A Kia Soul tavaly lépett a harmadik generációba - a karakteres alapformák megmaradtak, de a láthatóan értékesebb külső megjelenés mellett a belbecs is óriásit fejlődött. A modell egy ideje már elérhető volt a tengerentúlon hagyományos hajtásláncokkal is, ám az elektromos autók terén itthon piacvezető márka nem hazudtolta meg önmagát: Európába az e-Niróval közös elektromos technikával érkezett meg a Soul, egészen pontosan e-Soul, a típus pedig már rendelhető is itthon.
Elektromos hajtásláncból rögtön kétféle is jut: a Mid Range elnevezésű konfiguráció egy 136 lóerős, 277 km-es hatótávú autót rejt, míg a Long Range kivitel (indulóár: 13 millió forint) 204 lóerős teljesítményt és 452 km-es hatótávot jelent. Mindkét verzió 395 Nm-re képes, az erősebb e-Soul 7,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra és 167 km/órás végsebességet tud, a közepes hatótávú egység pedig 9,9 másodperces sprintidő mellett 157 km/órás csúcssebességre képes.
Kedvező helykínálatra számítunk
A kisebb, 39,2 kWh-s kapacitású akkucsomag legfeljebb 50 kW-s töltést képes felvenni, így gyorstöltéssel szűk egy óra alatt tölthető 80%-ra. Szinte teljesen hasonló időszükséglete van a 64 kWh-s csomagnak is, hiszen a hosszabb hatótávú megoldás akár 80 kW-os töltésre is képes. Megemlítjük még a hagyományos adatokat is: 422 cm hosszú, 182,5 cm széles és 160,5 cm magas az autó. A 260 centis tengelytáv és a 315 literes csomagtartó egy négy személy által is kényelmesen használható beltérre utal.
Az alapáras könnyűfém keréktárcsák mellett akár kéttónusú fényezéssel is elérhető az e-Soul. A legérdekesebb, City Star Edition szintű felszereltséghez ráadásul az egyszínű metál fényezést is ajándékba adják. Tolatókamera, ülésfűtés és adaptív sebességszabályozó is jár a legkedvezőbb áron elvihető verzióhoz, amely akciós (a 11,4 milliós induló listaárnál is szerényebb, 10.999.000 forintos vételárával kövér állami támogatásra is jogosult: egészen pontosan 8,5 millióért elvihető, ha időben pályáztunk. Természetesen ez az ár a kisebb akkucsomagra vonatkozik, amihez hőszivattyú nem rendelhető, és alapból a háromfázisú (AC) fedélzeti töltő sem jár - így kedvezőtlen időjárási körülmények között kevésbé hatékony működésre, valamint a nyilvános AC töltőoszlopokon lassabb töltésre számíthatunk (10,5 helyett 7,2 kW áramot vételezhetünk óránként).
Feljebb lépve persze mindez, sőt, rengeteg más felszereltség is elérhető: a nagyobb akkus verzió jól felszerelve kedvezményesen 13,465 millió forinttól vihető, amit még nagyjából 15 millió forintig fokozhatunk pl. szellőztethető bőrülésekkel, Harman/kardon hifivel, szélvédőre vetítő kijelzővel vagy napfénytetővel.
A legfrissebb Soulból Európába csak elektromos érkezik
A szokásos nagyvonalú, 7 év / 150 ezer kilométeres Kia garancia az e-Soulra is érvényes – és ez a vállalás természetesen az akkumulátorra is kiterjed. A 11 millió forint alatti indulóár azt jelenti, hogy a 2,5 milliós állami kedvezmény igénybevételével akár már 8,5 millió forint alatt hozzájuthatunk a típushoz, amely így Magyarország legnépszerűbb elektromos autójához, az e-Niróhoz kínál karakteres alternatívát. Utóbbit már közepes és nagy akkuval is teszteltük. Már várjuk a tesztautót, terveink szerint hamarosan vallatóra fogjuk az elektromos újdonságot.