtás esetén 300 lóerőre (és 400 Nm-re) húzzák fel nagyobb turbóval és alacsonyabb kompresszióval a négyhengerest, így a már gyengébb változatnál is tisztességes gyorsulási érték (6,9 másodperc 0-ról 100 km/h-ra) 6,1 másodpercre csökken. A 250 lóerős kivitel esetében kb. 17,3 milliós indulóárra számíthatunk, az izmosabb összkerekes kivitel 2,15 millió forinttal drágább.

A 16,84 millió forintos alapár viszont a kétliteres dízelmotorra vonatkozik, amely immár 48 V-os hibrid rendszerrel támogatva kerül az autóba. A 204 lóerős / 430 Nm-es sarokszámokkal rendelkező és 7,6 másodperces sprintidőre képes hátsókerékhajtású hajtásláncot 900 ezer forintért egészíthetjük ki összkerékhajtással.

Összkerékhajtás esetén 300 lóerőt tud a benzinmotor

Sajnos a hazai piacra így nem gyűrűzött be a brit Jaguar által ígért árcsökkentési kezdeményezés, igaz, a teljes piac árai jelentősen emelkedtek és emelkednek itthon, vagyis árakat tekintve is abszolút a középmezőnybe sorol be a felső-középkategóriás XF. Nem szabad megfeledkezni a kombi verzióról sem, amely egymilliós felár ellenében elérhető.

Az alapfelszereltség egyébként egészen gazdag, így az indulóár felett kb. egymillióval már egészen kellemes konfiguráció születhet, persze csak akkor, ha óvatosan válogatunk a tartalmas és helyenként egészen drága tételeket tartalmazó árlistáról. Árulkodó már az a tény is, hogy az indulóárat a leggazdagabb felszereltségi csomag esetén bő 3,5 millió forinttal fokozhatjuk, és akkor még a 800 ezres R-Dynamic pakkról nem is beszéltünk.

Karcsúbb lett a négy szegmensből áll LED-es lámpa

A megújult XF már rendelhető - és azért mi reméljük, hogy nem maradunk V6-os és V8-as változatok nélkül sem.