A 2020-as esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások főként a COVID19 vírus elterjedése után kialakult helyzet miatt 18,5% százalékkal estek vissza Magyarországon, de a nehezebb körülményeknek között is vannak, akik egészen jól teljesítettek. A Toyota megvolt, most a Ford hazai helyzetét vizsgáljuk.

A 2020-as autóeladások épphogy túlszárnyalták a 150 ezres összesített darabszámot, amely még a 2018-as összpiaci darabszámot is alulmúlja közel 9300 darab gépjárművel. A teljes számokat alapul véve ezt a mintát követte végig a legtöbb hazai autómárka értékesítésének alakulása is. A Ford sem kivétel, ők azonban a haszongépjárművek piacán szépítettek, sőt, teret nyertek. Végül 18.782 autót értékesítette, amely 12,52 százalékos piaci részesedést jelent.

A személyautó szegmensben a Ford a harmadik helyen zárt 11741 darab regisztrált személyautóval és 9,1 százalékos piaci részesedéssel, elsősorban annak köszönhetően, hogy a márka a 2020 elején bejelentett hibrid stratégia keretében 14 új hibrid és enyhe hibrid modellt mutatott be Magyarországon is. Ezt az irányt fokozza a Ford a 2021-es évben is. Ezzel az eredménnyel egyébként a Suzuki és a Toyota mögött harmadik lett a Ford a szegmensben, őt sorrendben a Dacia, a Skoda, a Volkswagen, a Fiat, a Kia, az Opel és a Renault követte a TOP10-ben.

Haszongépjárművek terén a Fordé a piac harmada

A Ford a kishaszonjármű szegmensben 7041 eladott kishaszongépjárművel alig 558 darabbal marat el a tavalyi teljesítményétől, és lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 32 százalékát jelenti, tehát elmondható, hogy tavaly közel minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt. 2020-ban a Ford a pickup szegmensben ismét domináns első helyett szerzett 2520 darabbal, közel 50 százalékos piaci részesedéssel. 2449 darab 3.5 tonnás Ford Transit eladásával a Ford vezeti a HV, vagyis nagyhaszonjármű kategóriát, valamint 1109 darab Ford Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is. A márka fölényéről sokat elmond, hogy a második helyezett (a Fiat) 12,69 százalékos piaci részesedéssel bír – ha az olasz márkát követő Toyota, Renault és Opel számait összeadjuk, akkor érjük csak el a Ford forgalmazásának szintjét.

Időközben a Ford Puma ST is elérhetővé vált hazánkban

Az idei évben a Ford szisztematikusan fokozza eddigi tevékenységét, és szerencsére jó szokásukhoz híven a szélsőségektől sem rettennek meg. A hibrid és konnektoros hibrid újdonságok mellett ott az Explorer Hybrid, ami felfelé nyit, az év második felében érkezik a teljesen elektromos Mustang Mach-E, már itt van a 200 lóerős Puma ST, a Musang Mach 1-ről pedig már sokat beszéltünk.

A Ford az egyike azon kevés márkáknak, amely továbbra sem mond le a hagyományos egyterűkről. Így az egészen népszerű S-Max és Galaxy modellekhez is megérkezik a márka teljes hibrid hajtáslánca, amelyben egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú motor parolázik egy 1,1 kWh-s akkucsomagból erőt merítő elektromotorral.

Új változatokkal bővül a Ranger kínálata: ő a Thunder

A haszongépjármű piacon ugyancsak izgalmas év várható a Fordnál, hisz érkezik városi áru- és személyszállításban piacvezető Transit Custom és Connect modellek rali ihletésű, sportos MS-RT változatai, valamint a Ranger több, egyéni igényre szabható limitált szériás kiadása is. Idén érkezik meg a hazai márkakereskedésekbe a Ranger szimpla kabinos alváz kivitele is.