A Mercedes-Benz tisztán elektromos EQ palettája az EQC és az EQV képében eddig két tagot tud felvonultatni, de hamarosan tovább bővül majd a kínálat, méghozzá egy luxusszedánnal, ami az S-osztály elektromos megfelelője lehet majd, és ennek megfelelően az EQS nevet kapja. Ez a betűhármas már ismerős lehet: a csillagosok alig pár hónapja, a tavalyi Frankfurti Autószalonon mutatták be az EQS koncepciót, most pedig néhány fotón azt is megmutatták, amikor a szériaváltozat egyik első prototípusa először találkozott az azonos nevet viselő tanulmánnyal.
A gyáriak ugyan kínosan ügyeltek rá, hogy túl közelről ne tudjuk megnézni a prototípust, noha az alapos álcázástól amúgy is elég kevés részlet látható. Azt azért így is megállapíthatjuk, hogy az EQS lehet az első olyan EQ modell, amely igazán egyedi formákat kap – míg az EQC jól láthatóan a GLC közeli rokona, addig az EQV gyakorlatilag egy az egyben egy V-osztály. Azt persze ne várjuk, hogy a koncepciót egy az egyben látjuk majd viszont: leginkább a kerekdedebb profil és néhány részlet lehet majd ismerős a tanulmányról, de annál jóval konzervatívabb lehet a végleges verzió – még ha az átlagos autók közül így is kiemelkedik majd.
Az alapformák hasonlók, de azért jóval konzervatívabb megoldásokra számíthatunk
Így is bőven lesznek kiemelkedő újítások, mint például a különleges fényszórók, ami a hírek szerint 940 különálló LED diódával dolgozhat majd, ezzel pedig minden eddiginél fejlettebb adaptív világítást kínál majd az autó – akár piktogramokat is az útra vetíthet, mint a korábban a Maybach S-osztályban tesztelt rendszer. Az önvezetés terén is kiemelkedő lesz az EQS, amivel a csillagosok beelőzhetik a konkurenciát, hiszen a luxusszedánok mezőnyében ez a modell lehet az első teljesen elektromos autó.
Az utastérben is lesznek közös pontok a koncepcióval: az EQS természetesen szinte teljesen digitális lesz, a multimédiás rendszer hatalmas megjelenítője pedig a tanulmányhoz hasonlóan az alsó középső konzolból emelkedhet majd ki – ez egyébként az új S-osztálynál is így lesz. Alapvetően nem lenne okunk kételkedni abban, hogy a hajtáslánc terén is kiemelkedő lesz az EQS, ám egyes források kissé csalódást keltő értékekről beszélnek.
Túl sokat azért nem mutattak meg - galéria
Ezt persze érdemes fenntartásokkal kezelni, ugyanis az alapverziót tekintve 400 lóerő feletti teljesítményről és 90 kWh-s akkumulátorról hallani, ami a WLTP ciklus szerint 400-500 kilométeres hatótávot tenne majd lehetővé. Ez pedig legfeljebb annak fényében kelthet csalódást, hogy az S betűvel jelölt Mercedesek mindig is a csúcsok csúcsát képviselték, ezek a számok pedig manapság már nem különösebben kiemelkedőek a prémium elektromos autók mezőnyében. Ezen felül ráadásul jöhet majd egy AMG kivitel is, amely a 600 lóerős teljesítményt is elérheti.
Mindez közel sem hangzik olyan rosszul, mint azt sokan állítják, habár tény, hogy a BMW az i4 esetében már 600 kilométeres hatótávot és 530 lóerőt ígér, és az i4 méretben jóval kisebb lehet, mint az EQS – persze ezek még csak ígéretek. Mindenesetre a már előre károgókkal szemben mi szinte biztosak vagyunk benne, hogy a Mercedes-Benz nem fog csalódást okozni egy olyan modellel, amely az S betűt viseli a nevében – hiszen ez már önmagában egyfajta biztosíték lehet arra, hogy minden fronton a maximumot hozza majd az autó.

