A Mercedes-Benz folytatja teljesen elektromos almárkája, az EQ, kínálatának bővítését, és hogy mennyire komolyan is gondolja a csillagos márka a villanyautókat, azt jól mutatja az a tény, hogy a biztosra hajtó EQC és az egyedi EQV után egy abszolút luxusmodell következik. A Vision EQS tanulmány a következő S-osztály elektromobilitásra átformált változatát vetíti előre.
A luxusautók esetében a finom, megmunkált részletek és az innovatív megoldások legalább annyira fontos szerepet játszanak, mint a mechanikus tartalom. Előbbi tekintetben sem szégyenkezik a Vision EQS, de mivel tanulmányról beszélünk, mindezt kevésbé földhözragadt módon adja elő. Kétségtelen, hogy a villanyos újdonság közönsége innovatív, azaz a pár éven belül érkező sorozatgyártású változatnál is jobban el lehet rugaszkodni a hagyományoktól, de ennél azért szokványosabb lesz egyel a végeredmény.
Több száz LED dióda teszi látványossá
Már a külső is sok finomsággal rendelkezik: az érzelmesen letisztult formákat leginkább a LED-es fények dobják fel, amelyek kívül-belül egyedi megjelenéssel ruházzák fel a típust. A világító hűtőrács már nem újdonság, de a különleges, háromágú alakzatokból álló hátsó lámpák már azok, de említhetjük az autón körbefutó világító vonalat is.
Belül az alapformákat tekintve olyat láthatunk, amilyenhez hasonlót már az új, jövőre érkező S-osztály generáció kémfotói megmutattak: a felfelé ívelő középkonzolon egy hatalmas képernyő jut főszerephez, amelyet végletekig letisztult részletek és különböző kiegészítő képernyők öveznek. A finom (mű)bőrkárpitozáshoz az üveg társul igazán prémium vonásként, a fenntarthatóság pedig egyre fontosabb szemponttá válik. Így például PET palackok, óceáni hulladékok és felesleges műszálas anyagok nyernek új értelmet beül.
Újrahasznosított anyagok, letisztultság, képernyők - ezt hozza a jövő
Ezúttal azonban inkább mindenkit a hajtáslánc érdekel, illetve a sürgető kérdés, hogy ebből mit láthatunk majd viszont a sorozatgyártásban. Nos, erőnek nincs híján a Vision EQS sem: egy-egy elektromotor akad elöl és hátul, összkerékhajtást teremtve, a padlóban elhelyezett akkukból pedig a rendszer 476 lóerőt és 760 Nm nyomatékot képes előcsalni. Ez 4,5 másodperces 0-100-as sprintet és 200 km/h-s végsebességet jelent – itt ugyanis nincs szó kétsebességes váltóműről, mint a Porsche Taycan esetében.
Ez pedig minden bizonnyal csökkenti a nagysebességű hatékonyságot. Ennek ellenpontozásaként van egy 100 kWh-s akkumulátor, amely szélsőséges esetben akár 700 kilométeres hatótávot is elérhetővé tesz – a valóság úgy 400-500 kilométer lehet. Az Ionity frissen bejelentett 350 kW-os töltőjével az üres akkupakk nagyjából 19 perc alatt 80 százalékra tölthető. A modell egyébként egy teljesen új, abszolút moduláris platformmal rendelkezik, amely számos méret- és hajtáslánc-variáció megvalósítását lehetővé teszi.
476 lóerő, összkerékhajtás és 500 kilométeres hatótáv
Sorozatgyártás? Biztosan lesz, de előbb jön az S-osztály új generációja jövőre, majd utána, szerintünk leghamarabb 2021-re várható a végső EQS érkezése.

