Júliusban és szeptemberben is váratlan bejelentéssel bővült a Suzuki modellkínálata: Across néven a Toyota RAV4 konnektoros hibrid verzióját, Swace néven pedig a Corolla Touring Sport gyengébb hibrid kiadását teszi elérhetővé a márka. Az újdonságok hazai árairól is lehullott a lepel – lássuk, megéri-e Toyotát venni Suzuki jelvénnyel!
Haladjunk lentről felfelé! A Swace a jól ismert erős receptet kínálja, de a Corollához képest enyhén átszabott lökhárítóval, új kárpitokkal és természetesen Suzuki jelvénnyel áll rajthoz. A kétféle felszereltségi szinthez 9,34 és 10,69 millió forintos listaár tartozik, amely kedvezményesen 8,44 és 9,79 millió – metálfényezést 150 ezerért, gyöngyházat 250 ezerért kérhetünk.
Bár más a lökhárító, a Swace jól felismerhetően Corolla kombi maradt
De mit kapunk ezért? Már az alapfelszereltség is egészen gazdag: kormányfűtés, sötétített ablakok, könnyűfém keréktárcsa, automata klíma, 8 colos központi rendszer és úgy nagyjából minden van, amire szükség lehet. Ezt az 1,33 milliós felár ellenében műbőr kárpitozással, vezeték nélküli telefontöltővel, kulcs nélküli rendszerrel, némi plusz bőrrel és világítással belül, holttérfigyelővel és Bi-LED fényszóróval tetézhetjük – az ezekért kért plusz reális.
Belül még kevesebb a változás - de ez nem baj: a Corolla egyébként is erős ajánlat
Hogy hol járunk jobban? A Toyota Corolla kombi az alapfelszereltségű Swace szintjére felszerelve listaáron 9,175 millió forint, viszont meghirdetve csak félmilliós kedvezmény van rá, így végül elméletben a Suzuki kínálja az olcsóbb Corollát, méghozzá 235 ezer forinttal – persze a végső, alkut követő árak eltérhetnek, és vélhetően értéktartásban is valamivel erősebb lesz a Toyota jelvényes változat.
Árban duplázik a zöld rendszámra igényt tartó Across - többet is nyújt
Nagyot ugrunk, méghozzá okkal: konnektoros hibrid hajtásláncot összkerékhajtással, 6 másodperces 0-100-as sprinttel, és főleg manapság még unikumnak számító 75 kilométeres elektromos hatótávval nem is várhatnánk olcsón. Márpedig az Across a RAV4 Plug-in Hybridhez hasonlóan ezt kínálja, listaáron 20,3, kedvezményesen 19,3 millió forintért. Sok pénz, sok tudásért, pont, mint a testvér esetében.
A Suzuki Across nagyobb mértékű átfazonírozással áll rajthoz, így szemből nem is beazonosítható Toyotaként, csak oldalról és hátulról teljes az egyezés. Az árért a RAV4 középső, ideálisan bőségesnek mondható felszereltségi szintjét kapjuk, amiért a Toyota listaáron 19,69 millió forintot kér el – igaz, kedvezményekről nem beszél.
Csak egyféle felszereltség van: a RAV4 jobban variálható, így olcsóbb és drágább is lehet
A piacot nem fogják tehát felborítani a Suzuki új modelljei, de a hasonló, sőt, potenciálisan néhány százezerrel kedvezőbb árak miatt lehet, hogy néhányan mellettük teszik le a voksukat – végtére a Swace esetében egy kimondottan keresett típusra kapunk alternatívát.