Nem véletlenül kezdték el zászlóshajóként emlegetni (a német) prémiumgyártók legnagyobb limuzinjait: a mára kissé túlhordott kifejezés ugyancsak jól foglalja össze az S-osztályos Mercedes-Benz lényegét. A modell hagyományosan a gyártó által birtokolt tudás legjavát hordozza; olyan előremutató megoldásokkal vértezik fel, amik majd csak évekkel később szivárognak le a kisebb modellek közé.

Ezúttal mégis más lenne a helyzet? Az MBUX Hyperscreen a vállalat legújabb csúcstechnológiás megoldása. A három képernyőt felvonultató kijelző az ígéretek szerint új szintre emeli a felhasználói élményt, bár természetesen nem a klasszikus vezetési élmény szerelmeseinek, hanem a kütyümániás tulajdonosoknak kedveznek a németek.

Ez így egyben a Hyperscreen megjelenítő felülete

Az egyetlen üveglap alá rendezett kijelzők fejlesztése során intuitív kezelhetőségre törekedtek a mérnökök. A mesterséges intelligenciával is megtámogatott rendszer például képes megtanulni, hogy melyik útszakaszokon emeli meg a sofőr a karosszériát – ezzel is a gondtalanabb utazást szolgálja.

A megjelenítőn elérhető ’nulladik réteg’ a leggyakrabban használt funkciók egyszerű kezelését biztosítja. A térkép böngészése, illetve a telefon vagy a rádió vezérlése egyaránt gyors mozdulatokkal megvalósítható, még ha a képernyőről hiányoznak is a fizikai gombok.

Fizikai gombok nincsenek, van viszont nulladik réteg

A ’Hey Mercedes’ hívószó természetesen a Hyperscreen vezérlésére is használható. Ennyi információ alapján nehezen ítélhetjük meg a kezelhetőséget, de például a hamarosan bemutatkozó, elektromos hajtású EQS első próbája kiváló lehetőséget ad majd az értékelésre. Azt mindenesetre Sajjad Khan vezetőségi tag elárulta, hogy az EQS szoftverét is távolról lehet frissíteni, így a tulajdonosok könnyed hozzáférést kapnak a mindenkori legfrissebb verzióhoz.

Ez mind szép és jó, vagy legalábbis annak tűnik. Ám kisebb meglepetésre a Hyperscreen az elektromos autók kiváltsága marad: az EQS szedánnal mutatják majd be, és ugyan más EQ-változatok is megkapják majd, az S-osztályban azonban ne keressük, hiszen ez utóbbi egy másik technológiai családba tartozik. Ez a döntés is a belsőégésű motorok háttérbe szorulásának egyik jele lenne? Könnyen lehet, az idő igazolhatja a félelmünket. Mindenesetre a teljes műszerfalon végighúzódó képernyő még így természetesebb hatást kelt, mint a hatalmas különálló tablet.