Az elektromos Fiat 500e és testvére, a 3+1 ajtós változat is elérhetővé vált Magyarországon. A kabrióval együtt meglehetősen széles paletta az árak tekintetében is nagy tartományt ölel fel: a villanyos újdonságok állami támogatással 5,49 és 12,1 millió forint közötti áron elérhetők.
Kezdjük a sort a praktikumot fokozni igyekvő 3+1-es változattal! Az utas oldalára helyezett plusz ajtó azt jelenti, hogy egyszerűbbé válik a hátsó sor megközelítése. A technikai megvalósítás ráadásul egyszerűen nagyszerű: bal oldalról semmiben nem különbözik a 3+1 a sima 500e-től, de a jobb oldali (első) ajtó is pont olyan hosszú mindkét karosszériaváltozatnál. Az extra ajtót az eredeti változat fix részén helyezték el, vagyis félig-meddig a sárvédő vált nyithatóvá. Biztonsági okokból csak az első ajtó kinyitása után tárhatjuk fel a hátsó (és hátrafelé) nyíló ajtót. Így nem tekinthetjük teljes értékű négyajtósnak az 500e 3+1-et, de az olaszok korrekt módon már a névadással jelzik a korlátozást. A hátsó utasok (akik jellemzően a gyerekek), illetve az őket ki- és bepakoló szülők egyébként a B-oszlop hiányának, így a meglehetősen tágassá váló nyílásnak is örülhetnek.
A plusz egy ajtó jócskán megkönnyíti a gyerkőcösök életét
A beavatkozás 30 kg-mal növeli meg az autó saját tömegét, 700 ezer forinttal pedig az árát, ami így listaáron 10,69 milliótól indul - az állami támogatást kihasználva 8,19 millió lesz belőle. Ezért egyébként a 118 lóerős erősebb hajtáslánc jár, a 95 lóerős verzió csak és kizárólag szerény felszereltséggel érhető el a beszálló, háromajtós 500-hoz, amely így listaáron 7,99 millió, állami kedvezménnyel pedig 5,49 millió forint. A menettulajdonságokkal az ő esetében sincs gond, amit a 9,5 másodperces 0-100-as sprint és a 135 km/h-ra limitált végsebesség is bizonyít. A 23,8 kWh kapacitású akkucsomag a WLTP ciklus szerint kb. 180 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, a maximum 50 kW-os töltési teljesítménynek köszönhetően pedig akár 50 kilométernyi hatótávot is tölthetünk a modellbe 10 perc leforgása alatt. Ugyan beszállószintről beszélünk, a bőséges segédrendszer-arzenál, a kulcs nélküli indítás és a hétcolos digitális műszercsoport is belefért az alapfelszereltségbe, amivel már önmagában többet kínál az Új 500, mint amit elődje valaha is adhatott. Ez igaz a fenntarthatóságra is: az ülések kárpitozása újrahasznosított fonálból szőtt szövetből készül, amely mellett fekete műszerfal és ezüst színű kontrasztvarrás kölcsönöz a belső térnek figyelemre méltó karaktert.
Az alapverzió nem csak felszereltségben, hajtásban is kevesebbet ad
Feljebb lépni a nagyobb rendszerre csak új felszereltségi szinten lehet. Az @PASSION szint nem csak feljebblépést, de előrelépést is jelent – a hatótáv tekintetében is. A WLTP norma szerinti 320 kilométeres hatótáv abszolút figyelemreméltó, ráadásul a 42 kWh kapacitású akkucsomagot itt már 85 kW teljesítménnyel is tölthetjük. Az üres akkut akár 35 perc alatt feltölthetjük 80 százalékos szintre, de ami még fontosabb, hogy a városi autók átlagos napi futását, ami körülbelül 50 kilométer, mindössze 5 percnyi töltéssel pótolhatjuk – de a nagy hatótávnak köszönhetően a dolgos hétköznapok során akár mellőzhetjük is a töltögetést. A pörgős városi ritmus felvételében itt már 118 lóerő (87 kW) segít minket: a 0-100 km/h-s gyorsulási idő így csupán 9 másodperc, a végsebességet pedig 150 km/h-ban limitálja az elektronika. A felszereltséget a vezeték nélküli telefontükrözésre is képes 7 colos UConnect infotainment rendszer szériában fokozza, méghozzá a vezeték nélküli telefontöltés lehetőségével kiegészítve. Az @PASSION szinten már választható a kifejezetten vidám miliőt teremtő világos belső tér is: a fehér műszerfalhoz kék ülések járnak, halszálkás motívummal. Mindezekért cserébe nyilván az árak is magasabbak: listaáron 9,99 milliót kérnek a háromajtósért, 700 ezerrel többet a 3+1-es változatért, egymillió pedig a félkabrió felára.
Egészen stílusos, igényes belső - már várjuk a tesztautók érkezését
Itt még ugyancsak megcsíphető az állami kedvezmény, mint a háromajtós verzió L'ungheria változata esetén, amelyet kimondottan a magyar piacra terveztek: esetében 10,99 millióért, azaz állami kedvezménnyel 8,49 millióért még több felszereltség jár. Ennél feljebb már csak félmilliós kedvezménnyel számolhatunk: az abszolút csúcsra szerelt változatok így 12,2 és 13,2 millió forint körül alakulnak.