Az új Fiat 500 tegnap mutatkozott be Milánóban: az FCA konszern kedvelt minijének megújulására a mai autóiparban ritka módon közel 13 évig kellett várni. Mivel gyakorlatilag egy teljes modellváltás kimaradt a típus életében, ezért jogosan számíthattunk egy békés forradalomra az újdonság bejelentésekor. Ez nem is maradt el: az új 500-as a teljes vállalatcsoport első teljesen elektromos modellje – ezért is a gyári kommunikációban szereplő „la Prima” (az első) utótag.

A kabrió változat is elérhető marad

A környezetvédelmi törekvéseiről is híres Leonardo DiCaprio szereplésével újabb löketet kaphat az elektromobilitás, ráadásul olyan divatházak, mint a Giorgio Armani, a Bvlgari vagy a Kartell is beálltak a Fiat mögé, anyaghasználatukkal is együtt hirdetve a fenntarthatóságot.

A városi használatra optimalizált autó 42 kWh-s kapacitásával akár 320 km-es hatótávot is elérhet, ami a helyben közlekedő felhasználói réteg esetén heti egyszeri töltést jelent. Ennél is érdekesebb, hogy a 85 kW-os gyorstöltési lehetőséggel 5 perc alatt 50 km-es hatótávnyi energiát tud magába szippantani az autó. A kiépített otthoni töltési lehetőséggel pedig nagyjából 6 óráig tart egy teljes töltési ciklus.

Már nem 500e az elektromos változat: minden modell villanymotoros, ezért az "e betű az utolsó nullába olvad

A 87 kW-os teljesítményű, azaz 117 lóerő villanymotorral 150 km/órában limitált végsebesség érhető el. Nulláról százra kereken 9 másodperc alatt gyorsulhat az 500-as. Három üzemmód közül választhat a vezető, ezek a Normal, a Range és a Sherpa nevet kapták. Ez utóbbi a mobiltelefonok energiatakarékos üzemmódjához hasonlóan csak a legszükségesebb fogyasztók használatát engedélyezi, a sebességet is 80 km/órában limitálja. A Range üzemmód egyik sajátossága pedig az egypedálos vezetési üzemmód, amikor a fékpedál érintése nélkül szabályozható az autó sebessége.

Hangulatos, minőségi belső - természetesen váltókar nélkül

A kettes szintű önvezető képességű autó a UConnect fedélzeti rendszer ötödik generációjával felvértezve képes kiszolgálni napjaink igényeit. A belső térben is szemmel látható az előrelépés: a vezeték nélküli töltés lehetősége, a különböző online szolgáltatások elérhetősége mellett a „hardver” is változott: minőségileg más szintet képvisel a műszerfal is: pikkelyszerű bevonat, igényes króm szegélyezés, a mindig nívós érzetet keltő, teljes szélességűnek kinéző légbeömlők, vagy a bő 10 hüvelykes átmérőjű szélesvásznú kijelző egyaránt megállná helyét akár kategóriákkal feljebb is. Az 500-as örökség pedig a kilométerórában érhető tetten: a műszer is modern köntöst kapott, de igyekeztek megtartani a klasszikus stílusjegyeket.

Folytatódik az együttműködés az olasz divatházakkal

Egy emészthető vételár az autó nagy sikerét hozhatja, de tippünk szerint, ahogy más hasonló képességű villanyos modellek, úgy a divatos 500-as ára is elérheti a 10 milliót. A hagyományos belsőégésű motoros minik veszélyeztetett fajok, a Fiat a teljes villanyos átállással reagált a kihívásra, és az új 500-as révén a 63 éves ikon jövőjét kívánja megalapozni. Amint érkeznek további információk, olvasóink elé tárjuk a részleteket.