Már rendelhető hazánkban az európai Ford Mustang vadonatúj csúcsváltozata. A Mach 1 a Performance csomagos Mustang GT-hez képest gyorsabb és izgalmasabb, igaz, ennek meg is van az ára.
A selyemfényű díszítőelemek (mint például a tükörborítás vagy a légterelők) gyártói szándék szerint a prémiumos megjelenést támogatják, a legújabb Mach 1 megjelenését az ősön láthatóhoz hasonló (Magnum 500 ihletésű) ötküllős, 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák koronázzák meg, amelyet 450 ezer forintos felár ellenében cserélhetünk Y-küllősre. Sajnos a speciális madárfészek-kerekekről itthon egyelőre le kell mondanunk.
A Mach 1 a "jóból sosem elég" mondás jegyében fogant
A Mustang Mach 1 V8-asa 460 lóerőt és 530 Nm nyomatékot tud – köszönhetően a Shelby GT350-től kölcsönzött szívócsonknak és olajhűtőnek. Konkrét adatok nélkül is valószínűsíthető, hogy a sima Mustang 4,3 másodperces sprintidejénél egy tizeddel jobbra lesz képes a különleges kiadás. Elképzelhető továbbá, hogy a 250 km/h-s korlátozásnál engedékenyebb lesz a finomhangoláson átesett Mustang vezérlő elektronikája.
Szériában hatsebességes kézi váltó jár a Mach 1-hez, de 800 ezer forintért elérhető a tízfokozatú automata is. Természetesen a manuális változat az igazán izgalmas: a Mustang GT-ben megismert rövid váltókart kapja meg a Mach 1 is; a kéttárcsás tengelykapcsoló élettartamát a fordulatszám-illesztő funkció segít meghosszabbítani.
Csak a kuplungpedálos autókhoz választható a Shelby GT500 néhány alkatrészét átemelő csomag. A megnövelt méretű lökhárítótoldat, a csomagtartó légterelője mellett az abroncsok (Michelin Pilot Sport 4) is a legendás típusról érkeznek – a leszorítóerő a Mustang GT-hez képest mintegy 28-kal lesz így nagyobb. Mellékesen a keréktárcsák is szélesebbek: elöl 9,5 colról 10,5-ös méretre, hátul pedig 10-ről 11-re váltanak a Mach 1 esetében.
Oldalra szerelt hőcserélő segít a motor és sebességváltó olaját üzemi hőfokon tartani, áthangolták a szervokormányt, merevebb kormánytengelyt szerelnek be és ugyanez igaz a bekötési pontokra is.
A fehér váltógomb a beltér egyik szembetűnő újdonsága
Az utastérben néhány alumínium elem, a fehér váltógomb és a Mach 1 jelvények jelentik az eltérést. Az alap bőr-szövet kárpit helyett narancssárga betétekkel ellátott bőr-műbőr is kérhető (kizárólag szürke fényezéssel és narancsszínű részletekkel bőven megtoldott, 475 ezres dizájncsomaggal), illetve a 640 ezres Recaro bőrülések is megtalálhatók az árlistában. Térjünk is rá az árakra: a Mach 1 összesen 20,84 millió forintos vételára végül 4,5 millió forinttal sorol be az időközben 16,34 milliótól elérhető V8-as alapkupé fölé. Ezért a fent említett dolgok mellett közel 1,4 milliónyi extrát is kapunk, meg persze a különlegességet, amely hosszabb távon jobb értéktartást is biztosíthat - vagyis a nagyobb örömöket megpróbálhatjuk racionálisan is megmagyarázni.